פורסם בראשונה: 04.08.2013
עדכון אחרון: 04.08.2013
  • אורלי ויסייד אורלי וייסיד

הבטן מקרקרת? זה סימן שאת מזייפת...

לקריאה נוחה
זה שאת או אתה בדיאטה לא אומר שאתם צריכים להיות רעבים. אז אם הבטן משמיעה קולות, כנראה לא בחרתם נכון. בדיוק בשבילכם הרכיבה הדיאטנית שלנו רשימת מזונות פשוט מופלאים - גם בריאים, גם דיאטתיים וגם משביעים
האוכל שיעזור לך לדיאטה, ולכושר!

בקיצור

1.

במקום לספור קלוריות, הוסיפו לתפריט מזון איכותי שעשיר במינרלים, בויטמינים ובסיבים תזונתיים.

2.

תפריט בריא ומאוזן יתרום לתחושת השובע וימנע מכם לנשנש ולאכול שטויות וקלוריות ריקות מתוכן.

3.

חשוב מאוד להקפיד לשתות מספיק מים, כי לפעמים הגוף מתבלבל בין תחושת צמא לרעב, ואז אוכלים הרבה ומתייבשים.

​​בתהליך ההרזיה אין סיבה להרגיש רעב. אז אם אתם בדיאטה, והבטן מקרקרת, אתם חשים עייפות, חולשה או הולכים לישון רעבים - סימן שאתם לא בדרך הנכונה. תפריט מאוזן, עשיר ומגוון, המכיל את כל אבות המזון וכמות מספקת של ויטמינים, של מינרלים ושל סיבים תזונתיים, יקל עליכם להגיע למטרה ואף לשמור עליה.

כל היתרונות של הקטניות

אין ספק שמדובר במזון בריאות, טבעי ואיכותי.

לקטניות יתרונות בולטים:
• הן דלות בשומנים ועשירות בסיבים תזונתיים.

• הן בעלות אינדקס גליקמי נמוך ולכן אינן מעלות בצורה חדה את רמת הסוכר בדם ובכך עוזרות לשמור על תחושת השובע לאורך זמן.

• הן מכילות בצורתן הטבעית כמות מכובדת של ברזל ושל ויטמינים מסוג B החשובים לבריאות הגוף ותורמים לתחושת החיוניות ולמצב הרוח.

עוד סיבה טובה לאכול קטניות: אם בבדיקות הדם שעשיתם זוהו רמות גבוהות של הכולסטרול הרע (LDL), כדאי שתדעו שהסיבים המסיסים עוזרים להפחית את רמת הכולסטרול בדם.

איך כדאי לאכול? קטניות מוסיפות טעם וצבע למרקים, לפשטידות, לתבשילים ולסלטים קרים.​

דגנים מלאים, ואתם מסודרים

הדגן המלא - זה המכיל את כל חלקי הזרע (אנדוספרם, נבט, סובין) - עשיר בוויטמינים, במינרלים ובסיבים תזונתיים.

לדגן יתרונות תזונתיים רבים:
• הוא מכיל ויטמינים מקבוצת B, ויטמין E, מגנזיום, ברזל, אבץ, זרחן.

• בעל תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, דבר המאפשר ספיגה הדרגתית של הסוכר לדם ומשרה תחושת שובע לאורך זמן.

עוד סיבה טובה לאכול דגנים מלאים: דגנים מלאים תורמים לשיפור במצב הרוח ויכולים לדכא את התאווה למתוק בין הארוחות.

איך כדאי לאכול? כדאי לשלב את הדגנים המלאים בתבשילים, במאפים ובסלטים קרים.

אוכלים דגים - ונהנים

הדגים מוסיפים גיוון וטעם לתפריט. הם גם תוספת של חלבון בריא מן החי לארוחה שתורמת לתחושת שובע ממושכת.

לדגים יתרונות נוספים:
• הדגים השמנים יותר מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 הידועות בתרומתן החשובה לבריאות הגוף.

• הדגים מכילים ויטמין B12, ויטמין D, אשלגן, יוד, סידן ועוד.

עוד סיבה טובה לאכול דגים: הדגים הרזים (עד 5% שומן) דלים בקלוריות, בשומן ובכולסטרול ודומים בערכם התזונתי לחזה עוף או למנה בשרית רזה אחרת.

איך כדאי לאכול? אפשר לאפות או לאדות, אבל להימנע מטיגון, שכן הוא מפחית מיתרונם התזונתי. רגע לפני ראש השנה נסו את כישרונכם במתכוני דגים מסוגים שונים.

ביצה. מבולבלים? גם אנחנו

מחקרי התזונה הראשונים חשדו כי קיים קשר בין רמות הכולסטרול הגבוהות שבחלמון הביצים לעלייה בתחלואת לב, מה שגרם לרבים להתייחס לביצה כאל מזון לא בריא. המחקרים החדשים כבר מערערים על הקשר הזה, וכיום מומלץ לשלב ביצים בתפריט השבועי.

היתרון הגדול של הביצה:
• הביצה דלה בקלוריות ומורכבת מחלבון מלא שמעודד את תחושת השובע.

עוד סיבה טובה לאכול ביצה: היא מתאימה לכל ארוחות היום ומאוד מגוונת - ניתן לבשל אותה (רכה, קשה) או לטגן קלות.

איך כדאי לאכול? כריך מלחם מלא שכולל גבינה רזה, ביצה קשה ועלי בייבי יכול לתת מענה לארוחת בוקר בריאה, דלה בקלוריות שתשביע אתכם לפחות עד לארוחה הבאה.

(לא) רק מרק

תבשילים ומרקים בעלי ריכוז גבוה של נוזלים מעודדים את תחושת השובע. גם בקיץ, כשהמזגן עובד, אפשר להתחיל את הארוחה עם מנת מרק עשירה בירקות בכל הצבעים. ואם אתם לא אוהבים מרק חם בקיץ, אפשר להכין מרק קר!

עוד סיבה טובה לאכול מרק: המגוון הוא עצום, וניתן להכין מרק מירקות ומקטניות שונים: עדשים, שעועית, כרובית, ברוקולי, עגבניות ועוד.

איך כדאי לאכול? מומלץ לפתוח את הארוחה באכילת מרק. הדבר יגדיל את הסיכוי שתאכלו פחות במנה השנייה. ובכל זאת, כדי לקבל תחושת שובע אמיתית מומלצת מנה עיקרית המכילה מזון מוצק.

ירקות או לא להיות

מה לא נאמר על ירקות? כדי שלא ישעמם אפשר לגוון בצורות בישול שונות. בקיץ נעים לאכול סלטים, ואילו בחורף ניתן להוסיף לסלט תוספת חמה או להגיש ירקות מבושלים או מאודים. ירקות מגדילים את נפח הארוחה ללא תוספת משמעותית של קלוריות. ארוחה עם נפח גדול תתרום לתחושת הסיפוק והשובע מהארוחה.

היתרון הגדול של הירקות:
• הם עשירים בוויטמינים, במינרלים ובסיבים תזונתיים אשר חשובים מאוד לבריאות הגוף ומסייעים בתהליך ההרזיה.

איך כדאי לאכול? ירקות יכולים להיות ארוחה בפני עצמה - סלט שאפשר להוסיף לו מנת חלבון - או יכולים להיות תוספת למנה עיקרית שיכולה לכלול ירקות טריים, ירקות מאודים או ירקות מבושלים.

קח פרי ותהיה לי בריא!

בתהליך ההרזיה חשוב להקפיד לשלב פירות בין הארוחות על חשבון חטיפים עשירים בשומן, במלח ובסוכרים פשוטים שנאכלו בלי משים. יתרונות הפירות:
• הפירות מכילים סיבים תזונתיים וכמות גבוהה של נוזלים.

• פירות בצבעים שונים יספקו לגופכם נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים מסוגים שונים.

עוד סיבה טובה לאכול פירות: הם טעימים ומרעננים, במיוחד בקיץ!

איך כדאי לאכול? ניתן לאכול מנת פרי בארוחות הביניים במקום חטיפים או ממתקים.

משמעת מים

הקפידו על שתיית מים מספקת במהלך כל היום, כל יום: בימים חמים או קרים, בימים של פעילות גופנית מתונה או אינטנסיבית וגם בימים שבהם ישבתם שעות בחדר ממוזג.

היתרון הגדול של המים: השתייה חשובה מאוד לפעילותו התקינה של הגוף, אשר 70% מתכולתו הם מים. תחלופת הנוזלים בגופנו היא תהליך דינמי, והיא דורשת הספקה סדירה של נוזלים באמצעות שתייה.

לעיתים אנחנו לא מזהים את תחושת הצמא בזמן ועלולים להתייבש עקב כך. יש מי שמתבלבלים ומתייחסים לתחושת הצמא כאל רעב. התוצאה היא אכילה מיותרת שלא מרגיעה שכן היא אינה מספקת את הצרכים האמיתיים של הגוף.

שימו לב: מים או סודה אינם מכילים קלוריות, אבל לכל שאר המשקאות יש ערך קלורי. מחקרים מצביעים על כך ששתיית מיצים או משקאות ממותקים בזמן האוכל אינה מפחיתה את כמות הקלוריות הנאכלת בארוחה. כך שאם החלטתם לשתות כוס מיץ סחוט לצד ארוחת הבוקר, ראו בכך תוספת קלורית של סוכרים פשוטים לארוחה.

איך כדאי לשתות? הרגילו את עצמכם לשתות כוס מים עם כל ארוחה עיקרית וגם עם כל ארוחת ביניים.

​כדאי לכם לשקול רפואה משלימה

​​​שילוב של טיפולים משלימים בנסיונות ההרזייה שלכם יכולים לסייע בשמירה על אורח חיים מאוזן, הגברת חילוף החומרים והזרמת אנרגיה מחודשת לתאים. לקריאה נוספת היכנסו​​ ​

אורלי וייסיד היא דיאטנית קלינית בכללית

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל