פורסם בראשונה: 14.11.2012
עדכון אחרון: 31.07.2017
  • לאה מרום לאה מרום

איך מקבלים מכשיר שמיעה בכללית

לקריאה נוחה
התאמת מכשיר שמיעה כוללת כמה שלבים. מכשיר שמיעה אינו "מוצר מדף", ולכן יש להתאימו באופן אישי לכל אדם ואדם. כך עושים זאת נכון

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​מי זכאי בכללית למכשיר שמיעה

כל לקוח כללית מגיל 18 ומעלה, שסובל מירידה בשמיעה שניתן לשקמה בעזרת מכשירי שמיעה, זכאי לקבל מכשיר שמיעה במסגרת סל הבריאות, מידע מפורט תמצאו במערכת סל השירותים של כללית.

הלקוחות הזכאים למכשיר שמיעה נחלקים לשתי קבוצות:

לקוחות בני 50 עד 64 זכאים למכשיר שמיעה לכל אוזן אחת לשנה. על פי סל הבריאות, ההשתתפות של כללית ברכישת המכשיר היא בסכום של 1,042 ש"ח.

לקוחות בני 18 עד 50 ואלה בני 65 ויותר זכאים למכשיר שמיעה לכל אוזן אחת לשלוש שנים. על פי סל הבריאות, ההשתתפות של כללית ברכישת המכשיר היא בסכום של 3,555 ש"ח.

איך מממשים את הזכאות למכשירי שמיעה בכללית?

מכשיר שמיעה אינו "מוצר מדף" שניתן לרכוש בחנות, אלא זהו אביזר שיקומי המותאם באופן מקצועי ופרטני לכל אדם. לכן פירסם משרד הבריאות הנחיות מקצועיות בנושא הזה.

לקוח שמעוניין לממש את זכאותו למכשיר שמיעה צריך לפנות בתחילת התהליך לרופא אף־אוזן־גרון של כללית כדי שיאשר כי אין מניעה להתאים לו מכשיר. לאחר מכן יפנה הלקוח לאחד ממכוני השמיעה המורשים כדי לעשות בדיקת שמיעה.

לאחר בדיקת השמיעה יפנה הלקוח אל אחד ממכוני השמיעה של כללית או למרפאת האם לקבלת אישור למכשיר שמיעה. את האישור לרכישת מכשיר השמיעה תשלח כללית לבית הלקוח. 

להלן פירוט התהליך למימוש הזכאות למכשירי שמיעה בכללית:​

1. בדיקת רופא אף־אוזן־גרון של כללית

לאחר בדיקת רופא אף־אוזן־גרון של כללית תופנו לאחד ממכוני השמיעה המורשים.

2. בדיקת זכאות

לפני בדיקת שמיעה לצורך התאמת מכשיר שמיעה תיבדק במזכירות של מכון השמיעה או במרפאת האם הזכאות של הלקוח למכשירי שמיעה.

3. בדיקת שמיעה להתאמת מכשיר במכון שמיעה מורשה

כדי לקבוע תור לבדיקת שמיעה​ לצורך התאמת מכשיר שמיעה יש להתקשר למכון שמיעה של כללית או לטלפון 2700*. בעת קביעת התור יש לציין שמדובר בבדיקת שמיעה לצורך התאמת מכשיר שמיעה.​

בדיקת השמיעה תיעשה באחד ממכוני השמיעה המורשים בהתאם לזימון התור.

לאחר שהסתיימה בדיקת השמיעה ייגש הלקוח אל המשרד של מכון השמיעה או למרפאת האם. באחריות הלקוח להעביר אל משרד המרפאה את טופס ההפניה מרופא אף־אוזן־גרון ואת התוצאות של בדיקות השמיעה.

אישור למכשיר שמיעה יישלח לבית הלקוח.

הלקוח יוכל לרכוש את המכשיר באחד ממכוני ההתאמה של כללית או אצל הספק המורשה מטעם כללית בהתאם לאישור שקיבל מכללית.

לכל לקוח זכות לתקופת ניסיון אצל ספק אחד בכל פעם. אם לאחר תקופת הניסיון (עד 60 יום) הלקוח אינו שבע רצון מהמכשירים, הוא רשאי להחזיר לספק את המכשירים שקיבל לתקופת הניסיון ולקבל בחזרה את טופס האישור המקורי לקבלת מכשיר שמיעה מספק שכלול בהסדר ולנסות מכשירים וספקים נוספים. ניתן לעשות זאת בכפוף למגבלות סל הבריאות המפורטות בחוזר משרד הבריאות.

שימו לב: בעת קבלת האישור מכללית תימסר רשימת הסניפים המורשים מטעם כללית.

יש לציין שקיים מגוון של מכשירים ללא השתתפות עצמית של הלקוח.

להלן רשימה הכוללת את סוגי המכשירים ואת היקף ההשתתפות העצמית של הלקוחות בחלוקה לפי ארבע היבואניות של המכשירים:

אודיומדיק

סונובה

מדטכניקה אורתופון

אופטיקנה

להלן רשימת הסניפים המורשים למסור מכשירי שמיעה - בחלוקה לפי מחוזות:

מחוז צפון

מחוז חיפה והגליל המערבי

מחוז שרון־שומרון

מחוז תל־אביב-יפו

מחוז דן-פתח־תקווה

מחוז מרכז

מחוז ירושלים

מחוז דרום (כולל אילת)​​

ההפניה של רופא אף־אוזן־גרון והתוצאות של בדיקת השמיעה תקפות למשך 6 חודשים; האישור לקבלת המכשיר תקף ל־8 חודשים.

4. קבלת המכשיר

הלקוח יפנה לאחד הסניפים שמופיע ברשימת הסניפים המורשים ויביא עימו את שלושת המסמכים: תוצאות הבדיקה של רופא אף־אוזן־גרון, תוצאות בדיקת השמיעה והאישור לקבלת מכשיר שמיעה (אישור מקורי).

הסניף המורשה יתאים ללקוח את המכשיר. המכשיר יסופק ללקוח באמצעות הספק לתקופת ניסיון של עד 60 יום. במהלך תקופת הניסיון זכאי הלקוח לפנות לספק לצורך התאמות נדרשות וקבלת הסברים נוספים.

הלקוח זכאי להחזיר את המכשיר עד לתום תקופת הניסיון אם אינו מעוניין בו.

חשוב לדעת:

הסניף המורשה אינו רשאי לגבות תשלום מהלקוח בעבור תקופת הניסיון, למעט המחאת ביטחון שאותה יפקיד במכון הלקוח הזכאי. סכום ההמחאה יהיה זהה לגובה של דמי ההשתתפות העצמית (אם יש דמי השתתפות עצמית). לחלופין ניתן למסור לספק את מספר כרטיס האשראי לביטחון בלי שיבוצע בו חיוב בפועל. אם הלקוח הזכאי מעוניין לרכוש את המכשיר בתום תקופת הניסיון, תוחזר לו המחאת הביטחון כנגד תשלום ההשתתפות העצמית.

הלקוח זכאי למארז של 6 סוללות חדשות ללא תשלום.

התאמת האוזניות והספקתן על ידי הספק נעשות ללא השתתפות עצמית של הלקוח.

הסניף המורשה יגבה ישירות מן הלקוח את סכום ההשתתפות העצמית בלבד - בהתאם לסוג המכשיר שנרכש.

5. בעיות חריגות

בכל בעיה חריגה בתהליך ניתן לפנות למכון השמיעה של כללית או למרפאת האם.​

מרותקי בית

לקוח שזקוק לבדיקת שמיעה בבית יכול לפנות טלפונית למרפאה־האם, וזו תפנה אותו לקלינאית המחוזית.

אחריות ואובדנים

האחריות לשמירה על מכשיר השמיעה חלה על הלקוח מהרגע שבו קיבל אותו (כולל בתקופת הניסיון) מכללית או ממכון שמיעה המצוי בהסדר עם כללית ועד להחלפתו התקופתית. אם המכשיר הולך לאיבוד מכל סיבה שהיא, כללית אינה מחויבת לספק מכשיר חלופי מכל סוג - עד למועד שבו אמור היה המכשיר שאבד להיות מוחלף כפי שמפורט לעיל בסעיף "מי זכאי בכללית למכשיר שמיעה".​

כללית מושלם

לקוח של כללית מושלם זכאי לקבל השתתפות נוספת למכשירי שמיעה. גובה ההשתתפות של כללית מושלם עומד על 75% מסכום ההשתתפות העצמית ועד מקסימום של 1,075 שקלים למכשיר.

אתם עדיין לא בטוחים מה עליכם לעשות? מלאו את הטופס המצורף כאן ותקבלו תשובה על כל שאלה שיש לכם בנוגע להליך של התאמת מכשיר שמיעה.

זקוק לעזרה או לייעוץ בנושא מכשיר שמיעה?

* שדות חובה
*
*
*
*
*
*
 
 
אותיות הקוד שיש להקליד
לחץ לשינוי האותיותלחץ להשמעת האותיות
 
*
 
שים לב שאתה מספק בטופס זה מידע אישי ורגיש

לאה מרום היא קלניאית התקשורת הארצית של כללית

זקוק לעזרה או לייעוץ בנושא מכשיר שמיעה?

* שדות חובה
*
*
*
*
*
*
 
אותיות הקוד שיש להקליד
לחץ לשינוי האותיותלחץ להשמעת האותיות
 
*
 
שים לב שאתה מספק בטופס זה מידע אישי ורגיש

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

צריכים לעשות בדיקת דם?

​כבר לא צריך לצאת מהבית - כללית מושלם מגיעה עד אליכם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל