שוקולד מריר נגד יתר לחץ דם
عربي|Русский|English
Français|Español|Português

mushlam
מצטרפים לכלליתחיילים בכלליתכללית סמיילדרך חייםרפואה משלימהכללית אסתטיקהכללית חו"ל
חיפוש שירותיםרופאיםמרפאותבתי מרקחתרפואה דחופהמטפלים תומכי רפואהבתי חולים
איתור כתבות ומדריכים:
  

שוקולד מריר נגד יתר לחץ דם

מחקר חדש מוכיח: חומר שנמצא בשוקולד מריר מסייע בהורדת לחץ דם ומוריד את כמות הכולסטרול הרע בגוף. אותו מרכיב תזונתי, פלבנואיד, מצוי גם בפירות, ירקות ויין אדום  

ד"ר שמואל גבעון
פורסם בראשונה:  03.08.2006
עדכון אחרון:  15.06.2010
לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

שוקולד מריר מרגיע לא רק את הנפש, אלא גם מוריד את לחץ הדם. כך עולה ממחקר אשר פורסם על ידי איגוד רופאי הלב האמריקנים.

המחקר מחזק מידע קודם, לפיו הפלבנואידים שמצויים בשוקולד, יכולים לסייע לכלי הדם לתפקד בצורה חלקה יותר ואולי אף להפחית את הסיכון למחלות לב.

"מחקרים קודמים מראים, כי מאכלים העשירים במרכיב הזה, כולל פירות, ירקות, תה, יין אדום ושוקולד, יכולים לסייע לכלי הדם. עם זאת, זהו אחד מהמבחנים הרפואיים הראשונים המתייחס באופן ייחודי להשפעות השוקולד המריר על הפחתת לחץ הדם בקרב אנשים עם יתר לחץ דם", אמר ד"ר ג'פרי בלומברג מאוניברסיטת בוסטון, שעמד בראש המחקר.   

האם מומלץ לחולים לאכול שוקולד מריר? 
החוקרים עדיין לא גיבשו המלצות מדוייקות, והם אף מדגישים כי אכילת שוקולד מריר צריכה להיעשות בצורה זהירה ומבוקרת, משום ששוקולד עשיר בשומן, סוכר וקלוריות.

בלומברג ועמיתיו באוניברסיטה איטלקית בדקו עשרה גברים ועשר נשים שסובלים לחץ דם גבוה. במשך 15 ימים, חצי מהם אכלו מדי יום 100 גרם שוקולד מריר, העשיר בפלבנואידים, והשאר אכלו את כמות דומה של שוקולד לבן. לאחר מכן הקבוצות התחלפו ואכלו את השוקולד השני. 

"שוקולד לבן, שלא מכיל את המרכיב התזונתי הזה, היה קבוצת ביקורת טובה משום שהוא מכיל את כל שאר המרכיבים והקלוריות הנמצאות בשוקולד מריר", אמר ד"ר בלומברג. "חשוב להדגיש שהשוקולד המריר בו השתמשנו הכיל כמות גבוהה של פלבנואידים, המעניק לשוקולד טעם מריר־מתוק. רוב האמריקנים מעדיפים שוקולד חלב, אשר מכיל כמות מאוד נמוכה של המרכיב הזה".  

ד"ר שמואל גבעון הוא מומחה לרפואת משפחה בכללית

שוקולד מריר נגד יתר לחץ דם
עשיר גם בסוכר, שומן וקלוריות. שוקולד מריר

לתשומת לבך, השימוש באפשרויות השונות של "פייסבוק" עשוי לשתף את המידע שלך עם אחרים

כתבות נוספות בערוץ:

אוכלים את הלב

האם החמאה סותמת לכם את העורקים, ומה מצב השומנים בג'חנון? כמה כולסטרול יש בחלמון, והאם הוא עלול לגרום טרשת בעורקים? כל מה שרציתם לדעת על התפריט האולטימטיבי למניעת מחלות לב 
אוכלים את הלב

דגים ואומגה 3 משפרים את בריאות הלב

איגוד הלב האמריקני קובע: דגים זה בריאות, בעיקר אם הם שמנים ועשירים בשני סוגים של חומצות שומן אומגה 3. כדאי לאכול לפחות שתי מנות בשבוע - כדי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם  
דגים ואומגה 3 משפרים את בריאות הלב

הלב אוהב שומן צמחי

שומנים רב בלתי רוויים נמצאים בעיקר בשמנים צמחיים כמו שמן תירס, שמן סויה ושמן חמניות. חוקרים בפינלנד מצאו הוכחות שהם עדיפים ללב ולכלי הדם, לפחות כשמדובר בגברים בגיל העמידה  
הלב אוהב שומן צמחי

קחו את זה ללב: תזונה מונעת

כדי לשמור על הבריאות יש הרבה דברים שעדיף לא להכניס לגוף, אבל יש גם כמה דברים שממש כדאי. הנה רשימת חמשת המזונות המומלצים ביותר למניעת מחלות לב. בתיאבון 
קחו את זה ללב: תזונה מונעת

מזון אורגני והבריאות שלי

מצד אחד, יותר ויותר אנשים בעולם השבע מעדיפים מזון אורגני. מצד שני, אין הוכחות להשפעתו המטיבה. ובכל זאת: הפחתה בשימוש בחומרים כימיים עשויה להשפיע באופן חיובי על הבריאות  
מזון אורגני והבריאות שלי