פורסם בראשונה: 11.06.2006
עדכון אחרון: 14.09.2009
  • יעל דרור יעל דרור

מדריך הישרדות לארוחות החג

לקריאה נוחה
הארוחות המשפחתיות בראש השנה עלולות להחריב לנו את הישגי הדיאטה ולהוסיף לנו קילוגרמים במקומות הלא רצויים. 12 טיפים לקראת מתקפת הקלוריות הקרבה

לפני החגים כולנו נתקפים חרדה לקראת מתקפת הקלוריות הצפויה בערב ראש השנה ובימי החג וחוששים מעלייה במשקל. מאכלי החג המפתים, הארוחות המשפחתיות עלולים להחריב הישגים קודמים סביב המותניים והבטן. אם נאמץ כמה כללים בסיסיים נוכל לעבור את ה"ימים הנוראים"  (מבחינת הדיאטה) בשלום:

1. מודיעין

בררו מראש כמה ארוחות גדולות מתוכננות לכם בחג ובאיזה ימים (דעו את האויב כדאי שלא  יפתיעו אתכם כאשר אתם לא מוכנים). 

2. תכנון

תכננו מראש סדר יום של ארוחות קלות, אך בתדירות גבוהה לפני ארוחת החג על מנת להימנע מעומס קלורי באותו היום.  אכלו משהו קל לפני הארוחה הגדולה על מנת שלא תגיעו מורעבים לשולחן. אפשר לאכול  פרי, ירקות חתוכים (גזר, גמבה, מלפפונים), מעדני חלב דלים בקלוריות, לחם עם ממרח או  להיעזר בשתייה דיאטטית על מנת להגיע עם תחושת מלאות לארוחה.

3. לוחמה פסיכולוגית

הצלחת תמיד צריכה להראות מלאה - יותר קל לנו להרגיש רגועים, כאשר הצלחת שלנו לא נראית ריקה (וכולם שואלים למה אנחנו לא אוכלים). נסו לבחור צלחת קטנה יחסית ומלאו אותה קודם כל בסלטים וירקות טריים או מבושלים, על מנת שלשאר התוספות  יישאר פחות מקום (בצלחת ובקיבה).

4. בדקו את הסלטים

המנעו מסלטים עשירים ברטבים, מיונז, שמנת או ירקות השוחים בסגנון חופשי בתוך שמן (כל כף שמן יכולה להכיל עד 150 קלוריות).

5. שתו במידה

נסו לצמצם את כמויות השתייה המתוקה או היין במסגרת הארוחה. כל כוס מיץ מכילה בממוצע 120 קלוריות וחבל להוסיף לעומס הקלוריות של המזון שאנו אוכלים.

6. בלימת התקפי אכילה

השתדלו לברר מראש את התפריט של הארוחה ובחרו את המזונות שאתם הכי אוהבים - תכנון  מראש יכול לעזור במניעת התקפי האכילה ספונטנים. כדאי אולי לוותר על מזונות שאתם נוהגים לאכול בחיי היומיום (אורז, תפוחי אדמה, פירה ועוד). בחרו את המזונות המיוחדים לארוחת החג כדי ליהנות מהם בזמן הארוחה ולא להרגיש שפספסנו לאחר שהארוחה הסתיימה.      

7. קחו הפסקה

אם הארוחה נמשכת הרבה זמן, פצלו את הארוחה עצמה לשתי ארוחת קטנות ועשו הפסקה של  לפחות חצי שעה בין שני החלקים (אתם אמנם יושבים הרבה זמן סביב השולחן, אבל לא  חייבים לאכול כל הזמן).

8. בלי שמנת, בלי קצפת

מומלץ לבחור קינוחים המבוססים על פירות טריים ולהימנע ממנות אחרונות המבוססות על  שמנת וקצפות.

9. קיזוז קלוריות

קזזו את כמות המזון בתפריט היומי ביומיים שלאחר ארוחת החג, אם הרגשתם שהפרזתם  עם הכמויות.

10. שריפת קלוריות

שלבו פעילות גופנית, לפחות חצי שעה, ביום של ארוחת החג וביומיים שלאחר מכן. על תיתנו לשומן לשקוע, התחילו להזיע.

11. בלי שאריות

תיהנו ממאכלי החג רק בארוחת החג עצמה, אל תגעו בשאריות. אם הארוחה אצלכם בבית, חלקו את השאריות לחברים או בני משפחה או זרקו לפח. השאריות תמיד יקרצו לכם כאשר תפתחו את המקרר.

12. בלי רגשות אשמה

היפטרו מרגשות האשמה, ארוחת חג אחת גדולה לא תקלקל את הדיאטה. מה שכן יקלקל הם רגשות האשמה שיגרמו לנו להתנפל שוב על אוכל ללא שליטה.

יעל דרור היא דיאטנית קלינית

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל