פורסם בראשונה: 07.06.2016
עדכון אחרון: 13.02.2017
  • יעל משיח-ארזי יעל משיח-ארזי

מרק עדשים שילדים אוהבים

לקריאה נוחה
גם המשפחה שלכם כל־כך קרניבורית שאפילו בשבועות כולם מעדיפים בשר במקום גבינות? אז זאת בדיוק הכתבה בשבילכם! התזונאית שלנו מציגה מתכון בריא וטעים לקדרה שיעשה לכם, ובעיקר לילדים, את החג (וגם את הימים שאחריו אם ישאר לכם משהו, אבל אל תבנו על זה...)
מרק עדשיםשילדים אוהבים

בקיצור

1.

לא כולם אוכלים רק חלב וגבינות בשבועות - יש גם כאלה שנוהגים לזלול בשר.

2.

בדיוק בשביל זה הכנתי לכם מתכון מנצח לכתף בקר ביין שגם ילדים אוהבים.

3.

והוא אפילו לא שמן! בכתף בקר יש פחות מ־5% שומן, ובמנה יש כ־340 קלוריות.

מתכון ב-60 שניות: צלי בקר ביין

לא כולם אוכלים חלב בשבועות - יש משפחות שאצלן נהוג לאכול דווקא ארוחה בשרית בערב החג. אז החלטתי לזרום עם הקונספט ולצרף לכם מתכון טעים לקדרת כתף בקר ביין שיכול ממש להתאים לארוחה המשפחתית!

כשהכנתי את הצלי בבית, הבן שלי שבדרך כלל לא אוהב יותר מדי דברים, אמר לי: "אמא, זה הבשר הכי טעים שטעמתי בעולם!" אז באמת הבנתי שהצלחתי. אומנם לא המצאתי את הגלגל, אבל תבשיל הצלי הזה קל מאוד להכנה, טעים מאוד וגם מכיל רכיבים בריאים.

אבל צלי זה משמין, לא?

נכון שבין חלקי הבקר ישנם חלקים עתירי שומן וכולסטרול כמו: אנטריקוט, אסאדו, צלעות ועוד, אבל חשוב לזכור שלא חסרים חלקים רזים יותר שלרוב מכילים עד 5% שומן. מה למשל? הכתף. היא מתאימה גם לבישול ארוך וגם לטחינה ושימוש כבסיס לקציצות או לבולונז.

למתכון הזה בחרתי בכתף בקר (חלק מספר 5). ביקשתי 500 גרם של כתף חתוכה לפרוסות דקות יחסית, כמו של שניצל.

אז עכשיו כשיש לנו את הבסיס, קדימה - נתחיל לבשל!

חומרים:

500 גרם בשר כתף חתוך לפרוסות דקות
כף שמן זית
פלפל ומלח גס - בערך כפית שמשלבת את שניהם לתיבול הבשר
בצל גדול חתוך גס
גזר גדול חתוך גס
תפוח אדמה גדול לא מקולף וחתוך גס
כוס וחצי מים רותחים
3/4 כוס יין אדום
כף גדושה של דבש
פפריקה
כמון
מלח
תבלין לסטייק
כפית נס קפה (כן כן, נס קפה)

​איך חוגגים חג שבועות בריא באמת?

יש לנו 6 טיפים בשבילכם

לעבודה:

1. את פרוסות הבשר חותכים לקוביות בינוניות או רצועות ומתבלים בפלפל שחור גס ומלח גס.
2. מטגנים וסוגרים את הבשר עם כף שמן זית בסיר עד שהבשר הופך אפור בכל צדדיו (לוקח כ־3-2 דקות).
3. מוציאים את הבשר עם הנוזלים לכלי אחר.
4. מוסיפים את הבצל החתוך לאותו סיר בו טיגנו את הבשר ומטגנים מעט.
5. מוסיפים את שאר הירקות ומטגנים מעט.
6. מוסיפים את התבלינים.
7. מוסיפים את המים הרותחים.
8. מוסיפים את היין.
9. מחכים שוב לרתיחה.
10. מוסיפים את הבשר עם הנוזלים שלו.
11. מוסיפים את הדבש.
12. מחכים לרתיחה ונפרדים מהסיר לכ־3 שעות.
13. מכסים ומעבירים לאש קטנה, מידי פעם מערבבים, טועמים ומתקנים לפי הצורך. לאחר 3 שעות התבשיל מוכן, טעים רך ומתחסל בצ'יק!

אז מה קיבלנו?

קדרה שיכולה להספיק ל־5 אנשים לפחות, בכל מנה יש כ־340 קלוריות, 30 גרם חלבון, 30 גרם פחמימה וכ־9 גרם שומן.

חג שמח ובתאבון!

יעל משיח-ארזי היא דיאטנית קלינית בכללית. היא מנחת קבוצות לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל