פורסם בראשונה: 25.03.2007
עדכון אחרון: 26.04.2010
  • קטי קמחי קטי קמחי

שיר השרירים: שרירי רצפת האגן יוצאים מעבדות - לחירות...

לקריאה נוחה
הם מצויים אצל כולנו, משמשים אותנו בעשרות דרכים במשך היום, יותר סקסיים מכל שרירי הקיבורת שאותם מנפחים בחדר כושר – ולמרות הכל הם זוכים ליחסי ציבור גרועים במיוחד. כאן זה נגמר. בפסח הזה גם שרירי רצפת האגן יוצאים מעבדות לחירות (או לפחות מהארון המיני...)

כמה מילות פתיחה שמומלץ לא לוותר עליהן!

שרירי רצפת האגן הם השרירים שמחזיקים במקום של כבוד את כל איברי האגן ודרכם עוברים כל הנקבים החביבים עלינו כל-כך, כמו הנרתיק, צינור השלפוחית והחלחולת. בזכותם אנחנו יכולים להתאפק, לשחרר, ואפילו ליהנות מאורגזמות טובות יותר. אז למה אנחנו לא נותנים להם את הכבוד המגיע להם?

טלי בר פיזיותרפיסטית הבית של פורום הסקס הגדול, מסבירה את הכרוניקה של ההזנחה: "מאמצים כמו לחיצות ודחיפות - כל מה שעושים כשהאוויר כלוא בפנים - מחלישים את שרירי רצפת האגן לאורך השנים. חשוב לזכור גם שהשרירים האלה עובדים כל הזמן נגד כוח הכובד, ובנוסף, כל שריר שלא מתחזקים נחלש. ולכן צריך לתרגל אותם".

נשמע גריאטרי?

חכו חכו.

מתברר שלפי תורת המין הטאואיסטית, שרירי רצפת האגן הם השרירים המהותיים ביותר בדרך להפיכתכם לחיות פרא במיטה. על-פי הטאו - שרירי רצפת אגן חזקים שווים מין ממושך ומענג יותר (ואפילו ריבוי אורגזמות אצל שני המינים, אבל היי, מי סופר?)

• שרירי רצפת האגן לנשים

אצל נשים, רמת הכיווץ או ההרפיה של שרירי החיק והעוקץ – כמו שהם נקראים לעתים - משמעותית מאוד כדי להימנע מכאבים בחדירה ועל-מנת לחזק את ההנאה בזמן המשגל. לצערנו, עם השנים, אותם שרירים נחלשים (בעיקר אצל נשים שעוברות הריון ולידה) והדבר פוגם באיכות יחסי המין.

עבור המין היפה (והחזק) יש דרכים שונות לחזק את אותם שרירים סוררים. הנפלאה מכולן היא יחסי מין המלווים באורגזמות סדירות. אלה מבטיחים שהאיזור מתורגל ומתוחזק. גם אימון כללי ועבודה נכונה על הבטן בחדר הכושר מסייעים, אבל הדרך הבטוחה ביותר היא סדרות של כיווצים והרפיות של שרירי רצפת האגן.

טוב, אומרת לעצמה הקוראת העייפה, נתחיל אחרי הלידה השנייה. אבל רגע! לפני שאת משחררת, כדאי לדעת: הדרך לחיי מין איכותיים ואפילו לרב-אורגזמיות עוברת דרך שרירי רצפת האגן. לכן, אל תדחי למחר מה שאת יכולה לעשות כבר היום. כן, תוך כדי קריאה...

בספרם של מדריכי הטאו התאילנדים מנטאק ומאניואן צ'יאה הזוג הרב אורגזמי, מפורטים מספר תרגילים לעבודה עם אותם שרירים.

הדרך הטובה ביותר להיכרות ראשונית היא בשירותים. בפעם הבאה שאת הולכת להשתין נסי לעצור את זרם השתן מספר פעמים. התחושה אמורה להיות של משיכת השופכה והנרתיק לתוך הגוף. אחרי שאיתרת את השרירים והתחושה הנכונה של כיווצם, השתדלי לא לחזור על העניין הזה במהלך השתנה. זה פשוט לא בריא.

עכשיו גשי למיטה ותחבי שתי אצבעות לתוך הנרתיק וחזרי על אותו כיווץ ועל אותה הרפיה (האצבעות מסייעות לחוש את עוצמת הכיווץ).

יש שלוש דרכים עיקריות לתרגול:

 1. הדרך האחת היא הדרך המקצועית: לפנות לפיזיותרפיסטית מומחית לקבלת שיעורים והדרכה (אפשר להתייעץ על טלי בר בפורום). יש פיזיותרפיסטיות שזו התמחותן ובזמן האבחון המקצועי הן נעזרות במכשיר ביו-פידבק - מעין טמפון צר המוחדר לנרתיק ומתעד את עצמת ודיוק הכיווץ (עוד על הטיפול הפיזיותרפי – כאן).

2. הדרך השנייה היא הדרך האינסטרומנטלית: ישנן משקוליות בשם Vielle שאותן ניתן לרכוש בבתי המרקחת וברשתות הפארם ללא מרשם. בערכה אפשר למצוא חוברת הדרכה שמלמדת איך לתרגל, והמשקוליות נותנות מדד טוב יותר להתקדמות העבודה על השריר (או בקיצור: אם הן נופלות, תתחילי להתאמץ יותר).

3. הדרך השלישית היא הדרך האינטואיטיבית: פשוט לעשות סדרות של כיווצים במשך היום. טלי בר מוסיפה: "כל מה שצריך זה לחשוב על רצפת האגן ושריריה ומדי פעם להתייחס אליהם – לכווץ ולשחרר במשך כמה פעמים. ההמלצה היא לתרגל בכל מיני תנוחות: בעמידה, בישיבה ובשכיבה - ולהעלות את מספר הכיווצים בהדרגה".

ועכשיו, אחרי שהפכת למכווצת סדרתית, הגיעה זמן התמורה בעד האגרה. בזמן יחסי המין אפשר להשתמש במודעות החדשה לשרירי רצפת האגן ולהתחיל לעבוד איתם. בתחילה פשוט כווצי את השרירים סביב איבר המין של בן זוגך. אל תדאגי, העניין יגרה אותו מאוד ויעורר זרימה של אנרגיה אל האיזור.

רגע, ומה בקשר לרב-אורגזמיות?

לפי תורת הטאו, אשה רב-אורגזמית אמורה להיות מצוידת בשרירי חיק ועוקץ ספורטיביים, אבל גם בהיכרות מעמיקה עם גופה, באהבה גדולי ליחסי מין - ובפרטנר משובח.

אם את מרגישה שאת מצוידת בכל הנתונים הבסיסיים, את מוזמנת להשתמש בשרירי רצפת האגן בזמן הסקס: כשאת מתקרבת לאורגזמה, כווצי את השריר מספר פעמים.

זה יעלה את קצב פעימות הלב שלך והדגדגן יחוש מגורה יותר. שריר חזק במיוחד יגביר את ההתכווצויות המענגות של האורגזמה ויאפשר לך להתארגן במהירות לפמפום של עוד כמה כאלה בזמן קצר.

• שרירי רצפת האגן לגברים

לפני שנתחיל לדבר על רב-אורגזמיות, קבלו כמה מילים על ההבדל בין אורגזמה ופליטה.

אורגזמה היא כיווצים ורטט שרוב הגברים מרגישים באיבר המין, בערמונית ובאגן. אותם כיווצים מלווים בהאצה של קצב הלב, בהאצה של קצב הנשימה ובעלייה בלחץ הדם - ומסתיימים בשחרור מתח פתאומי.

הפליטה, לעומת זאת, היא רפלקס שמתרחש בבסיס עמוד השדרה ותוצאתו פליטת זרע. פשוט כיווץ של שריר לא-רצוני.

במחקרים שנעשו נמצא שגברים יכולים לחוות ריבוי אורגזמות כמו נשים ומחציתם אף חוו זאת לפני שהגיעו לבגרות.

רוצה להצטרף אל אותם בני המזל?

שים לב: האורגזמה מורכבת ממספר שלבים, והיכרות פיזיולוגית איתם תאפשר לך לשלוט בהם. בפעם הבאה שאתה גומר, נסה להרגיש איך מתחילה אצלך האורגזמה, מה מספר ההתכווצויות שאתה חווה, ובאיזה שלב מגיע הרגע שבו אתה יודע שאין דרך חזרה מהפליטה הסופית.

כדי להפוך לגבר מרובה אורגזמות עליך להכיר את הרגע שלפני השפיכה ולהתעמק בכיווצים המקדימים אותו.

ומי הם ידידיו הטובים של השולטים בפליטה? נכון, שרירי החיק והעוקץ, שכיווצם מסייע במניעת התפרצות הזרע, ומאפשר להגביר את עוצמת הכיווצים האורגזמיים ולחוות שיאים מופלאים בלי לגמור.

אצל הגברים השריר העיקרי השולט בעניין ממוקם מאחורי האשכים ולפני פי-הטבעת. בדומה לנשים, כדי להכיר אותו אישית, בפעם הבאה שאתה הולך לשירותים נסה לעצור ולחדש את זרם השתן שלך לסירוגין.

אחרי שמצאת את התחושה הנכונה תוכל לכווץ ולשחרר את השריר מספר פעמים ביום (תרגילים נוספים ומעמיקים יותר אפשר למצוא בספר הזוג הרב אורגזמי מאת מנטאק ומאניואן צ'יאה בהוצאת ענבר).

מובן שבדרך להיותך "רב-אורגזמי מקצועי" יש מספר שלבים נוספים שעליך להכיר, כמו מודעות ללחיצה על איבר המין ונשימה, אבל שרירי החיק והעוקץ הם הכלים שיאפשרו לך להגיע לשיא בלי לפלוט.

הדרך היעילה ביותר לשמור על אותם שרירים כמוסים בכושר היא לכווץ ולשחרר בכל יום - לנצח. פשוט תרגיל את עצמך לתרגל בהפסקת הפרסומות בטלוויזיה, ברמזורים אדומים ובשיחות טלפון משעממות.

ואם אתה לבד – כיווץ ושחרור מקבילים של השפתיים (כמו בזמן שתייה בקשית), או של העיניים, בזמן התרגול עצמו, מעצימים את העבודה.

לא מאמין? נסה!

יש לך איזה שאלה? שווה לנסות את הפורום שלנו.

קטי קמחי היא כתבת הסקס של "20 פלוס"  

ייעוץ מקצועי:   הפיזיותרפיסטית טלי בר

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכימ/ה לקבל הודעות במייל