פורסם בראשונה: 10.02.2008
עדכון אחרון: 28.07.2014
  • מירי ולצמן מירי ולצמן

מולטי ויטמין לאישה הוויטאלית

לקריאה נוחה
הקפה הזריז של הבוקר, הכנת הילדים לבית הספר, הקריירה במשרד, המטלות בבית והמחוייבות לזוגיות המושלמת. כאשר זו שגרת היום הלחוצה שלך, את חייבת מולטי ויטמין לתחזוק הגוף
מולטי ויטמין – שירותי בריאות כללית

​כאשר לוח הזמנים שלך צפוף באינספור משימות - הנגזרות מתפקידך כאמא, רעייה, אשת קריירה ועקרת בית - לא תמיד את מצליחה לשמור על תזונה נכונה ולהתמיד בפעילות גופנית. תזונה נכונה לא נמדדת רק באבות המזון ובערך קלורי, אלא גם בוויטמינים ובמינרלים.

הגוף שלנו  מושפע מהלחץ והאחריות המוטלים עלינו, ובשל כל הסיבות האלו כדאי לתחזק אותו עם מולטי ויטמין. מולטי ויטמין מומלץ לכ-ו-ל-ם, גם לגברים, אבל חשוב שכל תכשיר יתאים לגילו ומינו של  המשתמש. משני הנתונים האלה נגזרים צרכים ייחודיים. כך למשל, סדרת הוויטמינים של דרך חיים מציעה מולטי ויטמין לילדים, לנשים בהריון, לנשים ולגילאי 55 פלוס.

מה כל כך מיוחד במולטי ויטמין לנשים?

המולטי ויטמין לנשים, כולל בתוכו ויטמינים ומינרלים חיוניים, כמו ברזל, חומצה פולית וסידן, שהתפריט הרגיל של רובנו לא מכיל כמות מספיקה מהם:

ברזל - מינרל חיוני המשמש להעברת חמצן, והוא חלק מההמוגלובין. הברזל הוא גם רכיב של המיוגלובין, המסייע בצבירת חמצן בשרירים. הברזל ניתן למניעת אנמיה שתסמיניה העיקריים הם: חולשה, עייפות, קוצר נשימה במאמץ  וחיוורון. ברזל מצוי במזונות הבאים: בשר, מאכלי ים ועופות. ברזל מצוי גם במזונות צמחיים, אך כושר הספיגה מהם פחות טוב. בין המזונות הללו: טחינה גולמית, קוואקר יבש, עלי סלרי, שקדים, תאנים יבשות, קטניות.

חומצה פולית - ויטמין מסיס במים מקבוצת הוויטמינים B. החומצה הפולית משתתפת בייצור הדנ"א (המידע הגנטי התאי) ולכן היא חיונית בתקופה של חלוקה ויצירת תאים חדשים, כמו בגדילה והתפתחות. מח העצם זקוק לה כדי ליצור תאי דם אדומים.

לכן, מחסור בחומצה פולית יגרום אנמיה. החומצה דרושה ליצור חומצות גרעין וכן לתפקוד תקין  של מערכת העצבים.

למה ממליצים לנשים בהריון לצרוך חומצה פולית?

בעשור האחרון התעצמה המודעות לחשיבותה של החומצה הפולית, לאחר שהתברר כי יש ביכולתה למנוע מומים מולדים בצינורות העצביים. בעקבות ממצאים אלו, פורסמה בארצות  הברית ובישראל המלצה לנטילת חומצה פולית לנשים בגיל הפריון בכלל ולנשים המתכננות  הריון בפרט.

במחקר שפורסם בעיתון הרפואי BMJ נכתב שהעשרת מזון בחומצה פולית בארצות  הברית  הורידה שכיחות מומים מולדים בעובר.

חומצה פולית בריאה גם ללב?

מחקרים רבים מצאו את הקשר שבין צריכת חומצה פולית לבין הורדת רמות ההומוציסטאין, אשר מפחית את הסיכון למחלות לב.

איזה עוד דברים טובים יש במולטי ויטמין?

הוא מכיל גם סידן, המשתתף בתהליכים ביוכימיים ופיסיולוגיים רבים בגוף האדם. לסידן  השפעה על תהליך קרישת הדם, פעולת מערכת העצבים והשרירים, כולל שריר הלב, ופעולות  חיוניות רבות אחרות.

גוף אדם מכיל בממוצע 1,000 עד 1,200 גרם סידן. 99% ממנו מרוכז בעצמות. מדי יום, בתהליך של שחלוף, משתחררים לדם 250 עד 1,000 מ"ג סידן, וכמות דומה נצברת בעצמות מחדש.

איזה מזונות עשירים בסידן?

מוצרי חלב (בעיקר השמנים שבהם), ירקות ירוקים (בעיקר ברוקולי וכרוב), סרדינים (עם  העצמות) , שקדים, שומשום מלא ומוצריו (חלבה, מרציפן וטחינה). 

כמה סידן צריך לאכול ביום?

הצריכה המומלצת לנשים היא 1,000 עד 1,300 מ"ג ליום. סקרים מראים, כי המזון של רוב הנשים מכיל רק כמחצית מכמות הקצובה היומית המומלצת. לחישוב כמות הסידן.

ובשביל מה צריך את הוויטמין הזה?

הוא תורם לספיגת הסידן בעצמות, מגביר את ספיגתו מהמעי, מונע הפרשה מוגברת של הורמון הפאראתירואיד ובעקבות כך מפחית את הפרשת סידן בשתן ומגביר ספיגת סידן לעצם.

מה עוד יש למולטי ויטמין להציע? ויטמינים מקבוצה B ואבץ, אשר תורמים לחיזוק השיער והציפורניים.

הכותבת היא דיאטנית בדרך חיים, מקבוצת כללית

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מיוחד ללקוחות כללית מושלם

הנחות משמעותיות לתרופות מרשם ולתרופות ללא מרשם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל