בוקר טוב לדגנים
عربي|Русский|English
Français|Español|Português

mushlam
מצטרפים לכלליתחיילים בכלליתכללית סמיילדרך חייםרפואה משלימהכללית אסתטיקהכללית חו"ל
חיפוש שירותיםרופאיםמרפאותבתי מרקחתרפואה דחופהמטפלים תומכי רפואהבתי חולים
איתור כתבות ומדריכים:
  

בוקר טוב לדגנים

אתם ממהרים לעבודה ומדלגים על ארוחת הבוקר? חוקרים טוענים כי ויתור על ארוחה עשירה בדגנים, עלול להזיק לבריאות הלב ולגרום לכם לגדל רקמות שומניות סביב קו המותניים

מיכל גילאון
פורסם בראשונה:  14.01.2007
עדכון אחרון:  02.08.2007
לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

האם אתם אוכלים דגנים לארוחת בוקר? אם התשובה חיובית יש לכם סיבה טובה להרגיש טוב עם עצמכם, כיוון שהרגלי התזונה שלכם טובים לבריאות.
מחקרים קודמים מצאו כי לאנשים שאוכלים ארוחת בוקר, במיוחד ארוחה עשירה בדגנים מלאים, יש רמות כולסטרול ואינסולין נמוכות יותר. חלק מהמחקרים מצאו גם כי אנשים שאוכלים ארוחת בוקר עשירה בדגנים מלאים הם רזים יותר, אך מחקרים אחרים לא מצאו קשר כזה.
   
חוקרים מאוניברסיטת נוטינגהם באנגליה בדקו את ההשפעה של ארוחת הבוקר על צריכת הקלוריות במשך היום ועל רמות הסוכר, האינסולין והכולסטרול בדם. במחקר השתתפו עשר נשים בריאות ובמשקל תקין, ששמרו על שני תפריטים שונים, כל אחד במשך שבועיים.   
בתוכנית הראשונה, הנשים אכלו דגני בוקר עם חלב רזה לפני השעה שמונה בבוקר, ועוגיה עם שוקולד בין עשר וחצי לאחת עשרה בבוקר.
בתוכנית השנייה, הנשים אכלו את העוגיה בין עשר וחצי לאחת עשרה בבוקר ואת הדגנים אכלו לקראת הצהרים. בשתי התוכניות הנשים אכלו עוד שתי ארוחות עיקריות ושתי ארוחות ביניים במשך היום. 

בסוף כל תקופה של שבועיים, החוקרים בדקו את התגובה המטבולית על ידי ביצוע בדיקות דם. בבדיקות שבוצעו לאחר התקופה ללא ארוחת הבוקר, רמות הכולסטרול, כולל כולסטרול- LDL  ("הרע") היו גבוהות יותר והרגישות לאינסולין היתה נמוכה יותר.
אינסולין הוא ההורמון המווסת את רמות הסוכר בדם. הוא מופרש מהלבלב לאחר ארוחה במטרה להכניס את הסוכר לתוך התאים בגוף ליצירת אנרגיה. אולם הגוף יכול להיות עמיד לפעילות האינסולין. במשך הזמן, ההפרעה ברגישות לאינסולין יכולה לגרום לעלייה ברמות הסוכר בדם ולסוכרת מסוג 2. גם סוכרת וגם רמות גבוהות של כולסטרול LDL הם גורמי סיכון עיקריים למחלות לב ושבץ מוחי.   

עוד סיבה טובה שבגללה כדאי לפנות זמן לארוחת הבוקר היא, שהנשים נטו לאכול יותר קלוריות בימים שבהם דילגו על ארוחת הבוקר. כלומר, בטווח הארוך דילוג על ארוחת הבוקר יכול לגרום לעלייה במשקל.  
מחקרים קודמים מצאו כי לאנשים שאוכלים ארוחת בוקר, במיוחד ארוחה עשירה בדגנים מלאים, יש רמות כולסטרול ואינסולין נמוכות יותר. חלק מהמחקרים מצאו גם כי אנשים שאוכלים ארוחת בוקר עשירה בדגנים מלאים הם רזים יותר, אך מחקרים אחרים לא מצאו קשר כזה.   

מקור: American Journal of Clinical Nutrition, February 2005 

מיכל גילאון היא דיאטנית קלינית במרכז שניידר לרפואת ילדים, מקבוצת שירותי בריאות כללית

בוקר טוב לדגנים
בטווח הארוך דילוג על ארוחתהבוקר יכול לגרום לעלייה במשקל

לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

כתבות נוספות בערוץ:

להוריד במשקל ולשפר ביצועים

האם עודף המשקל שלך מפריע לך גם לתפקד במיטה? חוקרים שבדקו גברים אוסטרלים מצאו כי ירידה קלה במשקל, בסביבות חמישה עד עשרה ק"ג, מעלה את רמת הטסטוסטרון  
להוריד במשקל ולשפר ביצועים

האם מותר לאכול סוכר?

 פעם האמינו כי אכילת סוכר מעלה במהירות את רמות הסוכר בדם. היום המומחים סבורים שניתן לאכול מזון שמכיל סוכר כל עוד מחשיבים אותו בתכנון הארוחה כפי שעושים לגבי כל פחמימה אחרת 
האם מותר לאכול סוכר?

10 כללי הזהב לתזונה המומלצת בסוכרת

תזונה נכונה היא הדרך הנכונה להתמודדות יומיומית עם הסוכרת ולשמירה על איזון. המדריך המלא לבניית תפריט בריא לסוכרתיים 
10 כללי הזהב לתזונה המומלצת בסוכרת

אומגה 3 מורידה את הסיכון לסוכרת בקרב ילדים

חוקרים מצאו יתרון נוסף לאומגה 3:  מפריעה לאנזימים שמשחקים תפקיד בתהליך הדלקתי, שהוא גורם אפשרי לסוכרת נעורים 
אומגה 3 מורידה את הסיכון לסוכרת בקרב ילדים

אני, הסוכרת והאלכוהול

שתייה מתונה של אלכוהול בליווי ארוחה לא גרמה להשפעה חדה על רמות הסוכר בדם באנשים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2. לכן צריכת אלכוהול נחשבת כתוספת לארוחה ואין להפחית מכמות הפחמימות שאוכלים  
אני, הסוכרת והאלכוהול