פורסם בראשונה: 18.09.2006
עדכון אחרון: 26.04.2010
  • יעל דרור יעל דרור

איך לרדת קילו וקצת בכל חודש בלי שום דיאטה

לקריאה נוחה
מיטב החוקרים של מרפאת מאיו האמריקנית חישבו ומצאו כמה קלוריות היינו שורפים אם פשוט היינו מזיזים טיפה יותר (אבל ממש טיפה), את האיבר שעליו נהוג לשבת. התוצאות עלולות להפיל אותך מהכסא, ואגב - זו התחלה מצוינת
בחורה מחייכת יושבת מול מחשב ומצביעה עליו בשתי ידיים

כל פעילות יומיומית חשובה לשריפת הקלוריות והשמירה על משקל גוף תקין, גם אם היא לא מוגדרת כ"ספורט". בחירה בין אורח חיים פעיל לעומת אורח חיים יושבני (Sedentary) עושה את כל ההבדל.

כך עולה ממחקר שנעשה במרפאת מאיו האמריקנית (Mayo Clinic), שמתאים במיוחד אם רוצים לקבל כמה החלטות טובות לשנה החדשה. ממצא נוסף ומעניין של החוקרים האמריקניים: גם פעולות קטנות נחשבות ויכולות ויכולות להשפיע על מאזן הקלוריות החודשי כפי שניתן לראות בטבלה הבאה:

         TABLE_CALORIES.gif

אמנם מדובר בהפרש קטן ביחס לכל פעולה שמבצעים, אבל אם בודקים את ההבדל המצטבר לאורך חודש, למשל, ההבדל גדול. (לקריאת המאמר המלא, לחץ/י כאן)

הטבלה הנוכחית מציגה מספר פעילויות לדוגמה מתוך הטבלה המלאה שחיברו החוקרים ואשר מכילה 20 פעילויות באותו סגנון. החוקרים האמריקניים מצאו, כי מי שבוחרים באורח חיים יושבני שורפים במהלך חודש 1700 קלוריות על 20 הפעילויות שנמדדו, לעומת 10,500 קלוריות ששורפים מי שבוחרים באורח חיים פעיל.

מדובר בהבדל של 8800 קלוריות בחודש, שהם שווי ערך לקצת יותר מקילוגרם של שומן בחודש! כלומר: עלייה שנתית של 13 קילוגרם שומן בשנה. ועכשיו שאף אחד לא יגיד לי שהוא לא מבין איך הוא השמין בלי להרגיש...

אז בשנה הבאה, אני מבקשת - וממליצה - להזיז קצת יותר את הישבן.

יעל דרור היא דיאטנית קלינית וספורט בקבוצת כללית. היא גם האשה שמאחורי ערוץ תזונת כושר והיא גם מנהלת הפורום עושים שריר באתר "20 פלוס"

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל