פורסם בראשונה: 31.01.2011
עדכון אחרון: 11.01.2015

בחילות בהריון: 10 טיפים להקלה

לקריאה נוחה
בסביבות סיום השליש הראשון הבחילות יעברו לרוב לבד, אבל עד אז כדאי לך להימנע ממטוגן, לטעום ג'ינג'ר, לפנק את עצמך בשלוקים ולא לשכוח איזו פחמימה על הבוקר. והכי חשוב: למרות הבחילות, אל תפסיקי לאכול
בחילות בהריון

בקיצור

1.

שעות הבוקר הן לרוב השיא של בחילות בהריון. מומלץ לאכול פחמימה מורכבת קטנה יחסית כמו טוסט או עוגיה יבשה.

2.

מומלץ לוותר על מזונות מטוגנים, שומניים או כאלה המתובלים יתר על המידה, שעלולים להגביר את תחושת הבחילה.

3.

במקרים חמורים במיוחד של בחילות בהריון מומלץ לפנות לרופא ולראות אם כדאי לך להיעזר בטיפול תרופתי.

ברומא העתיקה נהגו נשים בהריון לשתות על הבוקר חליטת קינמון ומיץ ליים, באינדונזיה הן שותות מיץ קוקוס צעיר, באוסטריה הולכים על חליטת שומר וביפן משתמשים בשזיף אומבושי. הריון בא עם בחילות (לא לכולן), אבל אפשר בהחלט להקל על המטרד. הנה 10 הצעות לפעולה:

1. ארוחות קטנות

"בזמן בחילות בהריון חשוב להקפיד על רמת סוכר מאוזנת בגוף וגם על אכילה מרווחת לאורך כל שעות היום. יהיו מקרים שבהם עדיף לוותר על שלוש הארוחות המסורתיות ולעבור לאכילה לפי הצורך, הרעב או אפילו ההבנה", אומרת הנטורופתית ורד לב.

"פיזור של הארוחות לאורך היום ובמנות קטנות יותר יגרום לכך שכמעט תמיד יהיה מזון כלשהו בקיבה של ההריונית. כך יימנע הרצון המתמיד לאכול ותהיה ירידה בתחושת הבחילות או הצרבות. בנוסף, רמת הסוכר תישאר בטווח המתאים ולא יהיו מצבים של נפילות סוכר".

​כל מה שאישה בהריון צריכה באפליקציה אחת!

"40 שבועות - אפליקציית ההריון האישית שלך בכללית" זמינה להורדה מכל מכשיר סלולרי. זהירות, זה ממכר!

להורדת האפליקציה חינם ב-iTunes

להורדת האפליקציה חינם ב-Google Play

40barcode.jpg 

 2. פחמימה בבוקר

כדאי ומומלץ לאכול גם בבוקר פחמימה מורכבת, כי לרוב מדובר ב"שעת השיא" של בחילות בהריון. אכלי משהו קטן יחסית, כמו טוסט, קרקר או עוגיה יבשה מתוקה. פחמימות מורכבות יעזרו לספוח את החומציות של הקיבה, במיוחד לאחר הצום הלילי.  לאחר שהבחילה תחלוף מעט - התחילי לשתות.

הימנעי מצריכה של פחמימות פשוטות (סוכרים) הנספגות בקצב מהיר בזרם הדם וגורמות לעלייה מהירה של רמות הסוכר בדם. הן לא נשארות שם הרבה זמן, דבר שעלול לגרום לצריכה מופרזת של קלוריות. בקבוצה הבעייתית הזו נכללים בין היתר: דברי מתיקה, מיצים ומשקאות מומתקים, דבש וריבה. כדאי להמעיט בצריכה שלהם בהריון, בלי קשר לבחילות.

3. להמשיך לאכול

בחילות, באופן טבעי, מאותתות לגוף שלא כדאי להכניס פנימה שום דבר, אבל בחילות בהריון שונות מבחילות של קלקול קיבה.

בהריון, חשוב להמשיך לאכול, גם אם במנות קטנות ומצומצמות. אכילה לא מספקת ולא מאוזנת במהלך ההריון עלולה לפגוע בבריאות של האם ושל העובר. תזונה נכונה עוזרת לגוף של האם להסתגל להריון, תורמת להריון תקין וגם להתאוששות מהירה יותר אחרי הלידה. ואחרי כל זה, חשוב להימנע מהשמנת יתר שעלולה להוביל לסיבוכי הריון.

4. להימנע ממטוגן

מומלץ לוותר על מזונות מטוגנים, שומניים או כאלה המתובלים יתר על המידה, שעלולים להגביר את תחושת הבחילה. נשים רבות מדווחות שקפה עושה להן רע וריח חזק שלו עושה להן בחילה. בכל מקרה, לא מומלץ שתצרכי ביום יותר מ-3-2 כוסות של משקאות המכילים קפאין. 

5. ג'ינגר ושלוקים

הוסיפי שורש טרי ומגורר של ג'ינג'ר (אפשר גם מגורר קפוא) לכוס מים חמים עם דבש. בקיץ מומלץ להכין קנקן לימונדת ג'ינג'ר ודבש. גם סתם פלח של לימון מוסיף המון. אבל לא להתפרע! אכילה או שתייה של ג'ינג'ר בכמויות גדולות עלולה לגרום לעודף חומציות.

עוד מאכל קיצי שעושה טוב לבחילות הם השלוקים, או סתם קוביות קרח עם טיפה לימון סחוט לתוכם. בחורף כדאי להתחמם עם חליטות צמחים מעלי מליסה, קמומיל או מנטה.

בכל מקרה הקפידי לאכול פחמימות מלאות: דגנים מלאים, לחם מחיטה מלאה ותפוחי אדמה. הם יעלו את רמת האנרגיה ויספגו את חומצות העיכול.

6. רפואה משלימה​

דיקור סיני, הומאופתיה, נטורפתיה –  כולם טיפולים ברפואה משלימה המציעים דרכים להקל על תחושת הקבס.

7. פעילות גופנית

כמו להרבה דברים אחרים בחיים, פעילות גופנית עוזרת להתמודדות עם בחילות בהריון. מומלצות במיוחד פעילויות כמו הליכה ושחייה. חשוב להימנע מפעילות גופנית שגורמת לחימום יתר, כמו פעילות אירובית על מדרגה וריצה.

8. שנת יופי

לנשים בהריון מומלץ לישון הרבה, וטוב. לא שתמיד זה מתאפשר, אבל לאלה מאיתנו שהבחילות תוקפות אותן אחרי היקיצה כדאי להקפיד על כך. גם לחץ בבוקר עלול להשפיע לרעה, אז נסי להתחיל את היום על צד ימין.

לקוחה של כללית מושלם? 

את זכאית לארבע התייעצויות עם רופא מומחה בשנה (על ההתייעצות הרביעית להיות בתחום ההיריון). 
למידע נוסף לחצי כאן

בנוסף, את זכאית למגוון כיסויים על בדיקות שונות. 
למידע נוסף לחצי כאן

לקוחה של מושלם פלטינום? 

 

את זכאית לסל הריון כספי בשווי אלפי שקלים, למימוש על פי בחירתך​.
למידע נוסף לחצי כאן

9. טיפול תרופתי

במקרים חמורים במיוחד של בחילות בהריון מומלץ לפנות לרופא ולראות אם כדאי לך להיעזר בטיפול תרופתי. פרמין, תרופה שנבדקה מחקרית, עוזרת לנשים בהריון להתמודד עם בחילות ללא תופעות לוואי.

10. פרספקטיבה

רוב הנשים שסובלות בחילות בהריון נפטרות מהמועקה עד סוף השליש  הראשון או תחילת השליש השני. נכון, כרגע זה אולי מרגיש זוועה, אבל בקרוב הכל יעבור - וההריון יהיה קל יותר.

דנה פלורנטין היא רופאת הבית של אתר כללית. היא מומחית ברפואת משפחה ומשיבה על שאלות בפורום בריאות המשפחה כאן באתר

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

בהריון?

כללית פלטינום מעניקה לך סל הריון בשווי של עד 8,000 ש"ח

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל