חיפוש

dsdsdsd
בחורה יושבת מול לאפטופ ומשוחחת בסמארטפון

אשפוז בבית ובבית מלון לחולי קורונה מאומתים

איך מחליטים היכן אהיה עד ההחלמה? מי יבדוק אותי ואיך? החליטו לאשפז אותי בבית המלון - איך אגיע לשם ומה כדאי לי להביא איתי? מי יעזור לי אם מצבי יידרדר? מתי אשתחרר מהאשפוז? תשובות לכל השאלות החשובות לחולי קורונה מאומתים

ד"ר שלומית ירון, ד"ר אלון לאופר פרץ

קיבלתי תשובה חיובית בבדיקת קורונה: איפה עליי לשהות?

ישנם שלושה סוגי אשפוז אפשריים: 

• אשפוז בית - מיועד למאומתים במצב קל שאין צורך לאשפז אותם בבית חולים.

• מלונית החלמה - מדובר למעשה בבתי מלון שהוסבו לטיפול במאובחנים בקורונה. מיועד לאנשים במצב קל, שיכולים לתפקד עצמאית ושאינם זקוקים לאשפוז, אבל מסיבות שונות אינם יכולים להתאשפז בביתם.

בית חולים - מיועד לאשפוז של חולי קורונה מאומתים במצב בינוני או במצב קשה.

איך מחליטים האם אהיה בבית או במלונית?

ההחלטה מתקבלת במשותף על ידי הרופאים והמטופלים בהתבסס על מצבם של המטופלים, וגם יובאו בחשבון, בין היתר, הנושאים הבאים: האם יש למטופלים תנאים מספקים להיות בבידוד בבית, האם יש מי שיטפל בהם ויביא להם מזון ותרופות, האם בידוד בבית עלול לסכן אחרים בהדבקה וכדומה.

שימו לב: שהייה של קטין במלונית החלמה מחייבת נוכחות של הורה או הסכמה של הורה בכתב.

בני ביתם של מאומתים שעברו למלונית חייבים בבידוד למשך 12 או 14 יום ממועד העברתם למלון.

איך עושים בדיקות ואיך מדווחים?

המעקב והטיפול הרפואי - גם בבית וגם במלונית - הם באחריות קופות החולים של המאושפזים.

• חלק מהמאומתים החדשים - לפי תעדוף שקבע משרד הבריאות - מקבלים ערכה שכוללת מד־חום, מד סטורציה (מכשיר למדידת רמת החמצן בדם) ומסכה. 

• איש או אשת צוות רפואי ייצרו קשר ראשוני עם המטופלים כדי לברר מהו מצבם וכדי להדריך אותם בנושאים רלוונטיים. במידת הצורך יתקיימו מפגשים נוספים. 

• למטופלים יוסבר באילו מקרים יש לפנות לעזרה רפואית, ויינתנו מספרי טלפון ליצירת קשר עם גורם רפואי בקופת החולים.  

• אם יש צורך בבדיקות פיזיות מעבר למדידות היומיות שהמטופלים עושים בעצמם, העדיפות היא להגעה של צוות ממוגן לבתי המטופלים או למלונית.

אוקיי, ומה אם המצב שלי יידרדר פתאום? מי יידע לעזור לי?

במקרה של החמרה משמעותית במצב הרפואי יש ליצור קשר מיידי עם מוקד מד"א (101).  

במלונית יש ליצור קשר גם עם החמ"ל.

יש לי צורך בתרופות. למי לפנות?

רופאי המשפחה מעודכנים בנוגע למקום שבו אתם מאושפזים. ניתן לבקש מהם מרשמים חתומים דיגיטלית באחת מהדרכים הבאות:

הגשת בקשה און־ליין.

ביקור טלפוני

מטופלים במלוניות

לאחר ניפוק המרשם יש לפנות לדלפק פיקוד העורף בבית המלון, ושם יספקו לכם את התרופות. התשלום בעבור התרופות נעשה באמצעות הרשאה לחיוב החשבון.

מטופלים בבית

ניתן להשתמש בשירות בית מרקחת און־ליין של כללית.

הוחלט להעביר אותי למלונית. איך אגיע לשם?

הגעת המאומתים למלוניות היא באחריות פיקוד העורף, שמתאם מול המטופלים את אופן ההגעה. בכל מקרה, אסור להגיע למלונית ברכב פרטי. עד ההעברה למלונית יש להקפיד על בידוד בית לפי ההנחיות.

אילו שירותים יסופקו לי במלונית?

מזון
במלונית ניתנות שלוש ארוחות ביום.

במלוניות המיועדות למגזר הדתי והחרדי ניתנות ארוחות כשרות למהדרין. 

אסור להזמין משלוחים המכילים מזון או אלכוהול.

ניקיונות
את החדר מנקים לפני כניסה של מטופלים חדשים. במהלך השהייה במלונית יש לעשות כביסה, לנקות את החדר ולהחליף מצעים - באופן עצמאי. חומרי ניקוי מסופקים על ידי הצוות. 

למידע נוסף מאתר פיקוד העורף.

מה כדאי להביא איתי למלונית?

מומלץ להביא את הפריטים הבאים:

• תרופות קבועות.

• ביגוד (לפרק זמן של כשבועיים).

• סבון ושמפו.

• מגבת גוף ומגבת פנים.

• מברשת שיניים ומשחת שיניים.

• מסרק או מברשת לשיער.

• כפכפים למקלחת.

• נעליים.

• משקפי קריאה.

• טלפון נייד ומטען (ניתן לחטא אותם בסיום האשפוז).

• מחשב נייד (ניתן לחטא אותו בסיום האשפוז).

• ספרי קריאה ו/או חוברות תשבצים (לא ניתן להחזיר הביתה בסיום האשפוז עקב מגבלות חיטוי).

מתי אשתחרר?

לאחר שיתברר שהחלמת מקורונה.

מתי קובעים שחולה החלים מקורונה?

הקביעה של מועד ההחלמה היא בהתאם למאפייני המחלה. לכל המידע.

קיבלתי אישור החלמה. כיצד אשתחרר?

מטופלים בבית

אין צורך בפעולה כלשהי. 

מטופלים במלונית

רופא או רופאה של כללית יעבירו מכתב שחרור לחמ"ל של פיקוד העורף שנמצא במלונית. לאחר קבלת המכתב תתאפשר יציאתכם, בין אם בתחבורה ציבורית ובין אם באיסוף ברכב פרטי. 

החלמתי. האם יש משהו שאוכל לעשות כדי לעזור לחולים אחרים?

בהחלט!

בחלוף 14 ימים מהחלמתך סביר מאוד להניח שהמערכת החיסונית שלך פיתחה נוגדנים לנגיף הקורונה. 

הנוגדנים האלה מצויים בפלזמה, החלק הנוזלי של הדם, והם יכולים לעזור להצלת חייהם של החולים הקשים שטרם החלימו. במילים אחרות: תרומת הפלזמה שלך יכולה להציל את חיי החולים הקשים.

תהליך התרומה נעשה באמצעות מכשור אוטומטי וממוחשב שמאפשר לתורמים לתת רק את מרכיב הפלזמה ולקבל חזרה לגוף את כל שאר מרכיבי הדם. לפיכך הסיכון בהליך התרומה הוא נמוך מאוד.

כדי לתאם מועד לתרומה יש לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101.

ד"ר שלומית ירון היא סגנית ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית

ד"ר אלון לאופר פרץ הוא מנהל המדור לרפואה תעסוקתית בחטיבת הקהילה בכללית

הצטרפות לכללית

הצטרפות לכללית

יש לנו ים של דברים לספר לכם על כללית...

רוצים לשמוע טיפה?

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם

הצטרפות לכללית - אתר חדש

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

שדות חובה

 

שימו לב שאתם מספקים בטופס זה מידע אישי ורגיש