פורסם בראשונה: 06.05.2012
עדכון אחרון: 06.05.2012
  • יעל דרור יעל דרור

אוכל שתייה גבר אישה: לצאת לדייט בדיאטה

לקריאה נוחה
הדרך הפתלתלה למציאת הנפש התאומה עלולה לעבור ביותר מדי צ'ייסרים ונשנושים, או בהרבה הפוך עם עוגות קצפת. איך אפשר להקסים בלי להשמין? ככה
בחור ובחורה שותים מילקשייק בצוותא

אין צדק בעולם: שמתם לב שחיי הרווקות לא קלים לשמירה על הגזרה?

דווקא בשלב הזה בחיים, שבו משקיעים קצת יותר במראה החיצוני על מנת למצוא חן בעיני בני זוג פוטנציאלים, נתקלים במכשולים רבים. ולמה? כי תרבות היציאות בשלב ההיכרות והדייטים כוללת בילויים בבתי קפה, בפאבים ובמסעדות, שמגישים אוכל, שתייה ואלכוהול. כלומר, ככל שיוצאים ליותר פגישות כך הסיכוי להשמנה עולה...

יכול להיות שלרווקים יותר קשה לשמור על דיאטה? אז איך מוצאים את האביר על הסוס הלבן בלי לעלות במשקל? מה צריך לעשות כדי לצאת לדייט בלי לקלקל את הדיאטה?

לבחור מקום מפגש חף מפיתויים. מקום הפגישה הוא אחד הדברים הכי חשובים בהצלחת דייט, ובמיוחד בהצלחת השמירה על הדיאטה. אם אתם מגיעים למקום עם הרבה פיתויים, הסיכוי שתישברו יהיה גדול.

אז נסו להימנע מבית קפה המתמחה בשוקולד או בקינוחים ריחניים במיוחד, או ממסעדה שידועה בכך שהיא אוהבת לפנק את אורחיה עם משקה חינם או קינוח על חשבון הבית. בקיצור, לא המקום שכדאי ללכת אליו אם אתם מנסים לשמור על הגזרה.

לקבוע במקום מוכר. המגרש הביתי הוא תמיד עדיף כאשר מנסים לחסוך קלוריות בדייט. לא משנה אם החלטתם להיפגש בבית קפה, בפאב או במסעדה, כדאי שזה יהיה מקום שאתם מכירים את התפריט שלו, ובו מנות דיאטטיות, למשל. ואם אתם לא מכירים את התפריט - חפשו אותו באינטרנט כדי למנוע הפתעות. כך תוכלו אפילו לתכנן מראש איזו מנה תאכלו ולשלבה בדיאטה.

לבוא שבעים. נשמע לא הגיוני, אבל זו בדיוק כל התורה. גם כאשר קובעים פגישה במסעדה - העיקר הוא לא האוכל, אלא הפגישה עצמה. וללעוס כל הזמן זה בכל מקרה לא מנומס... נסו לאכול משהו קטן לפני הפגישה, וכך תוכלו לבחור מנה קטנה שלא משמינה, לא אמורה להשביע וגם משאירה מספיק זמן להכיר את הצד השני בלי להיות עסוקים כל המזון באוכל.

לא לקבוע בזמן הארוחות. אלא בזמן של "ארוחת ביניים". אם תגיעו בזמן ארוחת צהריים או ערב, אתם עלולים להתפתות ולהזמין מנות גדולות שמבחינת הקלוריות לא משתלבות בתפריט. וגם אם קבעתם להיפגש לקפה ועוגה, עדיין כמות הקלוריות לא תהיה גבוהה כמו להזמין פסטה עם רוטב שמנת או סטייק עסיסי, למשל.

להיזהר מאלכוהול ומנשנושים. משקה אלכוהולי אולי אינו משביע, אבל הוא מכיל הרבה קלוריות. בתזונה מתייחסים לאלכוהול כאל שומן ולא כאל קלוריות רגילות של פחמימות: כוס יין, למשל, שווה שתי מנות שומן. אז כשקובעים בפאב, החליטו מראש איזה משקה תזמינו (דופקים את הראש? תחשבו על הבטן).

חשוב שזה יהיה משקה שאפשר "למשוך" איתו כמה שיותר זמן לאורך הפגישה, על מנת שלא תצטרכו להזמין עוד מנה. צ'ייסרים, שוטים ובירה, למשל, נהוג לשתות מהר ולכן הם פחות מתאימים.

בנוסף, נסו להימנע מהנשנושים שמגישים על הבר כמו צ'יפס, בוטנים, זיתים, פלטות מטוגנים ועוד - הם עשירים מאוד בשומן.

לא חייבים להתחמק מקינוח. קינוח לא הורס דיאטה, אבל לעשות פרצוף חמוץ כאשר בן או בת הזוג מציעים להזמין קינוח יכול להרוס את הדייט. אם אתם לא רוצים קינוח שלם לעצמכם, הציעו לאכול אותו יחד או איכלו רק כמה כפיות ממנו. תמיד תוכלו לקזז אותו מחר מהתפריט.

לא לדבר על דיאטה בפגישה. דייטים ראשונים הם לא הזמן לדבר על קלוריות, דיאטות והמאבק שיש לכם עם המשקל. גם ההתעסקות עם האוכל עלולה להרתיע את בן הזוג. אם מערכת היחסים תתפתח לאורך חודשים, תהיה לכם כבר הזדמנות לעדכן את הצד השני במה אתם אוכלים ובמה לא.

נסו להציע הליכה משותפת כבילוי. תתפלאו, אבל יש אנשים שקובעים את הדייט שלהם כהליכה ספורטיבית. במקרה כזה נפגשים במקום שמציע מסלולי הליכה נוחים כמו פארק או טיילת, וכל אחד מגיע בלבוש נוח וספורטיבי. במקום לשבת ולהכיר על פרוסת עוגה עתירת קלוריות - יוצאים להליכה שמאפשרת לדבר ולהכיר תוך כדי שריפת קלוריות.

טיפ לסיום: הקשר צלח את הדייטים הראשונים והתקדמתם הלאה? נסו לגוון את הפגישות בפעילות אתגרית כמו טיפוס על קיר, חתירה, סירת פדלים, אופניים ועוד. תתפלאו כמה סוג כזה של פעילות תורם לא רק לדיאטה, אלא גם להידוק הקשר.​

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכימ/ה לקבל הודעות במייל