פורסם בראשונה: 29.07.2012
עדכון אחרון: 30.07.2012
  • נטע חן ליבנה נטע חן ליבנה

הכול כלול - גם המשקל העודף

לקריאה נוחה
הבופה עוד פתוח, אבל באמת צריך עכשיו עוד סיבוב? גם האלכוהול חופשי, אבל בדקת פעם כמה קלוריות יש בקוקטייל אחד? עשרה כללים לחופשה מפטמת פחות - ומהנה אפילו יותר
בחורה בביקיני משעינה ראשה על ידה

בטן־גב, בדגש על הבטן. העולם מתחלק לשני סוגים של אנשים: אלה שאוהבים חופשות פעילות - טיולים אתגריים, טרקים, טיפוסי הרים, או סתם "לחרוש" עיר ברגל - ואנשי הבטן־גב. אם אתם נמנים עם הקבוצה השנייה, אחרי שבחרתם את האתר המושלם לרביצה, זלילה ושתייה - יש עוד איזה פרט קטן שאולי תרצו לחשוב עליו: הגוף שלכם.

זה אולי נראה מסובך, אבל האמת שזה די פשוט: גם אם "הכל כלול", זו לא גזירה משמיים שתוסיפו עוד 3־4 ק"ג למשקל. כל מה שצריך זו תוכנית פעולה.

נעליים אורזים מהר

התכנון מתחיל עוד בבית. נכון, המטרה שלשמה התכנסו היא שקט ושלווה. אבל אם כבר הוצאנו את מיטב כספנו על הריזורט, אין סיבה שלא ננצל את הפסיליטיז שלו - שלא אחת כוללים, לצד הסאונה והג'קוזי, גם חדר כושר והליכון. לכן חשוב לזכור לארוז את נעלי הספורט ובגדים נוחים לאימון.

חם לכם? תשחו

כאן כבר דרושה משמעת: לפתוח כל בוקר - או לסיים כל יום של רביצה בשמש - בשעה של פעילות אירובית. על המתקנים כבר דיברנו - נצלו גם את הבריכה.

הבוקר בא, לחביתה!

הקפידו על סדר יום מבחינת הארוחות. איכלו שלוש ארוחות עיקריות וביניהן הקפידו לשתות הרבה מים ולנשנש פחות חטיפים וקינוחים.

אם הפעילות הגופנית שלכם הולכת להיות צעידה ממושכת בעיר, אל תפסחו על ארוחת בוקר מזינה הכוללת חלבונים ופחמימות. ארוחה שכזו תספק לכם את האנרגיה הדרושה ליום מפרך של הליכה וסיורים במוזיאונים, ותמנע מכם להתפתות לאכול "שטויות" בדוכנים ובבתי קפה מזדמנים.

בופה עם 19 מנות

אחת הבעיות היותר גדולות בארוחה במלון היא שיטת ההגשה. כשמדובר בבופה, הנטייה היא לקחת הרבה מדי - ואז עוד קצת. שימו לעצמכם גבול: לאכול בצלחת אחת בלבד, ולא להעמיס עליה הרים של מזון. ירקות אפשר לקחת כמה שרוצים, אבל מהחלבונים (בשר/עוף/דגים) ומהפחמימות נגביל את עצמנו ל"נגלה" אחת.

ואם התפריט בבולגרית?

אתם בעיר והבטן מקרקרת. הבעיה היא שביעדים רבים התפריטים רשומים בשפה המקומית בלבד. אף פעם לא מזיק לשאול את המלצר אם יש תפריט באנגלית, אבל אם אין אל תתביישו: בקשו לדעת במדויק מה מכילה המנה. הימנעו ממזונות מטוגנים, הזמינו סלטים עם הרוטב בצד ובכלל, נסו להימנע ממנות עם כמויות גבוהות של שומן.

קחו בחשבון שבמרבית בתי הקפה והמסעדות באירופה אין חלב דל שומן, לכן חשוב לשים לב לכמות החלב שמוסיפים לקפה או להפחית את מספר הכוסות ששותים במהלך היום.

תפוח במקום תפוצ'יפס

אתם על שפת הבריכה. החום והשהייה הממושכת במים מגבירים את תחושת הרעב. נסו להימנע מחטיפים מיותרים. מותר לאכול ארוחות ביניים ואתם בטח לא אמורים לרעוב בחופשה, אבל אפשר להעדיף פירות וירקות - גם הם שם, אם לא בבופה אז ודאי באיזה דוכן, שוק או סופרמרקט סמוך.

אם אתם מטיילים עם הילדים, החליטו שאתם מרשים להם חטיף אחד ביום, אם בכלל. כך גם לא יהיו לידכם כל היום חטיפים שעלולים לפתות.

זהירות, אבטיח

מה לעשות שפירות הקיץ הרבה יותר טעימים לנו? הסיבה היא בדיוק הבעיה: הם מכילים כמות גבוהה של סוכר מסוג פרוקטוז. צריכה מרובה של פרוקטוז גורמת לעלייה במשקל ובסיכון לפתח מחלות שונות. לכן כדאי לצרוך עד שתי מנות פרי ביום. כ"מנת פרי" נחשבים 3/4 כוס פרי חתוך, או כל פרי שלם שנכנס בכף ידכם.

פעמיים מים

זה שהקולה נמזגת לכם בלי עלות נוספת, לא אומר שהיא נטולת קלוריות או סוכר. העדיפו לשתות מים במהלך היום (זה הרבה יותר מרווה ומרענן), ואם אתם ממש חייבים מוגז, לכו על סודה או דיאט. אל תשכחו בקבוק מים גם לטיול בחוץ. וזכרו את הכלל: אנחנו מרבים להתבלבל בין תחושת צמא לרעב; אם לא נהיה צמאים, סביר להניח שגם ננשנש פחות.

גם האלכוהול כלול

בהרבה מקרים ה"הכל כלול" מתייחס גם למשקאות - לפחות לזולים שבהם. וכידוע, עם האלכוהול ובעיקר הקוקטיילים למיניהם באות הקלוריות. וזה עוד לפני שדיברנו על הפאב או המועדון שמחוץ לריזורט, עם או בלי happy hour. מה עושים? מחליטים מראש כמה נשתה ומנסים להתנזר במשך היום - ולשמור את התענוג לשעות המאוחרות יותר.

צ'ופר במיני בר

לא משנה במה בחרתם, כמעט בכל מקום שבו תתאכסנו יהיה מיני בר או מקרר. דאגו לצייד אותו בבקבוקי מים, סודה או שתייה דיאט. לשעות הקטנות של הלילה דאגו שיהיו במקרר יוגורטים דלי קלוריות וירקות טריים. הימנעו מלהכניס לחדר חטיפים או שוקולדים. סביר להניח שלא תצאו באמצע הלילה לחפש שוקולד, ואם אין בנמצא - הרבה יותר קל להימנע.

והכי חשוב: לא לאבד את הראש. אתם בחופש, זה הזמן לשחרר מעצורים ולהירגע. שימו לב שאתם נהנים ומרפים. כשאנחנו שלווים ונינוחים אנו נוטים לאכול פחות ולהתחבר יותר לתחושות הרעב והשובע שלנו. נצלו את החופשה להתחבר לתחושות הללו. אם תאכלו מתוך תחושה אמיתית של רעב ולא כתוצאה מדחף רגשי, יש להניח שלא תעלו במשקל בחופשה.

חופשה נעימה והמשך קיץ נפלא! ​

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

טסים לחו"ל?

​לקוחות פלטינום זכאים לעד 75% הנחה על חיסונים לפני הנסיעה

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל