פורסם בראשונה: 26.04.2007
עדכון אחרון: 09.06.2010
  • יעל דרור יעל דרור

צמח לך תפוז? כך תיפטרי מהצלוליט לבד ובלי לבזבז כסף מיותר

לקריאה נוחה
נכון, מדובר במערכת יחסים לא פשוטה. החורף הקר קירב ביניכם, התחממתם ביחד, ואתם כבר ממש קשורים. אז מה! זה לא אומר שחייבים להישאר עם הצלוליט לנצח, כלומר עד הקיץ! ואגב, חשבת לקנות קרם קוסמטי ויקר לצלוליט? אל תתני שיעבדו עלייך. סוף עונת התפוזים!
אישה עם צלוליט

הליכה במכנסיים קצרים עלולה ליצור גלים של תגובות... לא, לא, לא. אני לא מתכוונת לתגובות אהדה של מעריצים ואוהדים, אלא לגלים באיזור הירכיים. מדובר בתנועת השומנים הרופפים שנראה כאילו שהם צועקים "הצילו" על כל צעד.

אז נכון, בחורף הקר אנחנו בדרך־כלל לא נחשפות לבעיה במלוא תפארתה. יותר מכך, החורף והזלילות אף מקרבים בינינו, אנחנו מתחממים ביחד ואנחנו כבר ממש קשורים... אז מה! זה לא אומר שחייבים להישאר עם הצלוליט לנצח!

מה זה צלוליט?

הצטברות שומן תת־עורי שזרימת הדם לרקמה שבה הוא נמצא אינה טובה ואינה מספקת. הצטברות כזו והמראה הגבשושי שהיא יוצרת (ושזכה לשלל שמות מ"קליפת תפוז" ועד "גבינת קוטג'") נגרמים לרוב בשל נטייה גנטית ולא קשורים רק להשמנה ניכרת. גם לבחורות רזות יש צלוליט! עם זאת, ככל שכמות השומן בגוף עולה, ובמיוחד באיזור הירכיים והישבן, כך עולים הסיכויים להיווצרות צלוליט ואף להגדלת השטחים הקיימים.

רגע של עברית רפואית

צלוליטיס, או צלוליט - איך באמת קוראים לזה בעברית?

רוב הבנות קוראות למראה הגבשושי הזה צלוליטיס. רק שצלוליטיס היא לא המילה הנכונה... קבלי מבזק

צלוליט. זה השם הנכון של עור התפוז המפורסם, שרובנו קוראות לו בטעות צלוליטיס. צלוליטיס זה משהו אחר לגמרי - דלקת של רקמת השומן.

אז מעתה אמרי: הסרת צלוליט ולא הסרת צלוליטיס, או: המסת צלוליט ולא המסת צלוליטיס, או: העלמת צלוליט ולא העלמת צלוליטיס.

למה? כי ככה אומרים בעברית. ​


ולשאלה החשובה באמת: איך נפטרים מהצלוליט?

פשוט מאוד: מפזרים אותו.

זו לא פנטזיה?

לא! זה גם לא חלום. נא לא להתייאש ולפנות מיד למנתח פלסטי, מה קרה? כל־כך מהר מתייאשים?

איך עושים את זה בתכל'ס?

בהליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, ספינינג וריקוד (שכולם ממריצים את זרימת הדם לאיזור הירכיים והישבן) וגם בעזרת עיסוי האיזור שבו יש צלוליט.

למה?

כי ככה מגבירים את אספקת הדם לאיזור שבו היא אינה טובה, ובמקביל, מעודדים את הגוף להשתמש בשומן לצורכי אספקת אנרגיה ובונים כלי דם חדשים באיזור הצלוליט. כל הפעילות האירובית הזו מעודדת את הגוף ליצור סיבי שריר ארוכים וצרים (התורמים למראה מחוטב) ומשפרת את זרימת הדם לרקמת השומן שעוטפת אותו ותורמת למיצוק העור.

ומה קשור פה עיסוי?

עיסוי אינטנסיבי מספיק יעודד את זרימת הדם באיבר שבו יש לך צלוליט. זה לא הזמן ללטף את עצמנו... מדובר בעיסוי אינטנסיבי. אפשר לבד, ואפשר לגשת למעסה מקצועי. מה שחשוב הוא לחזור על עיסוי המקום בתדירות גבוהה.

לא יותר פשוט להשתמש בקרם קוסמטי יקר ומשופר?

שאלה מצוינת.

ומה התשובה?

לא!

למה?

כי אם נשים לב נראה, שההוראות המפורשות שבאות עם מרבית הקרמים הקוסמטיים היקרים מדריכות אותך לעסות היטב את הקרם לצלוליט לתוך העור לפחות מספר דקות ולחזור על הפעולה לפחות מספר פעמים ביום. נשמע מוכר? בקיצור, שיפור מראה העור ומיצוק העור בעזרת הקרם, אם הוא מושג, מושג בעיקרו של דבר בשל המסאז' שאת או אתה עושים לעצמכם. קרם נגד צלוליט הוא רק הכיסוי. תרתי משמע.

מה עם דיאטה?

בפועל, מכיוון שהנטייה של הגוף ליצור צלוליט היא ברובה בשל השפעה גנטית, דיאטה לבד לא תעשה את העבודה. כמובן שדיאטה מאוזנת אשר מאפשרת ירידה כללית בכמות השומן בגוף. בנייה מקבילה של שרירים תאפשר ירידה בכמות השומן התת־עורי באיזור המבוקש ותשפר את המראה כללי.

יש עוד שיטה להפחית את כמות השומן התת־עורי?

כן. לאכול פחות שומן! נסו להפחית את כמות השומן שאתם צורכים במזון לכ-25%-30% מסך כל הקלוריות היומיות (כיום רובנו אוכלים כמות שומן גבוהה מאוד. עד 40% מסך הקלוריות היומיות).

אפשר לקבל את זה בקיצור, לעצלנים?

ברוווווור.

1. פעילות גופנית: לפחות חצי שעה עד שעה ביום, שלוש־ארבע פעמים בשבוע.

2. לא "לקרוע את הצורה": אין צורך לרוץ או ללכת נורא מהר, המטרה היא לא לסבול כאן! הכוונה להתמיד!

3. גיוון: פעם רכיבה על אופניים, פעם ריצה, פעם סטפר, פעם הליכון אובלי, פעם הליכה בשיפוע, פעם לכו בחוץ.

4. עיסוי: השקיעו בעיסוי הצלוליט אחרי המקלחת, בבוקר או לפני השינה. גם שימוש בקרם לחות יעשה את העבודה. מה שקובע הוא פעולת העיסוי. רוצים להתפנק? לכו למקצוען.

5. ס-ב-ל-נ-ו-ת: שינוי ברקמת השומן התת־עורי לא מתרחש בן־לילה כפי שהוא לא נוצר בן־רגע (כן כן, שנים של טיפוח והשקעה בחוסר הזזת הישבן נותנות גם הן תוצאות!) חכו לפחות שלושה־ארבעה שבועות לפני שאתם בודקים תוצאות. לפעמים זה לוקח יותר, תלוי בנטייה הגנטית ובמידת ההשמנה.

6. איזון: שלבו דיאטה מאוזנת לירידה במשקל. רע זה לא יכול לעשות.

יעל דרור היא דיאטנית קלינית וספורט בקבוצת כללית. היא האשה שמאחורי ערוץ תזונת כושר והיא גם מנהלת הפורום עושים שריר באתר

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל