ויטמין  D
عربي|Русский|English
Français|Español|Português

mushlam
מצטרפים לכלליתחיילים בכלליתכללית סמיילדרך חייםרפואה משלימהכללית אסתטיקהכללית חו"ל
חיפוש שירותיםרופאיםמרפאותבתי מרקחתרפואה דחופהמטפלים תומכי רפואהבתי חולים
איתור כתבות ומדריכים:
  

הדרך לליבו של הגבר עוברת דרך ויטמין D

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד מצאו קשר מובהק בין רמות תקינות של ויטמין D לבין הפחתת הסיכון להופעת מחלות לב בקרב גברים בני 50 פלוס

ד"ר שמואל גבעון
פורסם בראשונה:  23.06.2008
עדכון אחרון:  06.07.2008
לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

שתייה מרובה של חלב ושהייה בשמש עשויות להפחית את הסיכון של גברים ללקות בהתקפי לב. כך עולה ממחקר שפורסם  ביוני 2008  בעיתון הרפואי Archives of Internal Medicine.

לדברי החוקרים, כפי שפורסם ב־WebMD Health News, יש קשר בין רמות נמוכות של ויטמין D, לבין סיכון מוגבר להתקפי לב בקרב גברים.

מהם המקורות המועדפים לוויטמין D?
אפשר לקבל ויטמין D משתיית חלב וממזונות מועשרים בוויטמין הזה, אבל הגוף גם מייצר ויטמין D בכוחות עצמו, כשהוא נחשף לשמש.

האם יש קשר בין גאוגרפיה להתקפי לב?
מחקרים שונים זיהו  מצד אחד קפיצה בתמותה ממחלות לב בחורף ובאזורים גבוהים, כאשר יש פחות שעות אור. מצד שני נמצאו עדויות ברורת לירידה בתמותה באזורים לא גבוהים ובמהלך הקיץ.

עם זאת, על־פי מחקר שפורסם בארצות הברית, 40 אחוזים מתושבי פלורידה - מדינה שטופת שמש - סובלים מחסר של ויטמין D. גם בישראל, שאינה סובלת ממחסור בשעות שמש,  נמצא חסר בשיעור ניכר של הנבדקים, עד כדי כך שמשערים שהערכים הנקראים "תקינים" כנראה גבוהים מידי, כי לא סביר ששיעור כל־כך גבוה באוכלוסייה סובל מחסר כזה.

המחקר באוניברסיטת הרווארד:
ד"ר אדוארד ג'יובנוצ'י ועמיתיו מבית הספר  לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד סקרו תיקים רפואיים ובדיקות דם של 454 גברים בגילאי 40 עד 75, שסבלו מהתקפי לב ושרדו או מתו ממחלת לב. הם השוו את המידע עם מידע דומה של 900 גברים שלא סבלו ממחלות לב. הם אספו נתונים גם על התזונה וגורמים המשפיעים על הרגלי החיים של אותם הגברים.

החוקרים מצאו שגברים שרמות ויטמין D שלהם היו 15 נ"ג למ"ל היו בסיכון מוגבר להתקף לב, בהשוואה לאלה שרמות ויטמין D שלהם היו ברמה הנחשבת תקינה (30 נ"ג למ"ל). הסיכון הכפול נשאר משמעותי,  גם בהתחשב בקיומם של גורמים אחרים שידועים כמשפיעים על מחלות לב, כמו רמות גבוהות של כולסטרול, סוכרת, יתר לחץ דם וגנטיקה.

גברים שרמת ויטמין D שלהם הייתה בין שני הערכים האלה, נטו גם הם לסבול יותר מהתקפי לב מאשר גברים שהרמה של הוויטמין שלהם הייתה תקינה.

"התוצאות האלה נותנות תמיכה נוספת לתפקיד החשוב של ויטמין D בהפחתת הסיכון להתקפי לב", אומרים החוקרים. "צריך להגביר את הצריכה היומית של ויטמין D בתזונה כדי להשיג את ההשפעה הרצויה על הבריאות".

התזונה האמריקנית הטיפוסית לא כוללת כמויות מספיקות של ויטמין D במקרים רבים, משום שרק מעט מאכלים מכילים ויטמין D באופן טבעי. צריכה רבה של מזונות מועשרים בוויטמין D, כמו חלב מועשר,דגנים וסוגים מסוימים של מיץ תפוזים, וחשיפה מרובה לשמש הם המפתח לשמירה על רמה תקינה של ויטמין D.

חלק מהאנשים שזקוקים לתוספים של ויטמין D, בעיקר אנשים מעל גיל 50. מבוגרים יותר נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מחסר של ויטמין D משום שההזדקנות כשלעצמה מקשה על הגוף לייצר ויטמין D ולהפוך אותו לצורה הפעילה שלו.

ויטמין D

לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

כתבות נוספות בערוץ:

מי בכלל צריך ויטמין D

חוקרים מצאו קשר בין חסר בוויטמין D לבין מחלות רבות ובהן: סרטן, סוכרת, אסתמה וטרשת נפוצה. המקור העיקרי לוויטמין מגיע מהשמש, אבל זה עדיין לא אומר שאנחנו צריכים להיצלות בקרניה 
מי בכלל צריך ויטמין D

המינון הנכון לנטילתה של החומצה הפולית

מחקרים רבים הוכיחו כי נטילת חומצה פולית בהריון עשויה למנוע מומים בעובר. מחקר חדש חושף: צריכת יתר של החומצה הפולית עלולה לפגוע בבריאות. הפתרון: לשמור על המינון הנכון 
המינון הנכון לנטילתה של החומצה הפולית

הוויטמינים שעשויים לעכב התפתחות אלצהיימר

התקווה של חולי אלצהיימר: חוקרים בריטים זיהו האטה משמעותית בקצב התכווצות המוח אצל אנשים שבשלבים הראשונים של המחלה טופלו במינונים גבוהים של ויטמינים מקבוצה B  
הוויטמינים שעשויים לעכב התפתחות אלצהיימר

ניאצין: ויטמין לשדרוג הכולסטרול הטוב

תכשיר חדש להעלאת הכולסטרול הטוב אושר בכללית ונמצא בשלבי אישור סופיים במשרד הבריאות. התכשיר מכיל ניאצין אשר מעלה את רמת הכולסטרול הטוב ומוריד את רמת הכולסטרול הרע  
ניאצין: ויטמין לשדרוג הכולסטרול הטוב

מולטי־ויטמינים נגד הזדקנות?

חוקרים: נטילת מולטי־ויטמינים עשויה להאט את תהליך ההזדקנות בכרומוזומים. בו בזמן הם גם מסתייגים: "מוקדם להסיק שהשימוש במולטי־ויטמנים קשור בהאטה בתהליך ההזדקנות" 
מולטי־ויטמינים נגד הזדקנות?