פורסם בראשונה: 22.02.2012
עדכון אחרון: 23.02.2012
  • יעל דרור יעל דרור

דיאטה כמו כפפה ליד: לאכול לפי האגרוף

לקריאה נוחה
דיאטה טובה לא מחייבת מחשבון צמוד ולא נעלמת ביום שהיא נגמרת. רוצים לדעת כמה לאכול? תסתכלו על כף היד שלכם
שוקולד ותותים על כפות ידיים

​איזו דיאטה מתאימה לי? מה נכון לאכול וכמה? ואיך, מכל הסוגים השונים והמשונים – רק פחמימות, רק חלבונים, רק אבטיח, רק לא גלוטן – אפשר לדעת מה באמת מתאים לגוף שלי? 

זו חוכמה קטנה ללכת על דיאטה כאסח, שבה אני מוכנה לסבול לתקופה קצרה – ואז חוזרת לאכול רגיל ומעלה הכל בחזרה (בדרך כלל עם ריבית...). דיאטה מתחילה דווקא בסוף: איך לשמור על המשקל גם כשהיא נגמרת.

דיאטה טובה היא כזו שנוכל להתמיד בה לאורך זמן, וגם בלי מחשבון; שלא נצטרך להשקיע יותר מדי זמן ומאמץ במדידות, שקילות של המזון או ספירת קלוריות. הנה רעיון לא רע: לאכול לפי גודל כף היד.

לכל אחד מאיתנו יש מבנה גוף, רוחב עצמות וגודל רקמות שונים. לפיכך, גם כמות התזונה המתאימה לכל אחד שונה.

ריצ'רד ווטסון – פילוסוף, חוקר מערות, סופר ובזמנו החופשי גם אצן – הציע את היד כמדד. בספרו "הדיאטה של הפילוסופים" הוא גיבש את התיאוריה לסדרה מסודרת של מתכונים ותפריטים.

תכל'ס, איך זה עובד?

פשוט: כדי לדעת כמה בשר לאכול (או כל תחליף למנה עיקרית), פורסים את כף היד על השולחן עם אצבעות צמודות. גודל התוספת של פחמימות חמות (אורז, פסטה, פתיתים, קוסקוס, קינואה, כוסמת) נגזר מגודל האגרוף כשהוא סגור היטב.

את כמות הרטבים או השומנים בארוחה (חומוס, אלף האיים או תוספת של אגוזים, שקדים או קרוטונים) יכתיב גודל האגודל. ירקות אפשר לשלב חופשי.

ומה עם איזה קינוח? אפשר, לפי עובי האצבע הגדולה: לפני שחותכים את העוגה, מצמידים את האגודל ובודקים מהו רוחב הפרוסה הרצוי. אפשר לעשות את זה גם עם קוביות שוקולד.

נסו את זה בבית! גם אם אתם לא בדיאטה...

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכימ/ה לקבל הודעות במייל