פורסם בראשונה: 16.08.2012
עדכון אחרון: 09.09.2012

השתיקה טובה לעסקים

לקריאה נוחה
ילדים ובני נוער שקיבלו תרופות נוגדות דיכאון, נטו לפתח מחשבות אובדניות. למה הציבור לא יודע על כך? כיוון שחברות התרופות נוקטות במדיניות פרסום סלקטיבית
​​

​רופאים, חוקרים, עורכי ביטאונים רפואיים ומחוקקים מתחו ומותחים ביקורת על יצרניות התרופות בשל פרסום סלקטיבי של תוצאות ניסויים קליניים.

חברות רבות סירבו לפרסם תוצאות שהציגו את התרופות שלהן באור בלתי מחמיא, אך בו בזמן קידמו במרץ את תוצאות הניסויים החיוביים. 

הנושא זכה לתשומת לב לאחר שהתגלה כי ילדים ובני עשרה שקיבלו תרופות נוגדות דיכאון, נטו לפתח מחשבות אובדניות יותר ממי שקיבלו תרופות דמה (פלצבו). ממצאים אלה היו בין תוצאות של יותר מ -20 ניסויים שעשו יצרניות התרופות ושתוצאותיהם לא פורסמו. 

​​

כדי למנוע גינוי מצד הקונגרס והממשל בארצות הברית בשל סירוב לפרסם תוצאות שליליות של ניסויים קליניים, הקדימה יצרנית התרופות MSD חברות תרופות אחרות, ומנהליה הודיעו כי יעבירו את תוצאות הניסויים הקליניים שעשו בתרופות שייצרו, לאתר האינטרנט, המנוהל על-ידי מוסדות הבריאות הלאומיים האמריקאיים (NIH). 

יתר על כן, חברת MSD הודיעה שתפרסם את תוצאות הניסויים עוד בטרם הושלמו, כך שתהיה שקיפות מלאה על כל הניסויים שהחברה עורכת. 

פרסום הנתונים על-ידי MSD, זכה אמנם לשבחים, אך חלק מחברי הקונגרס סבורים שיש להסדיר את הענין בחוק. ``אמצעים שיינקטו על-פי רצון החברות, לא יספקו את המידע הכולל, שהציבור זקוק לו וזכאי לקבלו, כדי להעריך את הבטיחות והיעילות של תרופות``, אמר בתגובה הסנאטור אדוארד קנדי, דמוקרט ממסצ`וסט. 

המקור: INT. HERALD TRIB.6/9/04

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מיוחד ללקוחות כללית מושלם

הנחות משמעותיות לתרופות מרשם ולתרופות ללא מרשם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל