פורסם בראשונה: 13.02.2006
עדכון אחרון: 30.11.2014
  • אריק שרון אריק שרון

רוצים סקס מעולה? תשקיעו בכושר גופני

לקריאה נוחה
סקס טוב מתחיל בכושר גופני טוב. גם בגלל שסקס הוא פעילות גופנית לכל דבר. ובלי כושר גופני, אחרי חמש דקות, אתם כמעט בטוח מתנשפים כמו קטר. ואז מה? עוברים לתנוחה פסיבית שמאפשרת לגמור את העסק מהר בלי לזוז יותר מדי? לא חבל?

בקיצור

1.

סיבולת לב־ריאה משתפרת פלאים כשנכנסים לכושר. היא גם מה שיאפשר לך להחזיק מעמד בסקס יותר מחמש דקות בלי להתנשף ולהתייאש.

2.

פעילות גופנית מפתחת גמישות, שתאפשר לך להגיע לתנוחות שלא חלמת להתנסות בהן בעבר.

3.

ככל שהשרירים שלך יהיו חזקים יותר, יהיה לך קל יותר להרים את בן או בת הזוג, וגם את עצמך לגבהים חדשים.

אני בטוח שרבים מכם מרימים גבה ותוהים "מה הקשר?" וחלקכם אולי חושבים שזה פשוט לא רלוונטי, כי אתם ממש קורנים מסקס אפיל. אז זהו, שאם אין לכם טיפת כושר גופני, הוא לא יעזור לכם כשלא יישאר לכם כוח להמשיך. 

יש קשר ישיר ובלתי נמנע בין פעילות גופנית לתפקוד מיני. קיום יחסי מין, או אם נהיה קצת פחות רשמיים, סקס, היא פעילות גופנית לכל דבר ועניין. בואו נעבור על המרכיבים השונים של הכושר הגופני ונדגים איך כל מרכיב נכנס לחדר המיטות הפרטי שלך:

1. סיבולת לב־ריאה

פעילות הלב והריאות היא מה שמאפשר לדם לספק אנרגיה וחמצן לגוף מצד אחד, ולסלק תוצרי פסולת הגורמים לעייפות מהצד האחר. אם אין סיבולת לב־ריאה טובה, יכול מאוד להיות שאחרי חמש דקות רצופות תמצאו את עצמכם מתנשפים כאילו סיימתם מרתון של 42 קילומטר, ותעברו, די בלית ברירה, לתנוחה הפסיבית המוכרת שמאפשרת לגמור את העסק בלי לזוז יותר מדי... מזכיר משהו?

בזמן הסקס וביצוע התנועות הגופניות החוזרות על עצמן לאורך זמן מערכת הדם (הלב) והנשימה (הריאות) עובדת קשה יותר על מנת לייצר אנרגיה לפעילות הזו.

הדופק עולה והנשימה נעשית כבדה יותר, מה גם שלכל העסק מתווספת ההתרגשות מעצם האקט ושכרון החושים. לכן סיבולת לב־ריאה ברמה טובה תביא לתפקוד טוב יותר לאורך זמן, וללא התעייפות. וזה כבר יכול להיות מעניין להמשך הלילה.

רצוי להזכיר כי זרימת דם תקינה מתבטאת גם בזקפה טובה יותר. פעילות אירובית (אימוני כושר שעובדים על סיבולת לב־ריאה) גורמת להרחבת כלי הדם ולייצור כלי דם חדשים. התוצר הסופי הוא זרימת דם טובה, שמתבטאת, נכון... בדיוק.

2. גמישות

אל תזלזלו בה. אם עיקר הפעילות הגופנית שלכם מופנית לבניית שרירים, אולי זה מה שיגרום לכם לשנות קצת כיוון. גמישות היא היכולת שלנו לבצע תנועות גוף במרחב תוך הנעה של המפרקים השונים בטווח תנועה אופטימלי. כלומר בלי "קנאקים", בלי שהם נשברים ובלי צעקות "אמא'לה אמא'לה, היד! היד!"

תנו לדמיון לקחת אתכם אל עולם התנוחות המפתות שאותן באמת ניתן לבצע רק עם רמה טובה של גמישות (פיסוקים למיניהם, פיתולי גוף והרמות רגליים הם רק ההתחלה). גמישות ברמה נמוכה עלולה להתבטא במיטה בסקס משעמם ולא מגוון.


3. סיבולת שרירית

בזמן הסקס, השרירים השונים עובדים ללא הרף ונאלצים להתמודד עם משקל גופנו ועם משקל בן או בת הזוג. סיבולת שרירית היא היכולת של השריר לעמוד בעומס מסוים לאורך זמן. העומס משתנה משריר לשריר בהתאם לתנוחה שבה אתם מצויים. כדי להחזיק מעמד לאורך זמן בתנוחות השונות, אתם זקוקים לסיבולת שריר מספקת.

רובנו  לא במשקל נוצה, ולכן הסקס מערב התמודדות כבדה של השרירים. אם אין לכם סיבולת שרירית מספקת, זה עלול להיות קשה ולעתים בלתי אפשרי (במיוחד אם אוהבים תנוחות שכוללות את הרמת בן או בת הזוג...).

ועוד משהו שחשוב לציין: פעילות גופנית, במיוחד כזו שמתמקדת בחיזוק שרירי הליבה (Core), רצפת האגן ובשרירים טבעתיים (למשל פילאטיס ויוגה) עשויה לשפר את השליטה על הסוגרים, להעצים לאישה את חוויית החדירה ולשלוט במידה מסויימת בהרגשה באזור הווגינאלי.

4. מהירות

לאלה שאוהבים מהר וחזק, גם כאן נכנס מרכיב של כושר גופני. מהירות היא היכולת לבצע תנועות זהות ומקבילות בזמן הקצר ביותר. תירגען, ותמחקו את החיוך הדבילי מהפנים, מדובר על קצב ביצוע תנועות בתוך מכלול - לא על אורך המשגל בזמן.

5. קואורדינציה

אין מה לעשות, למאהבים ולמאהבות הכי טובים יש קואורדינציה שאפשר רק להתקנא בה, או להתחיל לשפר את הכושר הגופני כדי להגיע אליה. כי קואורדינציה (היכולת לשלוט בביצוע של מספר פעולות מוטוריות בו זמנית תוך תיאום עצבי־שרירי), קשורה קשר הדוק למערכת העצבית-שרירית ולכושר הגופני. סתם דוגמה: "עבודה" ידנית ואוראלית בו זמנית, או חדירה תוך ליטוף וליקוק בן או בת הזוג.

6. שיווי משקל

כמו בכל דבר אחר בחיים, גם בסקס, שיווי משקל אף פעם לא מזיק. בעיקר לפרועים שבינינו. שיווי משקל (היכולת לשלוט על מצבו של הגוף תוך תיאום עצבי-שרירי, אם אתם מתעקשים), ימנע מכם נפילות מביכות במיטה, או בכל מקום אחר בו תבחרו לעסוק בפעילות המהנה.

אריק שרון הוא מאמן כושר מוסמך ומנהל פורום כושר ותזונת כושר באתר כללית.

ייעוץ מקצועי: דני טל

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מיוחד ללקוחות כללית מושלם

בדיקות תקופתיות לספורטאים - לחצו כאן לפרטים נוספים

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל