פורסם בראשונה: 23.03.2006
עדכון אחרון: 15.06.2008
  • דנה מוקד-אשל דנה מוקד-אשל

חמישה תרגילים מעשיים בחשיבה חיובית על עצמך וגופך

לקריאה נוחה
מתוך תרגיל מס' 3: אוהבת לרקוד? תרקדי. תרקדי עד כלות הנשימה מצדי, אבל תעשי מה שעושה לך טוב. ולא מה שאת חושבת שאחרים רוצים לראות! תרקדי בשביל עצמך. כשאנשים רואים מישהו נהנה ושמח, אוטומטית הם נמשכים אליו, כי גם הם רוצים ליהנות ולשמוח

איך מתחילים לחשוב חיובי?

"אם את תמיד רואה שחורות ומתוך הרגל אומרת לעצמך דברים כמו: אוף, זה בחיים לא יילך לי, אני לעולם לא אצליח, אין לי כלום בחיים", ועוד משפטים מהזן הזה –זה סימן שאת זקוקה לתירגול", מחייכת נסיה נגלברג, פסיכולוגית שיקומית במכון האנדוקרינולוגי במרכז "שניידר" לרפואת ילדים בפתח-תקווה, "ויש לי תרגילים מצוינים".​

תרגיל מס' 1

עשי בדיקת מציאות מהירה

נניח שלא הצלחת במבחן, זה לא אומר שאת מטומטמת ובחיים לא תצליחי לסיים את התואר. כדאי שתשאלי את עצמך אם באמת עשית את כל המאמצים כדי להצליח. האם באמת למדת והשקעת? או שאולי ויתרת לעצמך והתעצלת קצת?

אם באמת השתדלת והתאמצת ועדיין לא הגעת להישגים שרצית, את יכולה לשאול את עצמך האם בחרת ללמוד את מה שבאמת מתאים לכישורים וליכולות שלך, או שבחרת בתחום שהוא אולי מעניין (או אופנתי?...) אבל לא מתאים לך. כן, כן, ממש לך, באופן אישי. ויש כמה תרגילים שאפשר לאמץ:​

תרגיל מס' 2

יש לך כוח – אמצי אותו חזק!

החשיבה החיובית היא להבין שהכוח הוא בידיים שלך. את יכולה לבחור מה לעשות ולאן ללכת. אם תתאימי את המטרות שלך ליכולות שלך, ולכשרונות שלך, את מסוגלת להגיע רחוק. זאת חשיבה חיובית ובונה. כדאי לנסות את זה. ואם את ניגשת לבחינה בלי להתאמץ, ולא עוברת בציון גבוה, התשובה לעצמך היא שלא ממש התאמצת ולכן נכשלת. לא נכשלת בגלל שאת דפוקה לגמרי.

אותו דבר נכון גם לגבי איך שאת נראית, ולשאלה אם את חיה בשלום עם הגוף שלך או לא. אם אף אחד לא מתחיל איתך, האם זה באמת בגלל שאת נראית כמו קרפדה? או שאולי את רק מרגישה ככה, ולכן את משדרת ריחוק וחוסר ביטחון ולובשת אוהלים שחורים שיסתירו אותך מעיניהם המפשיטות של כל הגברברים בעיר - ולכן אף אחד לא שואל אותך אם את באה לפה הרבה...​

תרגיל מס' 3

הכירי ביתרונות היחסיים שלך

תתחילי להגיד לעצמך ככה: "נכון, אני לא מושלמת. יש לי מינוסים. אבל יש לי גם יתרונות". מספיק שיש לך דבר אחד שאת אוהבת ושאת טובה בו. משם תתחילי לטפס. את אוהבת לרקוד, תרקדי. תרקדי עד כלות הנשימה מצדי, אבל תעשי מה שעושה לך טוב. ולא מה שאת חושבת שאחרים רוצים לראות! תרקדי בשביל עצמך. כשאנשים רואים מישהו נהנה ושמח, אוטומטית הם נמשכים אליו, כי גם הם רוצים ליהנות ולשמוח.

ואם מה שאת אוהבת זה לשחק לצייר נופים, אז צאי וציירי! גם אם אין אנשים לידך כשאת יושבת באיזה שדה פתוח ומציירת את התירס גדל, את עדיין ממלאה את עצמך בסיפוק ובהשראה. ולפעמים סיפוק והשראה עושים יותר להופעה החיצונית שלך מאשר חזיית פוש אפ, תחתונים מחטבים וליפ גלוס ביחד!​

  תרגיל מס' 4 

התאימי את עצמך לדרישות השונות ולסביבה

אל תבואי ותגידי "אוף, שום דבר לא הולך לי כי אני שמנה!" אם כרגע את לא מרגישה בנוח ללכת עם כל החבר'ה לים, אל תלכי. לכי עם חברה לסרט בערב, או לבית קפה אבל בשום אופן אל תסתגרי בבית, בתוך עצמך! אם את במצב רוח על הפנים ולא בא לך לצאת מהבית בשום אופן, זכרי - גם שופינג או קפה הפוך זה נחשב לצאת. כל דבר שישפר לך את מצב הרוח.

צאי למקומות שנעים לך להיות בהם, לאו דווקא למקומות שנחשבים אינים, אבל יכולים לגרום לך להרגיש לא בנוח. חוץ מזה תעשי לי טובה אישית ואל תלבשי רק שחור. אמנם נהוג לחשוב ששחור זה מרזה, אבל שחור גם מדכא​. Face it. תוסיפי קצת צבע לחיים, זה עושה שמח.​

תרגיל מס' 5

לכי על משהו פיזי ותשכחי מלרזות

לרזות – זו לא המטרה כאן! המטרה היא להרגיש יותר מחוברת לגוף שלך ויותר טוב פיזית. זה שזה גם שורף קלוריות סבבה, אבל זו ממש לא הכוונה כאן! מה לעשות שמפעילות גופנית​ גם מרזים. אם אין ברירה אז אין ברירה.​

השורה התחתונה:

אם את מאמינה בעצמך, גם אחרים יאמינו בך.

אם את אוהבת את עצמך, אחרים יאהבו אותך.

אם את מקבלת את עצמך כמו שאת, ולא כמו שאת חושבת שאת צריכה להיות, גם אחרים יקבלו אותך. באהבה.

אלה לא קלישאות. אלה עובדות. וכדאי לחשוב עליהן. ואחרי שחושבים עליהן - להפנים אותן. כי זה עובד. והשמיים הם הגבול.

נסיה נגלברג היא פסיכולוגית שיקומית בקבוצת כללית ועובדת במכון האנדוקרינולוגי במרכז "שניידר" לרפואת ילדים בפתח-תקווה.

דנה אשל כותבת ב"20 פלוס" על נושאי גוף ונפש

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל