סוכרת נעורים, אומגה 3
عربي|Русский|English
Français|Español|Português

mushlam
מצטרפים לכלליתחיילים בכלליתכללית סמיילדרך חייםרפואה משלימהכללית אסתטיקהכללית חו"ל
חיפוש שירותיםרופאיםמרפאותבתי מרקחתרפואה דחופהמטפלים תומכי רפואהבתי חולים
איתור כתבות ומדריכים:
  

אומגה 3 מורידה את הסיכון לסוכרת בקרב ילדים

חוקרים מצאו יתרון נוסף לאומגה 3:  מפריעה לאנזימים שמשחקים תפקיד בתהליך הדלקתי, שהוא גורם אפשרי לסוכרת נעורים

ד"ר אריה גולדשמיד
פורסם בראשונה:  08.10.2007
עדכון אחרון:  10.09.2008
לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

תפריט עשיר בדגים ומקורות אחרים של אומגה 3 מפחית באופן משמעותי את הסיכון לסוכרת בקרב ילדים, שהמחלה נפוצה בקרב בני משפחתם. כך עולה ממחקר שהתפרסם בכתב העת הרפואי JAMA.

מהם המאפיינים של סוכרת הנעורים?
סוכרת מסוג 1 שנקראת גם סוכרת נעורים, היא הצורה השכיחה ביותר של סוכרת בקרב ילדים. זו מחלה של מערכת החיסון (אוטואימונית), המאופיינת על-ידי הרס של תאי בטה בלבלב המייצרים אינסולין. התאים הללו יושבים באיי לנגרהאנס בלבלב.

כיצד נגרמת המחלה?
לא ידוע מה גורם לסוכרת נעורים, אבל גורמים תורשתיים וסביבתיים, כגון תפריט, משחקים כנראה תפקיד מרכזי.

מה בדקו החוקרים?
החוקרים ביקשו לבדוק האם צריכת אומגה 3 וחומצות שומן רב בלתי רוויות קשורה עם התפתחות אוטואימוניות נגד תאי הלבלב בקרב ילדים.

במחקר השתתפו 1,770 ילדים והוא נערך במשך 12 שנים בין  1994 ל- 2006. המשתתפים במחקר היו בסיכון לפתח סוכרת, והם נחלקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת הורכבה מילדים שחלו בסוכרת מסוג 1, ללא רקע תורשתי. הקבוצה השנייה כללה ילדים עם סיכון גנטי לפתח סוכרת.

הגיל הממוצע של הנבדקים היה 6.2 שנים ו-58 מהם פיתחו סוכרת. הסטוריה משפחתית, צריכה קלורית וצריכה כוללת של חומצות שומן רב בלתי רוויות, הייתה קשורה בצורה הפוכה לסיכון לפתח אוטואימוניות נגד תאי הלבלב, עם ירידה של 55 אחוזים בסיכון.

כדי לוודא שההורים של הילדים במחקר, אכן מדווחים פרטים נכונים על התפריט של הילדים, בדקו החוקרים נוכחות חומצות אומגה 3 בתאי הדם של 244 מן הילדים. החוקרים זיהו ירידה של 37 אחוזים בסיכון לפתח פעילות של מערכת החיסון כנגד איי לנגרהאנס בלבלב, שאחראים לייצור האינסולין. החוקרים משערים שחומצות אומגה 3 מפריעות לאנזימים שמשחקים תפקיד בתהליך הדלקתי, שהוא גורם אפשרי לסוכרת מסוג 1.

סוכרת נעורים
גם התפריט משפיע. סוכרת נעורים

לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

כתבות נוספות בערוץ:

דגים ואומגה 3 משפרים את בריאות הלב

איגוד הלב האמריקני קובע: דגים זה בריאות, בעיקר אם הם שמנים ועשירים בשני סוגים של חומצות שומן אומגה 3. כדאי לאכול לפחות שתי מנות בשבוע - כדי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם  
דגים ואומגה 3 משפרים את בריאות הלב

תוסף 10

קואנזים Q10 הוא תוסף תזונה שמציע דרך חיים בריאה: מסייע לייצור אנרגיה בתאי גוף, מגן על הגוף מפני רדיקליים חופשיים, טוב לשריר הלב ואף מסייע להורדת לחץ דם 
תוסף 10

כורכום נגד אלצהיימר?

בהודו מתבלים את מזון בהרבה כורכום - ושכיחות האלצהיימר נמוכה. ניסוי בעכברי מעבדה הוכיח קשר ישיר בין התבלין למחלה הקשה. מחקר נוסף הראה כי הכורכום עשוי למנוע את טרשת העורקים 
כורכום נגד אלצהיימר?

מי צריך חומצה אלפא ליפואית

חומצה אלפא ליפואית מיוצרת בכבד, וכמויות מזעריות ממנה מתקבלות ממזונות מהחי ומהצומח. מחקרים הוכיחו את יעילותה באיזון סוכרת ובהגנה על הגוף מפני נזקיהם של חומרים מחמצנים  
מי צריך חומצה אלפא ליפואית

מי צריך אומגה 3?

התועלת הרפואית הגורפת שאותה מייחסים לאומגה 3 שנויה במחלוקת: מצד אחד מקדמי המכירות טוענים כי מדובר בתרופת פלא, אבל מצד שני אנשי רפואה טוענים כי אין לכך הוכחות. לעומתם טוען חוקר ישראלי כי מסקנותיהם אינן נכונות 
מי צריך אומגה 3?