סרטן ורפואה משלימה: חדשות אוגוסט 2010
عربي|Русский|English
Français|Español|Português

mushlam
מצטרפים לכלליתחיילים בכלליתכללית סמיילדרך חייםרפואה משלימהכללית אסתטיקהכללית חו"ל
חיפוש שירותיםרופאיםמרפאותבתי מרקחתרפואה דחופהמטפלים תומכי רפואהבתי חולים
איתור כתבות ומדריכים:
  

יוגה משפרת את השינה
בקרב חולי סרטן

וגם: דיקור סיני יעיל בדיוק כמו תרופות בהפחתת הסבל מגלי חום בקרב נשים הנוטלות טמוקסיפן • חולים בסרטן ריאות המפסיקים לעשן לאחר גילוי המחלה יכולים להאריך את חייהם באופן משמעותי • חדשות הרפואה האינטגרטיבית - טיפול בסרטן המשלב רפואה קונוונציונלית עם רפואה משלימה, אוגוסט 2010

ד"ר עופר כספי
פורסם בראשונה:  03.08.2010
עדכון אחרון:  03.08.2010
לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

אלה המאמרים המופיעים בחדשות אוגוסט 2010:
 
• יוגה כבר עשית היום?
• אמאל'ה, דוקרים!
• לעולם לא מאוחר מדי להפסיק לעשן!
• אכזבה: סלניום אינו מונע את סרטן הערמונית וסרטן ריאות
 

יוגה כבר עשית היום?
הפרעות שינה ותשישות הן בין התלונות השכיחות ביותר בקרב חולי סרטן הן במהלך הטיפול במחלה והן לאחר סיום הטיפול.

מחקר חדש שנערך בארה"ב השווה בין טיפול קונוונציונלי (תרופות ומעקב) לבין שילוב של טיפול קונוונציונלי ושל יוגה. מהמחקר הזה עולה שתרגול יוגה פעמיים בשבוע משפר כבר לאחר כחודש את איכות השינה (אצל 31% בקבוצת היוגה לעומת אצל 16% בקבוצת הביקורת), מקטין צריכה של תרופות שינה (בקרב 21% בקבוצת היוגה לעומת עלייה בשיעור של 5% בקבוצת הביקורת), מפחית מאוד את התשישות (אצל 42% בקבוצת היוגה לעומת אצל 12% בקבוצת הביקורת) ומשפר את איכות החיים (של 6% מהמשתתפים בקבוצת היוגה לעומת 0% מהמשתתפים בקבוצת הביקורת).

השורה התחתונה: כדאי לעשות יוגה. וזה בכלל לא קשה: כל אחד יכול לתרגל נשימות והרפיה!
לקריאת המחקר המקורי (באנגלית) - לחץ/י כאן
בחזרה למעלה


אמאל'ה, דוקרים!
שלושה מחקרים חדשים שפורסמו באחרונה בכתב העת היוקרתי לאונקולוגיה JCO מלמדים שדיקור הוא אמצעי יעיל מאוד לשיפור איכות החיים של חולי סרטן. מהמחקר הראשון עולה שבטווח הקצר דיקור יעיל כמו התרופה הפופולרית (venlafaxine) שניתנת כדי להפחית את גלי החום בקרב נשים שנוטלות טמוקסיפן כדי למנוע הישנות של סרטן השד. בטווח הארוך, לעומת זאת, היה דיקור עדיף על פני התרופה הן מבחינת היעילות והן מבחינת השיעור של תופעות הלוואי.
לקריאת המחקר המקורי (באנגלית) - לחץ/י כאן

מהמחקר השני עולה שאקופונקטורה אמיתית הייתה יעילה הרבה יותר מאקופונקטורה דמה בהקלה על כאבי מפרקים אצל נשים הסובלות מסרטן השד ונוטלות תרופות ממשפחת מעכבי ארומטז כדי למנוע את הישנות המחלה. המחקר מלמד שלדיקור אין רק אפקט פלסבו אלא גם אפקט ביולוגי אמיתי.
לקריאת המחקר המקורי (באנגלית) - לחץ/י כאן

במחקר השלישי הוכיחו חוקרים ממרכז הסרטן היוקרתי Memorial Sloan Kettering בניו־יורק שדיקור היה יעיל יותר מטיפול סטנדרטי שנועד להקל על כאבים, על הגבלות בתנועת הצוואר ועל יובש בפה לאחר ניתוחי ראש־צוואר בחולי סרטן.
לקריאת המחקר המקורי (באנגלית) - לחץ/י כאן

השורה התחתונה: לא זו בלבד שדיקור במהלך טיפול בסרטן אינו מסוכן, אלא הוא אף עשוי להועיל. התייעצו עם רופא אינטגרטיבי אם הדיקור עשוי להתאים גם לכם.
בחזרה למעלה


לעולם לא מאוחר מדי להפסיק לעשן!
חולים בסרטן הריאה המפסיקים לעשן לאחר גילוי המחלה יכולים להאריך באופן משמעותי את חייהם.

מחקר חדש שפורסם בכתב העת הבריטי לרפואה קובע שחולים בסרטן הריאה מסוג תאים שאינם קטנים (NSCLC) שיפרו את סיכויי ההישרדות שלהם אם הם הפסיקו לעשן לאחר גילוי המחלה: היה להם סיכוי של 70% לשרוד במשך חמש שנים לעומת סיכוי של 33% בלבד למי שהמשיכו לעשן. לחולים בסרטן ריאה ממוקד מסוג תאים קטנים (SCLC-LD) שהפסיקו לעשן לאחר גילוי המחלה היה סיכוי של 63% לשרוד במשך חמש שנים. סיכויי השרידות צנחו ל־29% אם הם המשיכו לעשן.

המסקנה: לא זו בלבד שהעישון מזיק כשלעצמו, הוא גם פוגע ביעילות הטיפול. השורה התחתונה: חליתם ואתם רוצים להגביר את סיכויי הריפוי: הפסיקו לעשן עוד היום. לעולם לא מאוחר מדי!
לקריאת המחקר המקורי (באנגלית) - לחץ/י כאן
בחזרה למעלה


אכזבה: סלניום אינו מונע את סרטן הערמונית וסרטן ריאות
סלניום הוא מינרל חשוב הקיים בכמויות זעירות בגופנו. בשנות ה־90 פורסמו כמה מאמרים שהצביעו על קשר אפידמיולוגי בין רמות נמוכות של סלניום בדם ובאדמה באזורים גיאוגרפיים שונים לבין שכיחות יתר של סרטן הערמונית ושל סרטן ריאות.

בעקבות המאמרים האלה הושקעו מיליוני דולרים במחקרים על התועלת שבנטילת תוסף סלניום למניעת סרטן. מחקר SELECT (ראשי תיבות של Selenium and Vitamin E Cancer Prevention Trial) שערכו מכונים פרטיים במימון המכון הלאומי האמריקני לסרטן בדק את יעילות הסלניום בשילוב עם נוגד חמצון אחר, ויטמין E, למניעת סרטן. המחקר נערך בקרב 35 אלף גברים.
לקריאת המחקר המקורי (באנגלית) - לחץ/י כאן

מחקר אחר - של ד"ר דניאל קרפ מהמרכז לחקר הסרטן MD Anderson שבאוניברסיטת טקסס - בדק עד כמה יעיל הסלניום למניעת הישנותו של סרטן ריאות שהתגלה וטופל בשלביו הראשונים אצל יותר מ-1,500 חולים. בשני המקרים הופסקו המחקרים באמצע, לאחר שלמרבה האכזבה נמצאו תוצאות גרועות יותר מבחינה קלינית בקבוצת נוטלי הסלניום מאשר בקבוצת הביקורת.

השורה התחתונה: ראוי לצרוך סלניום בתזונה, אך נראה שלא כדאי לצרוך תוספי סלניום.
לקריאת המחקר המקורי (באנגלית) - לחץ/י כאן
בחזרה למעלה

יש לך עוד שאלות?
את ואתה מוזמנים לפנות למדריכים שלנו שיוצגו בקרוב בעמוד הזה. פורום סרטן ורפואה משלימה שלנו עומד גם הוא לשירותך. נשמח לענות על כל שאלה.

ד"ר עופר כספי, MD PhD, הוא מומחה ברפואה פנימית וברפואה משלימה, מנהל הרפואה האינטגרטיבית והיחידה לרפואה משלימה בסרטן בבית החולים בילינסון שבמרכז הרפואי רבין מקבוצת כללית

לחץ/י כאן

 

לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

כתבות נוספות בערוץ:

מולטי־ויטמינים אינם מסייעים לחולים בסרטן המעי הגס

החדשות הרעות: נטילת מולטי־ויטמינים אינה מקטינה את שיעור התמותה של חולים בסרטן המעי הגס ואף לא את שיעור חזרת המחלה לאחר תום הטיפול. החדשות הטובות: אכילת סדירה של פירות ושל ירקות מקטינה מאוד את הסיכון לחלות במחלה   
מולטי־ויטמינים אינם מסייעים לחולים בסרטן המעי הגס

תה ירוק יכול לשפר את מצבם של חולי לויקמיה כרונית

אצל יותר משני שלישים של החולים ב־CLL, לויקמיה כרונית, שנטלו באופן קבוע את החומר EGCG, החומר הפעיל המצוי בתה ירוק, נרשמה ירידה במספר תאי הדם הלבנים והצטמקות של בלוטות הלימפה המוגדלות • חדשות רפואה אינטגרטיבית - טיפול בסרטן המשלב רפואה משלימה, ספטמבר 2010 
תה ירוק יכול לשפר את מצבם של חולי לויקמיה כרונית