פורסם בראשונה: 22.06.2008
עדכון אחרון: 22.06.2008
  • דני טל דני טל

איזון גופני: כושר אקספרס

לקריאה נוחה
אין לכן זמן לבלות כל יום שעתיים בחדר כושר? אימונים מפרכים משעממים אתכן? בית דרך חיים מציע תוכנית כושר ייחודית לנשים בלבד – 30 דקות של אימון עם מעבר מהיר מתחנה לתחנה
איזון גופני: כושר אקספרס

​אנשי המקצוע ממליצים כיום לכל מי שמעוניין לטפח את כושרו ובריאותו להקדיש 30 דקות לפחות לפעילות גופנית ברוב (רצוי בכל) ימות השבוע. נראה לכם מוגזם? אין לכם זמן להתעמל? אתם לא לבד. סקרים מראים שתשובה הנפוצה ביותר לשאלה מדוע אינך מתעמל/ת היא: "אין לי זמן". 

"אין לי זמן" היא גם המנטרה רויטל סולמון, מנהלת שיווק בת 38 מהוד השרון. "אני שונאת מכוני כושר", היא אומרת. "ניסיתי מספר מקומות ולא הרגשתי אף פעם נוח עם כל הבחורים והבחורות שעטופים במכנסי לייקרה צמודים ובגופיות קטנטנות. ברוב המכונים יש מראות בכל כיוון שאליו מביטים והמון הורמונים באוויר וזה ממש לא מה שאני מחפשת. גם לא בא לי לבלות כל פעם שעתיים בחדר כושר, אין לי זמן".

רוויטל מצאה לה מסגרת מתאימה בחדר הכושר של בית דרך חיים בנמל תל אביב. "כששמעתי שמדובר באימון מחזורי לנשים בלבד, מיד רצית להגיע לאימון נסיון", היא מספרת. "כשראיתי שאין בחדר מראות והוא צבוע בצבעים רכים – מיד רציתי להירשם, כי הבנתי שזה בדיוק המקום בשבילי".

המכשירים בחדר הכושר של בית דרך חיים מסודרים במעגל. מתחילים את האימון בחימום של חמש דקות על אופני כושר ולאחר מכן עובדים בכל תחנה דקה אחת בלבד, "שנמשכת לעתים כמו נצח", עד שקולה של אישה מכריז בקול: "נא לעבור לתחנה הבאה" . 

התחנות כוללות שני סוגים עיקריים: תחנה שבה עובדים על שרירים ולאחריה תחנה אירובית שבה נותנים הפוגה לשרירים אבל נשארים בתנועה מתמדת. המעבר בין סוגי התחנות הוא לסירוגין. 

"הרגשתי כיצד הדופק שלי עולה והשרירים שלי מתעוררים לחיים", מספרת רויטל. "התחלתי להזיע וזה לא היה קל כמו שזה נראה בהתחלה. נהניתי מהאימון המגוון, מכך שאין הרבה זמן להשתעמם כי צריך לעבור מתחנה אחת לתחנה שנייה".

דרך חיים לא לבד בשיטת כושר אקספרס, שתופסת תאוצה גם בחו"ל: יותר ויותר מועדוני כושר וספורט שתפסו את הפרינציפ, מציעים כיום תוכניות כושר אקספרס המכוונת לציבור המצוי בחוסר זמן כרוני. רשת מכוני הכושר האמריקנית לנשים Curves International מציעה תוכנית אימון מחזורי בת 30 דקות, שבו המשתתפות נעות מתחנת פעילות אחת לבאה אחריה, כשבכל תחנה הן מתאמנות על מכשיר אחר. 

רשת מועדוני כושר אחרת בשם 24Hour Fitness מציעה תוכנית אימון מחזורי בת 30 דקות בשם Xpress Zone וברשת Town Sports International קיימת תוכנית אימון מחזורי דומה הנמשכת 22 דקות בלבד.

אפילו סוגי פעילות קלאסיים כמו יוגה וספינינג, שבדרך כלל נמשכים שעה ויותר, קוצרו בחלק ממועדוני הבריאות ל־ 30 או 45 דקות, ושיעורי מתיחה וחיזוק קבוצות שרירים ספציפיות כמו גב, בטן או רגליים, עברו גם הם כיווץ משמעותי לכדי רבע שעה של אימון. הטרנד החדש מתקבל בברכה על ידי לקוחות רבים. "הלקוחות הטיפוסיים חיים בלחץ זמן מתמיד", אומר מנכ"ל אחת מרשתות הכושר, "הם נכנסים למכון לאימון קצר אך מאומץ ויוצאים מרוצים מאד". 

שיטת האימון המחזורי קיימת כבר שנים רבות, אך נראה שקצת נזנחה בשנים האחרונות. עכשיו מתברר, שוב, כי יש לה עדנה והיא חוזרת לככב ובגדול במכוני הבריאות והכושר. באימון מחזורי המשתתפים עוברים ממכשיר אחד לבא אחריו, כשבכל תחנה מבצעים תרגיל כוח המיועד לקבוצת שרירים אחרת. בין לבין הם מבצעים תרגילים אירוביים, כמו ניתורים או ריצה במקום. סבב אחר של אימון מחזורי מתבסס על רכיבה קצרה ומהירה על אופני כושר, מעבר לריצה על המסילה, משם מעבר לתרגיל כוח וחזרה לאופניים או מכשיר אירובי אחר. המטרה היא לשמור על רמת דופק אחידה, ככל האפשר, לאורך האימון.

למתחילים, מומלץ לנהוג משנה זהירות ולפתוח בפעילות של פעם או פעמיים בשבוע, ולהתאמן מספר דקות בודדות בכל פעם. לאחר מספר שבועות של אימון והתקדמות הדרגתית בכושר הגופני ניתן להרחיב את משך הפעילות ולהגביר במקביל את רמת המאמץ.

הפיזיולוג הראשי של המועצה האמריקנית לפעילות גופנית סדריק בראיינט תומך בהתלהבות בגישת כושר אקספרס : "העובדה שמרבית הציבור אינו עוסק בספורט בטענה שאין לו זמן, מחייבת את אנשי המקצוע לחשיבה מחודשת. בסופו של דבר, אם נצליח לגרום ליותר אנשים להקדיש זמן, ולו גם מצומצם לפעילות גופנית, הרווח לבריאות הציבור יהיה עצום".

התוכנית שנבנתה בבית דרך חיים מבוססת על שיטת האימון המחזורי והיא ממותגת תחת הכותרת " 30 דקות ודי". המטרה המרכזית היא לתת מענה הולם ומקצועי לבעיית חוסר הזמן שרוב הציבור בימינו (ובמיוחד ציבור הנשים) סובל ממנו וזאת מבלי שהדבר יפגום בהנאה מאימוני הכושר. מטרה נוספת היא לבנות יחד עם צוות מקצועי תוכנית מותאמת אישית שתוביל להתמדה ולשיפור הדרגתי בכושר הגופני. 

יתרונות השיטה: 

 חסכון בזמן - כל מכשיר עובד על מספר שרירים, אין מנוחה בין תרגיל לתרגיל והאימון אורך 30 דקות בלבד.

 יעילות - המתאמנת עוברת לסירוגין ממכשיר העובד על מסת שריר למכשיר אירובי,עובדים על כל השרירים תוך שמירה על דופק גבוה ושריפת קלוריות מוגברת​

 התאמה אישית - ככל שהמתאמנת תגביר את קצב העבודה כך תחוש יותר התנגדות. המכשירים נבנו במיוחד עבור נשים.

הנאה - המכשירים מסודרים בחדר הכי יפה בבית,המשקיף לירקון.הסידור הוא במעגל כך שכולן יראו זו את זו ואת המדריכה שמעודדת במרכז.

שיטת האימון המחזורי נועדה לענות על צרכיה של כל מתאמנת בכל רמת כושר. האימון בנוי מתרגילי כוח אינטנסיביים ותרגילי סיבולת לב־ריאה לסירוגין. במהלך כל האימון נשמר הדופק הגבוה, הגורם לשרפת קלוריות מוגברת. האימון עובד על כל קבוצות השרירים כאשר המכשירים השונים מסודרים במעגל הממריץ את המתאמנת יחד עם מוזיקה קצבית ובעידודן של המדריכות.

מתאמנות שאינן יכולות להגיע לאימונים הקבוצתיים יכולות להתאמן באופן עצמאי, לאחר הדרכה.

התועלת העיקרית שבאימון המחזורי הוא שריפת קלוריות רבה יותר מאשר בשיטות אימון אחרות, בשילוב עם בניית שרירים ועיצוב הגוף. בכדי להגיע לתוצאות הרצויות יש לשלב את האימונים עם תזונה נכונה ומאוזנת. בבית דרך חיים נמצאת תזונאית העומדת לרשותם של המתאמנות . בניית תוכנית ימונים אישית יחד עם התאמת דיאטה מתאימה יובילו לשיפור במרגש ובמראה.

פרטים ומידע נוסף בבית דרך חיים​: 6044044 03

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מיוחד ללקוחות כללית מושלם

בדיקות תקופתיות לספורטאים - לחצו כאן לפרטים נוספים

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל