פורסם בראשונה: 22.06.2014
עדכון אחרון: 22.06.2014
  • אלון שגיב אלון שגיב

איך עוברים לכללית?

לקריאה נוחה
כל כך קל ופשוט לעבור לכללית שאפילו לא צריך ללכת לדואר: ההרשמה און־ליין, כל הזכויות נשמרות, ומקבלים ליווי צמוד. אז איך עושים את זה הכי חלק ומה כדאי לזכור כשעוברים? המדריך המלא
איך אני עובר לכללית?

בקיצור

1.

פונים לנציג אישי או שנכנסים לאתר התשלומים של הביטוח הלאומי מהמחשב או מאפליקציית ביטוח לאומי בסמארטפון. בוחרים כללית, ממלאים פרטים אישיים ומאשרים את המעבר. ניתן גם למלא טופס מעבר בדואר.

2.

לפני המעבר בפועל לכללית מבקשים מרופא המשפחה הנוכחי סיכום מצב רפואי ודואגים לבקש מהמזכירות הרפואית של המרפאה אישור על הוותק בביטוח המשלים.

3.

מסדירים את המשך הביטוח הסיעודי באמצעות פנייה לחברת הביטוח. נציגי כללית ישמחו ללוות אתכם ולהדריך בכל פרטי המעבר ובבחירת השירותים הרפואיים החדשים שלכם.

כל תושב במדינת ישראל זכאי לביטוח בריאות באחת מקופות החולים מתוקף חוק בריאות ממלכתי. אך מה קורה כאשר אנו לא מרוצים מהשירות הרפואי בקופה שבה אנו מבוטחים ורוצים לעבור לכללית?

פעם זה היה מסורבל לעבור מקופה לקופה, כרוך בביורוקרטיה, בעמידה בתור בסניפי הדואר ובהמתנה לצבירת זכויות ביטוחיות מחודשות. כיום המעבר פשוט ומהיר: ניתן להירשם און־ליין, נשמרות כל הזכויות שנצברו לנו, וניתן לקבל שירות מלא גם בתקופת המעבר. כללית, הקופה הגדולה והמובילה בישראל, שמחה להגיש מדריך מלא כיצד ניתן לעבור אליה קל וחלק.

כל מבוטח יכול לעבור לאיזו קופה שירצה אחת לחצי שנה. רישום המעבר אפשרי מדי חודשיים. על הקופה החדשה לקבל את המבוטח ללא אפשרות סינון בגלל גיל, מצב רפואי או מצב כלכלי. כמו כן עליה להעניק למבוטח את כל הטיפול הרפואי והזכויות שצבר בקופה הקודמת. תקופות האכשרה שהמבוטח צבר בקופה הקודמת בביטוח המשלים עוברות עימו לקופה החדשה - מה שמאפשר לו עם ההצטרפות לביטוח המשלים של הקופה החדשה ליהנות מהשירותים באופן מיידי ללא תקופת המתנה.

בפועל, עדכון המעבר בין הקופות התקצר עד כדי שישה שבועות בלבד. עם זאת, קיימים עדיין חסמים תפיסתיים לעבור קופת חולים, אשר חשוב להבין כי גם הם נחלת העבר: מבוטחים רבים חוששים, למשל, כי לאחר שיירשמו לכללית, הדבר ייוודע לצוות המרפאה הנוכחית, והם יהיו חשופים לשירות עוין או לאי־קבלת מידע או זכויות בתקופת המעבר. למעשה, בקופה הנוכחית לא יידעו על העזיבה עד ימים ספורים לפני המעבר עצמו, וממילא החוק מחייב את קופות החולים להעניק למבוטח את כל המידע והזכויות שלו עד הרגע האחרון.

אז איך עוברים קופת חולים?

כל מה שצריך לעשות כדי לעשות את המעבר הוא להיכנס לאתר התשלומים של ביטוח לאומי מכל מחשב או באמצעות אפליקציית ביטוח לאומי בסמארטפון ולמלא פרטים אישיים הדרושים למעבר. באתר הזה ניתן גם לעקוב אחר התאריך המדויק שבו יתעדכן המעבר שלכם.

כדי להקל על המעבר מציעה כללית ליווי של נציג אישי למבוטחים חדשים עד להצטרפות. הנציג האישי נותן מידע על הזכויות, מסביר איך לבחור מרפאה קרובה לבית, רופא משפחה ורופא ילדים וממליץ כיצד ניתן לחסוך בתשלומים שונים על שירותים רפואיים כמו רפואת שיניים, רפואה משלימה ואפילו טיפולים אסתטיים.

אולם כדי לעשות את המעבר הכי חלק שאפשר כדאי להיות מודעים לקצוות שיש לסגור בין תאריך הגשת הבקשה למעבר ועד להצטרפות בפועל לקופה החדשה.

 שגיאה

שגיאת Web Part: לא ניתן להציג או לייבא פקד טופס אינטרנט או Web Part בדף זה. הסוג ClalitSite.WebParts.FormsVisual.FormsVisual, ClalitSite, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=60bc3f02d80084cb לא נמצא או שאינו רשום כסוג בטוח. מזהה מתאם: c6af099e-82a4-709b-8ec2-cb2756f910e7.

המידע הרפואי האישי, למשל, אינו עובר אוטומטית לקופה החדשה, ולכן מומלץ לפני המעבר בפועל לבקש מרופא המשפחה סיכום מידע רפואי. אין מה לחשוש, זוהי בקשה שגרתית שניתנת - ללא עלות - לצרכים שונים ולאו דווקא למעבר קופה. כמובן, אם קיימת בעיה כרונית, עדיף שהמבוטח יגיע מצויד בסיכום עדכני שיאפשר את המשך הטיפול בו ללא כל עיכוב. נוסף על כך יש להביא מהקופה הנוכחית אישור ותק בביטוח המשלים לצורך העברת הזכויות. גם במקרה הזה זוהי בקשה שגרתית שאותה מגישים לקוחות רבים - למשל למימוש זכויות שונות בביטוח רפואי פרטי. הבקשה מוגשת למזכירות הסניף.

נושא חשוב במיוחד שיש לשים לב אליו הוא הביטוח הסיעודי (אם אין לכם ביטוח סיעודי - חשוב מאוד לעשותו, וככל שמקדימים בגיל צעיר יותר, כך הפרמיה קטנה, והכיסוי גדל במקרה הצורך). הביטוח הסיעודי הוא היחיד שאינו עובר עם הלקוח באופן אוטומטי, כיוון שהוא ניתן באמצעות חברות ביטוח חיצוניות לקופה. במקרה הזה יש משמעות רבה לוותק בביטוח הן לאנשים מבוגרים והן לצעירים שחלילה נקלעים למצב רפואי סיעודי זמני או קבוע. הפתרון הוא המשך הביטוח הסיעודי בחברה שנתנה את השירות דרך הקופה הקודמת, יש להתקשר אל חברת הביטוח ולהסדיר את הסוגיה הזאת באופן אקטיבי.

ניתן, כמובן, להצטרף לביטוח הסיעודי שמציעה הקופה החדשה, אך יש להביא בחשבון שהתהליך כרוך בחיתום רפואי, ושיש חשיבות גדולה לגיל המבוטח. זאת הן בשל גובה הכיסוי שלו זכאים הלקוחות בזמן אמת והן בשל העובדה שככל שאנו צעירים יותר, אנו בדרך כלל בריאים יותר, ואז תהליך החיתום פשוט ומהיר. כאמור, לקוחות המצטרפים לכללית מקבלים סיוע צמוד בתהליך ומונחים, בין השאר, כיצד להסדיר את המשך הביטוח הסיעודי.

כללית איתכם בכל שעה

כללית ממשיכה ללוות את לקוחותיה גם לאחר ההצטרפות ומבטיחה נחיתה רכה ושירות קשוב וזמין בכל עת. כללית היא הקופה הוותיקה, הגדולה והמובילה במדינה: היא מעניקה שירות ליותר מ־4.2 מיליון לקוחות בפריסה הארצית הרחבה ביותר מבין קופות החולים. בבעלות כללית 14 בתי חולים, כ־1,400 מרפאות ומאות מכונים, מעבדות ובתי מרקחת שעומדים לרשות לקוחות הקופה. כך יכולים לקוחות כללית לקבל את מגוון השירותים הרפואיים הדרושים להם בקלות ובנוחות - בלי ביורוקרטיה מיותרת (כל המידע הרפואי, כולל תוצאות הבדיקות וצילומי הדימות, זמינים בתיק האישי המקוון) ובלי צורך בטופס 17.

כללית מפעילה גם כ־40 מרכזים לבריאות הילד הפועלים מדי יום בין 7 בבוקר ל־7 בערב וכ־40 מרכזים לבריאות האישה. היא גם היחידה בין קופות החולים שמפעילה מוקד אחיות 24 שעות ביממה ומספקת שירות רופאי ילדים און־ליין בליווי מקצועי של מומחי שניידר - בשיחת וידיאו לאחר סיום שעות הפעילות במרפאות הרגילות.

ככלל, כללית היא המובילה בשירותי הדיגיטל ובזמינות ללקוח באמצעות מגוון של אפליקציות סלולריות, אתר המידע המקיף ביותר על בריאות בישראל, קבלת מרשמים ואישורים און־ליין, זימון תורים ללא סיסמה וקבלת תוצאות בדיקות וסיכומי ביקור אצל רופאים מומחים. למעבר בקליק לשירותי בריאות כללית ניתן להיעזר בעמוד הצטרפות באתר או ליצור קשר במוקד שירות הלקוחות ב־2700*.

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל