פורסם בראשונה: 25.05.2009
עדכון אחרון: 11.09.2012
  • עדינה בן אהרון עדינה בן אהרון

14 טיפים לשבועות

לקריאה נוחה
למה גבינת ריקוטה טובה לאפייה? איך נזהרים ממתקפת כולסטרול ומהם התחליפים הבריאים ביותר לחמאה ולשמנת? 14 טיפים למטבח לרגל שבועות

חג השבועות הגיע וזה הזמן לחגוג עם מאכלי חלב, סלטים, פשטידות ודברי מאפה - ובתנאי שמקפידים על מינון נכון ובריא, הן בכמויות והן במרכיבים. הנה כמה טיפים שיעזור לכם לחגוג בכיף:

 1. לאפיית עוגות גבינה, כדאי להשתמש בגבינות רזות שעשירות בסידן, כמו גבינת ריקוטה (חמישה אחוזים שומן), שמתאימה מאוד לאפייה. 

2. השומן שבמוצרי החלב הוא ברובו רווי ולכן עלול לגרום לעלייה ברמת הכולסטרול בדם. לכן כדאי להעדיף מוצרי חלב דלי שומן. בהכנת המאכלים, וכדאי להעדיף שמן על פני מרגרינה, חמאה ושמנת. במקום שמנת, מומלץ להשתמש ביוגורט או בשמנת קלה. 

3. רוב הקלוריות במאכלי החג מקורם במרכיבים האחרים של המאכלים כמו: מרגרינה, חמאה, שמן וסוכר או בבצק עצמו. לכן תנו עדיפות למאכלים ללא בצק ולמתכונים דיאטטיים.

​​

4. חג השבועות הוא גם זמן מצוין להכנת סלט גדול עם שפע ירקות או לאכול פרי טרי ובריא. על מנת לשמור על ערכיו התזונתיים של הפרי, עדיף לאכול אותו בצורתו הטבעית ולא לסחוט אותו או לאכול את הפרי מיובש. בד בבד חשוב לא להגזים באכילה של פירות, כיוון שהם מכילים סוכר. מומלץ לאכול לא יותר משלוש עד שלוש מנות של פירות ליום. 

5. הכינו את מאכלי החג עם מוצרי חלב המכילים עד חמישה אחוזים שומן.

6. הימנעו מגבינות צהובות המכילות אחוזי שומן גבוהים מאוד.

7. החליפו את המרגרינה והחמאה (שומן רווי) בשמן קנולה (שומן בלתי רווי).

8. לרוב מוצרי החלב יש תחליף דיאטטי. העדיפו אותם.

9. העדיפו מוצרי חלב המועשרים בסידן, ויטמין D וברזל, העוזרים במניעת אוסטיאופורוזיס. בדקו בתוויות המוצרים והשוו ביניהם כך שתוכלו לבחור את העשירים יותר במרכיבים אלה.

10. תנו עדיפות למוצרי חלב פרוביוטים, העוזרים למערכת החיסונית במיוחד לכאלה הנוטלים אנטיביוטיקה לאורך זמן או בכמויות גדולות. 

11. הכינו מאכלי חג עם הרבה פירות וירקות והוסיפו להם גבינות.

12. לרגישים ללקטוז העדיפו גבינות קשות או חלב ומעדני חלב מסויה וגבינות טופו מסויה.

13. חולי סוכרת צריכים לשים לב לכמות הפחמימות במאכלי החג ולהתאים את מינון התרופות.

 14. לרגישים לגלוטן - בדקו אם המזונות מכילים קמח ואם אתם מכינים בעצמכם החליפו את קמח החיטה בקמח תפוחי אדמה או בקמח תירס.  

עדינה בן־אהרון היא מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי סורוקה, מקבוצת כללית

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכימ/ה לקבל הודעות במייל