פורסם בראשונה: 21.05.2012
עדכון אחרון: 21.05.2012
  • יעל דרור יעל דרור

פיצה בלי מצפון: כך נשרוד את שבועות

לקריאה נוחה
האם אפשר ליהנות מפשטידות, מבלינצ'ס ואפילו מעוגת הגבינה המסורתית בלי לעלות כמה קילוגרמים טובים בסוף החגיגה? בהחלט! קבלו את הטיפים של יעל דרור לחג שבועות טעים ולא משמין
בחורה לוקחת פרוסת עוגה

חג שבועות מציב לנו אתגר קולינרי: מצד אחד, הכל טעים ומפתה כל כך; מצד שני, המאפים, הפשטידות, העוגות, הבלינצ'סים, המתוקים וכל שאר המאכלים החלביים עלולים לעלות לנו בכמה קילוגרמים טובים בסיום.

איך אפשר ליהנות ממאכלי החג בלי להגזים בקלוריות? קבלו את הטיפים הכי טובים לשדרוג המאכלים של שבועות.

פיצה: צוחק מי שבצק אחרון

במקום להכין את הפיצה על בצק שמן, נסו להשתמש בטורטייה או בפיתה מקמח מלא.

לא יכולים בלי בצק?
אם בשבילכם הבצק הוא חלק בלתי נפרד מהפיצה, אפשר גם אחרת: נסו להכין את הבצק כמה שיותר דק כך שבכל משולש יהיה פחות בצק.

חייבים גבינה צהובה שמנה?
במקום הגבינה הצהובה שמכילה 30% שומן, אפשר להשתמש בגבינה צהובה 9% בלבד, שתעשה את העבודה בצורה טובה לא פחות.

מתעצלים לגרד את הגבינה?
קנו מארזים של פתיתי גבינה צהובה לייט (9%) מוכנים, או בקשו במעדנייה בסופר לגרד לכם את גוש הגבינה.

פשטידה: לא נכנס לטראנס

נסו להוריד את הבצק גם בפשטידה. הוא תורם הרבה מאוד קלוריות ושומן, במיוחד אם מדובר בבצק עלים שמכיל גם כמות גבוהה של שומן טראנס שמסוכן לבריאות.

איך שומרים על יציבות בלי בצק?
אם לא משתמשים בבצק ומפחדים שהפשטידה לא תהיה יציבה בלעדיו, אפשר להוסיף שתיים־שלוש כפות של קמח תופח והכל כבר יישאר במקום. גם שתיים־שלוש ביצים יסייעו לעמידות הפשטידה ללא הבצק.

אפשר להשתמש בגבינה רזה?
ברור! אין צורך להשתמש בגבינות שמנות. גביע קוטג' 5% וגביע גבינה 1/2% יחד יתנו שילוב מצוין של טעם עם אחוז שומן ממוצע של 2.5% במקום להגיע ל־30% שומן.

מה לגבי גבינה קשה?
גם הגבינות הקשות שמשלבים בפשטידות יכולות להיות רזות. גבינה בולגרית 3%־5% או גבינת טוב־טעם 3% ישתלבו נהדר.

אפשר להקרים את הפשטידה?
אין בעיה. פשוט קחו את פירורי הגבינה הצהובה 9% ושלבו מעל הפשטידה לפני האפייה.

בלינצ'ס: הביכורים של ההונגרים

הכנת הבלינצ'ס כרוכה בטיגון העיסה במחבת בתחילת התהליך. כדאי להשתמש במחבת שאיננה זקוקה להרבה שמן או שלא זקוקה לשמן בכלל. אם רוצים לשמן את המחבת, רססו בשמן קל לטיגון וכך תחסכו הרבה קלוריות ושומן.

ומה לשים במילוי?
לא צריך גבינה שמנה! אפשר להשתמש אפילו בגבינה 3% שומן בתוספת מעט קמח או קורנפלור לייצוב העיסה. תוספת של סוכר וניל או תמצית וניל בשילוב עם מעט צימוקים או חמוציות, תספק טעם נהדר עם אחוזי שומן נמוכים. מי שנמנע מסוכר יכול כמובן להשתמש בממתיק שמתאים לאפייה.

אין חגיגה בלי עוגה!

שלבו בעוגה גבינות עד 5% שומן. גם אם העוגה אפויה או מוגשת קרה, הגבינות הרזות יכולות לתת טעם מצוין בלי הרבה אחוזי שומן.

אפשר להשאיר את השמנת?
כן, רק שבמקום שמנת עם אחוזי שומן גבוהים, המופיעה ברוב המתכונים, קנו שמנת לאפייה עם 10%־15% שומן. אפשר גם להחליף את השמנת בגביע יוגורט טבעי 3%. לא להיבהל, שווה לנסות כי הטעם נשאר מצוין.

חג שבועות שמח!

יעל דרור היא דיאטנית קלינית וספורט

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל