פורסם בראשונה: 08.06.2006
עדכון אחרון: 05.02.2007
  • דני טל דני טל

טרנד נולד

לקריאה נוחה
בתי הספר לריקודים צצים בכל פינה ומציעים כל סגנון שרק תרצו. זה כיף, זה אופנתי וזו גם הזדמנות להשיל קילוגרמים מיותרים, לחזק שרירים, להגמיש מפרקים ולשפר סיבולת לב-ריאה
טרנד נולד

אחרי שהיו במשך שנים רבות נחלתם של המשוגעים לדבר, פתאום כולם מדברים על צ'ה צ'ה צ'ה, ואלס, טנגו ורומבה. ואפילו ריקודים מוכרים קצת פחות כמו קוויק סטפ, סווינג ופוקס-טרוט. 

בתי ספר לריקודים צצים כמו פטריות אחרי הגשם, והם מציעים שיעורי מחול בכל סגנון שרק תרצו: ריקודי עם, סלסה, קלאסי, ריקודי בטן, מחול מודרני, ג' אז, ריקודים סלוניים, היפ-הופ, פאנקי, סטפס, פלמנקו ועוד. 

האם מדובר בטרנד חולף או שהריקוד הוא בעצם ענף כושר בזכות עצמו? 

לגבי הטרנד, עוד נרקוד ונראה, אבל באשר להיותו של הריקוד ענף כושר​, התשובה החד משמעית היא: בהחלט כן. באמצעות הריקוד ניתן לשרוף קלוריות בכמות מוגברת ולהשיל קילוגרמים מיותרים, לחזק שרירים, להגמיש מפרקים ומעל לכל לתרום לעבודה יעילה יותר של הלב והריאות. 

למעשה, הריקוד עשוי להיות התשובה האולטימטיבית לכל מי שאימון לבד, בחוג ספורט או אפילו בחדר כושר הוא שם נרדף בעבורה או בעבורו לשעמום מתמשך. 

הקשר בין עולם הריקוד לעולם הכושר אינו חדש. הענף המסמל אולי יותר מכל את הקשר הזה הוא המחול האירובי. הפעילות שהיתה טרנדית כל כך בשנות ה-80, ממשיכה לככב במועדוני הכושר גם כיום, בשינויים והתאמה לרוח התקופה. המוזיקה הסוערת מציפה את רחבת הסטודיו, ועשרות רקדנים מיוזעים מתאמצים לחקות בדייקנות את תנועות המדריך או  המדריכה.

וכך, כמעט בלי שהרגשנו, הפכו מקצועות הריקוד למרכיב בולט בנופם של מכוני הכושר.

​​

אפשר ליהנות מהמאמץ?

"יתרון הריקוד בפיתוח כושר הוא ייחודי", אומרת עדי שיבק, בוגרת מכון וינגייט, מאמנת ומרצה בנושאי בריאות וכושר: "מדובר במאמץ גופני המשולב בהנאה. זו הדרך הטבעית ביותר לפתוח כושר. כשאנשים נאלצים להפעיל את גופם ומחשבתם, גוברת מאוד יעילות הפעילות הגופנית". 

לאלה שמתקשים לבחור בין שפע האפשרויות, מצורף תיאור קצר של כמה מסוגי המחול היותר פופולריים במועדוני הבריאות והכושר: 

אירובי דאנס

מה שהיה טרנד לוהט בשנות השמונים ההיסטוריות עבר מתיחת פנים  וכיום הוא מכנס תחתיו שורה של פעילויות שמטרתן להאיץ את הדופק והנשימה - ולשרוף כמה שיותר קלוריות. מדובר בשיעור דינמי ללא הפסקות, כיפי, ממריץ ומעורר, הכולל לימוד סגנונות ריקוד שונים לצלילי מוזיקה קצבית. 

היתרונות: משפר את הקואורדינציה, מחזק את השרירים וכמובן, שורף קלוריות (שומרים על דופק גבוה לאורך כל מהלך השיעור). 

ריקודי בטן

ריקוד מסורתי שמקורו במצרים העתיקה. בשונה מריקודי הסלון הלטיניים, אין בו סדר צעדים קבוע. הריקוד העתיק אומץ בהתלהבות בתרבות המערבית, כולל השימוש בלבוש האופייני. הענטוז הפך במרוצת השנים לענף כושר מבוקש והוא מצוי היום בלוח החוגים של כל מכון כושר שמכבד את עצמו. השיעור חי, המוזיקה מדליקה והאווירה חמה. 

היתרונות: בריקודי בטן מושם דגש על נענוע האגן, סיבובי בטן והפרדת התנועה בין אברי הגוף השונים. הריקוד תורם לגמישות הגוף, לחיזוק שרירים ולהרפייתם - וגם להגברת הביטחון העצמי. 

עם הזמן נפתחים מרגישים חופשיים ונותנים לגוף לענטז. הקסם המיוחד של ריקודי הבטן נובע מכך שהם שילוב בין מחול הדורש מיומנות וריכוז לבין פעילות אירובית יעילה במיוחד.שלא לדבר על סקסית מאוד. 

כמו כל פעילות גופנית אירובית אחרת, ריקודי הבטן מגבירים את הפרשתם במוח של אנדורפינים והורמונים טבעיים אחרים, שמצדם משפרים לך כימית את מצב הרוח.  

בריקודי הבטן, הגוף המלא טיפה והמלא יותר הוא בעצם יתרון, והוא מאפשר לך, ולא משנה בת כמה את, לצפצף בענק על הרזות שעפות מכל פו. הן, אפילו אם ירצו, לא יכולות לרקוד ריקודי בטן כהלכתם. אין להן במה לנענע. ריקודי בטן גם מחזקים אתהשרירים הטבעתיים בגוף ותורמים להגמשתם, ויש לזה כל מיני השפעות מיטיבות. מחקרים מעלים, שהמענטזות סובלות פחות מבריחת שתן וחולשות בשרירי רצפת האגן. בהמשך החיים, זה כמובן משפיע לטובה על הלידות.אבל יש לשרירים טבעתיים חזקים ולשרירי רצפת אגן טובים גם השפעה מבורכת על חיי המין.

סלסה וריקודי סלון

מוצאו של הריקוד בקובה. זהו ריקוד זוגי, דינמי עם הרבה תנועות אגן, כתפיים, סיבובים מהירים מהירים ונענועים. צריך פשוט לתפוס את הקצב ולנענע את הישבן תוך התאמה לבן הזוג. 

ב - 15 השנים האחרונות יצר דור חדש של אמנים קובניים סטייל חדש ומוקצן יותר של הסלסה המכונה טימבה. תוך שימוש בכלים וביכולות חדשות, הם מנגנים את הסלסה בקצב מסחרר בתוספת ההשפעות החזקות של ההיפ-הופ וה-R&B. ההיפ-הופ הוא סגנון מוזיקלי שצמח בגיטאות ובשכונות השחורים בארצות-הברית והוא כולל לבוש חופשי ומבוצע בסטייל ראפרי. העניין כאן הוא ההבעה העצמית וחופש התנועה. 

גם מי שסתם אוהבים טנגו או וואלס יכולים ליהנות משלל של יתרונות גופניים. אבל לא רק. ריקודי הסלון עובדים מצוין גם על חיזוק האינטימיות והקשב בינך לבין בן או בת הזוג, מסייעים לזוז יותר באיזי בחיים הרגילים (מה רע?) ומחברים אותך לקצב. היתרונות: אימון אירובי מצויין.

קפוארה 

אמנות לחימה שמקורה באפריקה ואשר הובאה לברזיל לפני כמה מאות שנים על ידי העבדים. מדובר למעשה בריקוד של קרב מגע, כולם עומדים במעגל סביב שני רקדנים (המתחלפים מדי פעם) המבצעים, לצליל נגינה ייחודי, ריקוד המסמל את הקרב. יש מגע של אחד בשני אבל זה לא מגע אלים, יותר מעין ליטוף המסמל את הקרב.ריקוד הקפוארה הוא רק אילוסטרציה של הקרב. 

היתרונות: ריקוד הקפוארה מחזק את השליטה בגוף ומשפר את יכולת הריכוז. חלק מביצוע הפעילות כרוך בעמידה על הידיים. האימונים משלבים הרבה אלמנטים גופניים כמו סיבולת לב ריאות, כוח, מהירות, גמישות וקואורדינציה. בכל מקרה, מאוד לא מומלץ לזנק היישר מהבית לשיעורי המתחילים של הקפוארה.

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל