פורסם בראשונה: 04.06.2013
עדכון אחרון: 06.06.2013
  • אריק שרון אריק שרון

10 דרכים לעשות כושר בלי שום ספורט!

לקריאה נוחה
שונאת חדר כושר? החום והלחות מונעים ממך לצאת לריצה? יש דרכים לשרוף קלוריות מיותרות גם כשאת בעבודה, בטלפון, או מול הטלוויזיה. איך? זה הרבה יותר פשוט ממה שאת חושבת. מדריך קיץ (ולא רק) לעצלנים
הכושר מתחיל בפרטים הקטנים

בקיצור

1.

משלבים את הכושר בשגרת היום: עושים כפיפות בטן מול הטלוויזיה, מכווצים ישבן במעלית ויושבים ישיבה אקטיבית על הכיסא במשרד.

2.

שילוב הליכה ברגל ורכיבה על אופניים במקום נסיעה ברכב בכל הזדמנות שאפשר תעזור לשרוף קלוריות ולהפעיל את השרירים.

3.

נסו למצוא משחק כדור כלשהו שאתם אוהבים וצאו לשחק במשך השבוע. לא אוהבים כלום? לכו לרקוד.

​אין מה לעשות, גם עם כל המודעות שבעולם - יש אנשים (אולי גם את) שפשוט שונאים ספורט. הרעיון של לבישת מכנסי ריצה והקדשת שעות מסוימות ביום להזעה מכוונת פשוט עושים להם צמרמורת. צרפו לכך את הקלות הטכנולוגית של ימינו, בה הכול נמצא בהישג כפתור או מסך מגע, וקיבלתם פוטנציאל לאפס תזוזה.

עם זאת, גם לחובבי הכורסאות חשוב לשמור על משקל תקין ועל כושר סביר, לא רק בגלל הגזרה, אלא בעיקר בשביל הבריאות. גוף פעיל שזז יותר, שורף קלוריות ובונה שרירים - לוקה בפחות מחלות לב ובעיות בריאותיות נוספות.

אז מה כן אפשר לעשות?

פעילות גופנית איננה בהכרח "ספורט". כל פעילות פיזית שתבצעו דורשת השקעת אנרגיה. אני לא מתכוון לכך שנחזור לצוד טרף לארוחת ערב, או לטפס על העצים לקטוף פירות. אני מתכוון לדברים אחרים והרבה יותר קלים והגיוניים.

דוגמה?

בבקשה: ותרו על השלטים של הטלוויזיה וגם על כל האחרים. מעכשיו קמים, הולכים ומדליקים. קמים, הולכים ומכבים. נסו לוותר על מעליות, ועלו לפחות קומה אחת ברגל. החרימו גם את שטיפת המכוניות, ותשטפו לבד - גם את המכונית וגם את הכלים בבית.

אני יודע שבנקודה הזו יקומו כמה חכמים ויגידו "אפשר לחשוב כמה קלוריות כבר הפעילויות האלה דורשות".

אני מודה, לא הרבה! אבל אם מתמידים בהן, כולן יחד מצטרפות להמון קלוריות, שמתבטאות במשקל שלך. בדרך כלל - במשקל העודף.

אפשר עוד?

ודאי, הנה עשר דרכים פשוטות לבצע פעילות גופנית במהלך שגרת היום:

1. להגיע ממקום למקום ברגל

 לא, לא צריך לצעוד מחדרה עד גדרה, אבל אתם בהחלט יכולים לוותר על כל הנסיעות הקצרות ששותות דלק ולהחליפן בהליכה או הליכה מהירה ואף בריצה במידה ואתם הרפתקניים. עם מחירי הדלק המופקעים תוכלו לחסוך לא מעט כסף ולהרוויח לא מעט בריאות והוצאה קלורית גבוהה.

2. אופניים

את הנסיעות הפחות קצרות ניתן להחליף באופניים. גם כאן הרווח הוא כפול. כמו כן, ניתן בהחלט לשלב טיולי אופניים בעיר או בשטח כחלק מפעילות הפנאי שלכם.

3.ישיבה אקטיבית

נסו לשבת על קצה הכיסא או ספה ולהקפיד על גב זקוף, רגליים חזקות על הרצפה, במיוחד העקבים, כתפיים משוחררות או כפי שמדריכי הכושר אוהבים לומר "כתפיים רחוקות מהאוזניים" ו"צוואר ארוך". את הכיסא או הספה מומלץ אף להחליף בפיט בול(כדור ענק) ולשבת עליו מול המחשב או מול הטלוויזיה. ישיבה אקטיבית תביא אתכם להפעלת שרירים ולטיפוח היציבה.

4. שופינג

עושים קניות? במקום משלוח קחו כמה שקיות בידיים בדרך הביתה או בטיפוס במדרגות. כך תוכלו לשרוף קלוריות ולחזק שרירים, בעיקר את שרירי הזרוע.

5. מנקים? מעולה!

סידור וניקוי הבית, כולל סחיבת וקיפול כביסה, סידור המיטה, הסרת אבק וכל היתר יכולים לסייע לכם לשרוף עד 400 קלוריות בשעה. כן כן.

6. צאו לשחק!

בתוך השגרה השבועית שלכם מיצאו זמן למשחק שאהוב עליכם (כדורסל, כדורגל ואפילו מטקות). יש המון קבוצות כאלו שתוכלו להצטרף אליהן בסביבת מגורכם. שונאים הכול? צאו לרקוד לפחות פעם בשבוע, גם זו פעילות גופנית. פשוט ללכת לרקוד!

7. כווצו את הישבן

אפשר לעשות את זה בכל מקום, במעלית, בזמן שאתם מסתובבים בסופר או כשאתם עומדים באוטובוס. זו פעולה קטנה, אבל אפקטיבית למדיי.

8. הכניסו את הבטן

בדומה לכיווץ הישבן, גם את הבטן אפשר להחזיק בזמן שאתם מסתובבים בחוץ או יושבים מול הטלוויזיה. רוצים להגדיל ראש? שימו מזרן על הרצפה לפני הספה ותעשו קצת כפיפות בטן בזמן הפרסומות.

9. הפעילו את הרגליים

בזמן צחצוח שיניים או שיחה בטלפון, אתם יכולים להרים את הרגליים לכיוון הסנטר, כמה שתצליחו, או אפילו לעשות סקוואטים.

10. מתיחות או לא להיות

 עבודה מול מחשב לאורך זמן גורמת למתח בצוואר ובכתפיים. קומו ותתמתחו כמה פעמים ביום כדי לשחרר קצת את האזורים הלחוצים.

לידיעתך – במקרים רבים טיפולים​ בכללית רפואה משלימה עשויים לסייע ולעזור. לפרטים לחץ/י​ כאן

 

אריק שרון הוא מאמן כושר מוסמך בוגר "ווינגייט" בקבוצת כללית ומנהל את הפורום "עושים שריר" באתר.

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל