פורסם בראשונה: 03.07.2006
עדכון אחרון: 12.08.2008
  • דני טל דני טל

10 טיפים למשפחה בריאה

לקריאה נוחה
מגיפת ההשמנה בעולם המערבי ממשיכה לצבור תאוצה. איזה דוגמה אנחנו נותנים לילדים שלנו והאם אנחנו עושים מספיק כדי להקנות להם הרגלים נבונים לפעילות גופנית? טיפים שימושיים

השמנה ועודף משקל נהפכים במהירות לבעיית התזונה השכיחה ביותר בקרב ילדים ובני־נוער ברחבי העולם, ולא לחינם השמנה נחשבת כמגפה בתאוצה. מעבר לסבל הנפשי הכרוך בה, השמנה קשורה לתחלואה בילדות ובבגרות ולעתים גם לבעיות חברתיות. 

לכן, תפקידם של ההורים בעיצוב ההתנהגות הבריאותית של ילדיהם, משמעותי במיוחד.  ​

ילדים שמנים גדלים להורים שמנים?

בהחלט. מחקרים הוכיחו ששיעור ניכר מילדים הסובלים מהשמנת יתר נמצא במשפחות בהן ההורים עוסקים בפעילות גופנית מועטה או לא עוסקים בה כלל.  ​

​​

איך מתחילים לשנות הרגלי חיים?

פשוט מתחילים ודבר ראשון נעושים חשבון־נפש אמיתי ונפטרים מכמה הרגלים נפוצים ומטרידים ומאמצים במקומם הרגלים לקידום אורח־חיים בריא: 

 פחות טלוויזיה - צמצמו את משך הזמן שאתם וילדיכם מבלים בצפייה בטלויזיה ובישיבה מול המחשב. פרטים נוספים בכתבה טלוויזיה חינוכית - אין דבר כזה. 

 כיף והנאה - הדגישו בפני ילדיכם את ההנאה והכיף שבפעילות הגופנית והפחיתו מחשיבות ההישגיות והנצחון.

 שימוש במכשירים קטנים - קנו לילדיכם ולעצמכם צעצועים ומכשירים קטנים (דלגיות, גומיות כושר, כדורי ספוג וכו'), שיעודדו אותם ואתכם להפוך את הפעילות הגופנית לחוויה מעניינת ומאתגרת לכל המשפחה. 

 פעילות בטבע - השתדלו להרבות ביציאה לפעילות משפחתית בטבע, ככל שמזג האוויר מאפשר זאת. שלבו בפעילות מסעות רגליים ורכיבה על אופניים.

  מתקני פנאי ונופש - אתרו מסלולי הליכה ומתקני ספורט ונופש לילדים בפארקים ובגנים בסביבתכם הקרובה, והשתדלו לבלות עם הילדים במתקנים אלה לפחות פעם בשבוע. 

 קרובים וחברים - הזמינו קרובי משפחה וחברים לפעילות משותפת, ככל שהדבר מתאפשר.

 מעורבות בגן ובבית הספר - ודאו שהילד שלכם מקבל מנה מספקת של פעילות גופנית בגן הילדים או בבית הספר.אל תהססו לפנות לגננת או למורה לחינוך גופני בבית הספר, כדי לבדוק האם מתקיימים שיעורי ספורט סדירים והאם הילד אכן נוטל בהם חלק פעיל.

 צאו מהרכב - בכל הזדמנות שתוכלו, השתדלו לוותר על הרכב לטובת הליכה ברגל או רכיבה על אופניים. עדיף להשתמש במדרגות במקום במעלית וחשוב לערוך הפסקות קצרות לתרגילים בעבודה ובבית. עודדו את הילדים לנהוג כמוכם, אם על ידי ויתור על הסעתם לגן או לבית הספר מעת לעת, לטובת הליכה משותפת ברגל או עידוד הילדים הגדולים יותר לרכוב על אופניים לבית הספר (אם קיים מסלול בטוח ונוח).   

 בקיץ - אם הגעתם לים או לבריכה, אל תשתרעו חסרי מעש על כיסאות נוח. ארגנו פעילות משותפת עם הילדים. תחרויות שחיה, מירוץ במים רדודים, תיפסו גלים בים עם הילדים, ארגנו משחקי כדור במים ועוד ועוד. אם הגעתם למקום שבו משכירים סירות פדלים, סירות חתירה וקיאקים, אל תוותרו על ההזדמנות. חתירה בסירה יעילה ביותר לפיתוח שרירי חלק הגוף העליון ולשריפת קלוריות נמרצת. אל תשכחו חגורת הצלה.   

 בחורף - אם אתם חובבי סקי, אין סיבה שתשמרו את ההנאה רק לעצמכם. סקי הוא ענף ספורט המתאים מאוד גם לילדים והורים רבים לוקחים את ילדיהם לאתרי סקי כבר בגיל שנתיים. אם התנאים הפיסיים באתר מאפשרים זאת, ניתן להתחיל ללמד ילדים כבר בגיל שלוש וארבע. חופשת סקי עם הילדים היא הנאה מיוחדת והורים חייבים רק לזכור לצייד את הילדים בלבוש, וציוד מתאים כולל קסדה בכדי שלא יחשפו לפגיעות.   

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מיוחד ללקוחות כללית מושלם

בדיקות תקופתיות לספורטאים - לחצו כאן לפרטים נוספים

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל