חיפוש

dsdsdsd
בחורה יושבת מול לאפטופ ומשוחחת בסמארטפון

אשפוז בבית ובבית מלון לחולי קורונה מאומתים

איך מחליטים היכן אהיה עד ההחלמה? מי יבדוק אותי ואיך? החליטו לאשפז אותי בבית המלון - איך אגיע לשם ומה כדאי לי להביא איתי? מי יעזור לי אם מצבי יידרדר? מתי אשתחרר מהאשפוז? תשובות לכל השאלות החשובות לחולי קורונה מאומתים

ד"ר שלומית ירון, ד"ר אלון לאופר פרץ

ממלאים שאלון ומשתחררים מבידוד

קיבלתי תשובה חיובית בבדיקת קורונה: איפה עליי לשהות?

ישנם שלושה סוגי אשפוז אפשריים למי שאובחן חולה מאומת בקורונה

• אשפוז בית - מיועד למאומתים במצב קל שאין צורך לאשפז אותם בבית חולים.

• מלונית החלמה - מדובר למעשה בבתי מלון שהוסבו לטיפול במאובחנים בקורונה. מיועד לאנשים במצב קל, שיכולים לתפקד עצמאית ושאינם זקוקים לאשפוז, אבל מסיבות שונות אינם יכולים להתאשפז בביתם.

בית חולים - מיועד לאשפוז של חולי קורונה מאומתים במצב בינוני או במצב קשה.

איך מחליטים האם אהיה בבית או במלונית?

ההחלטה מתקבלת במשותף על ידי הרופאים והמטופלים בהתבסס על מצבם של המטופלים, וגם יובאו בחשבון, בין היתר, הנושאים הבאים: האם יש למטופלים תנאים מספקים להיות בבידוד בבית, האם יש מי שיטפל בהם ויביא להם מזון ותרופות, האם בידוד בבית עלול לסכן אחרים בהדבקה וכדומה.

שימו לב: שהייה של קטין במלונית החלמה מחייבת נוכחות של הורה או הסכמה של הורה בכתב.

מי משגיח עליי עד שאני נחשב מחלים?

המעקב והטיפול הרפואי - גם בבית וגם במלונית - הם באחריות קופות החולים של המאושפזים.

אופי המעקב אחרי החולים המאומתים ותדירותו ייקבעו בהתאם למצב המטופל ולשיקול דעת
רפואי פרטני.

• חלק מהמאומתים החדשים - לפי תעדוף שקבע משרד הבריאות - מקבלים ערכה שכוללת מד־חום, מד סטורציה (מכשיר למדידת רמת החמצן בדם) ומסכה. 

• מטופלים בסיכון (בני 60 ויותר וכן מי שגילם פחות מ־60 שנים, אך הם סובלים מדיכוי חיסוני או
משתי מחלות כרוניות ויותר) יקבלו קישור לשאלון קליטה דיגיטלי. הקליטה הרפואית תיעשה אוטומטית לאחר שימלאו את השאלון הדיגיטלי.

• חולי קורונה בסיכון שלא מילאו את השאלון הדיגיטלי או שדיווחו על תסמינים משמעותיים ייקלטו טלפונית באמצעות צוות רפואי (רופא או אחות). 

עם מי אוכל להתייעץ בנושאים רפואיים?

ניתן ליצור קשר עם הגורמים הבאים: 

א. מוקד 2700* לחולי קורונה.

ב. מוקד האחיות של כללית (חייגו 2700* ובחרו בשלוחה 5).

ג. שירותי רופא משפחה ורופאי ילדים און־ליין שזמינים 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע.

ד. כמו כן ניתן לפנות טלפונית למרפאה או לרופא/ה שלך.

אוקיי, ומה אם המצב שלי יידרדר פתאום? מי יידע לעזור לי?

במקרה של החמרה משמעותית במצב הרפואי יש ליצור קשר מיידי עם מוקד מד"א (101).  

במלונית יש ליצור קשר גם עם החמ"ל.

יש לי צורך בתרופות. למי לפנות?

מטופלים במלוניות

לאחר ניפוק המרשם יש לפנות לדלפק פיקוד העורף בבית המלון, ושם יספקו לכם את התרופות. התשלום בעבור התרופות נעשה באמצעות הרשאה לחיוב החשבון.

מטופלים בבית

ניתן להשתמש בשירות בית מרקחת און־ליין של כללית.

הוחלט להעביר אותי למלונית. איך אגיע לשם?

הגעת המאומתים למלוניות היא באחריות פיקוד העורף, שמתאם מול המטופלים את אופן ההגעה. בכל מקרה, אסור להגיע למלונית ברכב פרטי. עד ההעברה למלונית יש להקפיד על בידוד בית לפי ההנחיות.

מתי אשתחרר?

לאחר שיתברר שהחלמת מקורונה.

מתי קובעים שחולה החלים מקורונה? מי משחרר אותי מבידוד?

הקביעה של מועד ההחלמה היא בהתאם למאפייני המחלה. לכל המידע.

כל החולים המאומתים יקבלו מסרון ובו קישור לשאלון שחרור דיגיטלי.

לאחר מילוי השאלון - אם לא דיווחו על תסמינים או על בעיה אחרת - יקבלו באופן אוטומטי אישור להשתחרר מהבידוד ואישור החלמה, בלי שיצטרכו ליצור קשר עם המרפאה או עם גורם רפואי אחר.

חולה קורונה שדיווח על המשך תסמינים - רופא או אחות ייצרו עמו קשר טלפוני כדי לברר אם ניתן לשחררו.

חולה שלא יענה על השאלון הדיגיטלי ישוחרר אוטומטית ויקבל אישור החלמה, ללא צורך ביצירת קשר עם המרפאה או עם גורם רפואי אחר.

קיבלתי אישור החלמה. כיצד אשתחרר?

מטופלים בבית

אין צורך בפעולה כלשהי. 

מטופלים במלונית

רופא או רופאה של כללית יעבירו מכתב שחרור לחמ"ל של פיקוד העורף שנמצא במלונית. לאחר קבלת המכתב תתאפשר יציאתכם, בין אם בתחבורה ציבורית ובין אם באיסוף ברכב פרטי. 

החלמתי. האם יש משהו שאוכל לעשות כדי לעזור לחולים אחרים?

בהחלט!

בחלוף 14 ימים מהחלמתך סביר מאוד להניח שהמערכת החיסונית שלך פיתחה נוגדנים לנגיף הקורונה. 

הנוגדנים האלה מצויים בפלזמה, החלק הנוזלי של הדם, והם יכולים לעזור להצלת חייהם של החולים הקשים שטרם החלימו. במילים אחרות: תרומת הפלזמה שלך יכולה להציל את חיי החולים הקשים.

תהליך התרומה נעשה באמצעות מכשור אוטומטי וממוחשב שמאפשר לתורמים לתת רק את מרכיב הפלזמה ולקבל חזרה לגוף את כל שאר מרכיבי הדם. לפיכך הסיכון בהליך התרומה הוא נמוך מאוד.

כדי לתאם מועד לתרומה יש לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101.

ד"ר שלומית ירון היא סגנית ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית

ד"ר אלון לאופר פרץ הוא מנהל המדור לרפואה תעסוקתית בחטיבת הקהילה בכללית

הצטרפות לכללית

הצטרפות לכללית

יש לנו ים של דברים לספר לך על כללית...

רוצה לשמוע טיפה?

צריך רק למלא את הטופס - אנחנו נעשה את השאר

הצטרפות לכללית - אתר חדש

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

שדות חובה

 

שימו לב שאתם מספקים בטופס זה מידע אישי ורגיש