חלב, סוכרת, סוכרת מסוג 2, סוכרת מסוג שתיים
عربي|Русский|English
Français|Español|Português

mushlam
מצטרפים לכלליתחיילים בכלליתכללית סמיילדרך חייםרפואה משלימהכללית אסתטיקהכללית חו"ל
חיפוש שירותיםרופאיםמרפאותבתי מרקחתרפואה דחופהמטפלים תומכי רפואהבתי חולים
איתור כתבות ומדריכים:
  

הקשר בין חלב לסוכרת

חוקרים: אכילת מוצרי חלב דלי שומן מפחיתה את הסיכון להופעת סוכרת מסוג 2 בנשים. לעומת זאת, מוצרי חלב שמנים אינם יעילים להשגת המטרה

ד"ר אילנה פרידריך
פורסם בראשונה:  25.11.2006
עדכון אחרון:  25.05.2009
לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

נשים שאכלו בקביעות מוצרי חלב דלי שומן, הפחיתו את הסיכון שלהם לפתח סוכרת מסוג 2. כך עולה ממחקר שפורסם ביולי 2006 בכתב העת Dibetes Care.

עדיין רב הנסתר מהידוע על אודות הגורמים המשפיעים על התפתחות סוכרת מסוג 2. סידרה של מחקרים שפורסמו באחרונה הדגימו השפעה מיטיבה של אכילת מוצרי חלב על משקל הגוף, על לחץ הדם ועל הופעת התסמונת של "תנגודת לאינסולין"  והסיכון להופעת מחלות לב. עם זאת, לא נמצאו  נתונים הקושרים בין אכילת מוצרי חלב להופעת סוכרת מסוג 2 . 

התוספת שתופסת
במחקר זה נבדק הקשר בין אכילת מוצרי חלב  וסידן לבין השכיחות של סוכרת מסוג 2 בקרב 37 אלף נשים ללא עבר קודם של סוכרת או מחלות לב. 

במשך עשר שנות המעקב, נמצאו 1,600 מקרים חדשים של סוכרת. החוקרים זיהו  ירידה בסיכון להופעת סוכרת חדשה מסוג 2 בנשים, שנהגו  לאכול באופן קבוע  מוצרי חלב דלי שומן, וזאת  בהשוואה לנשים שמיעטו לאכול מוצרי חלב דלי שומן. כל מנה נוספת של  מוצר חלב ליום הביאה  לירידה נוספת של ארבעה אחוזים בסיכון להופעת סוכרת מסוג 2.
 
לדברי החוקרים, תפריט המכיל מוצרי חלב דלי שומן יכול לגרום להפחתת את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2, באופן שאינו קשור  לגורמי סיכון אחרים להופעת המחלה כמו משקל הגוף, פעילות גופנית, סוכרת במשפחה וגורמים אחרים הקשורים להתפתחות סוכרת מסוג 2.

אין הסבר ברור
המנגנונים המדויקים להסברת הקשר בין אכילת מוצרי חלב דל שומן להפחתת הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 אינם ברורים עדיין. לחלבוני החלב יש כנראה תכונות  הגורמות להגברת הפרשת האינסולין ובדרך זו הם משפיעים על רמות הסוכר והחדרת הסוכר לרקמות.

לעומת זאת, דיאטה עשירה בחלב המכיל שומן רווי יכולה לבטל את ההשפעות  המיטיבות הללו. יתרון נוסף בדיאטה המכילה מוצרי חלב דלי שומן: מרכיבים עיקריים במוצרי החלב, כגון מגנזיום, סידן, לקטוז וחלבוני החלב, יכולים לזרז את תחושת השובע ולהפחית את העלייה במשקל והשמנת יתר יחסית למזונות עתירי פחמימות ומשקאות אחרים.

מוצרי חלב דלי שומן נמצאו כיעילים גם  להורדת לחץ דם גבוה. לכן, בהוספת מוצרים אלו כמרכיב קבוע לתזונה שלנו אנו משיגים מספר השפעות מיטיבות, הכוללות ירידה בסיכון להופעת סוכרת, ירידה בלחץ הדם  וכן השפעה מיטיבה על משקל הגוף.
 
ד"ר אילנה פרידריך היא רופאה בכירה האחראית על מרפאות הסוכרת והאנדוקרינולוגיה של הכללית בטבריה ובנצרת

חלב
יעיל גם להורדת יתר לחץ דם. חלב דל שומן

לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

כתבות נוספות בערוץ:

אוכלים את הלב

האם החמאה סותמת לכם את העורקים, ומה מצב השומנים בג'חנון? כמה כולסטרול יש בחלמון, והאם הוא עלול לגרום טרשת בעורקים? כל מה שרציתם לדעת על התפריט האולטימטיבי למניעת מחלות לב 
אוכלים את הלב

דגים ואומגה 3 משפרים את בריאות הלב

איגוד הלב האמריקני קובע: דגים זה בריאות, בעיקר אם הם שמנים ועשירים בשני סוגים של חומצות שומן אומגה 3. כדאי לאכול לפחות שתי מנות בשבוע - כדי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם  
דגים ואומגה 3 משפרים את בריאות הלב

הלב אוהב שומן צמחי

שומנים רב בלתי רוויים נמצאים בעיקר בשמנים צמחיים כמו שמן תירס, שמן סויה ושמן חמניות. חוקרים בפינלנד מצאו הוכחות שהם עדיפים ללב ולכלי הדם, לפחות כשמדובר בגברים בגיל העמידה  
הלב אוהב שומן צמחי

שוקולד מריר נגד יתר לחץ דם

מחקר חדש מוכיח: חומר שנמצא בשוקולד מריר מסייע בהורדת לחץ דם ומוריד את כמות הכולסטרול הרע בגוף. אותו מרכיב תזונתי, פלבנואיד, מצוי גם בפירות, ירקות ויין אדום    
שוקולד מריר נגד יתר לחץ דם

קחו את זה ללב: תזונה מונעת

כדי לשמור על הבריאות יש הרבה דברים שעדיף לא להכניס לגוף, אבל יש גם כמה דברים שממש כדאי. הנה רשימת חמשת המזונות המומלצים ביותר למניעת מחלות לב. בתיאבון 
קחו את זה ללב: תזונה מונעת