פורסם בראשונה: 15.05.2014
עדכון אחרון: 18.09.2014
  • ד"ר ניר רונן ד"ר ניר רונן

לאן פונים בשעת חירום?

לקריאה נוחה
המצב המתוח בארץ מצריך את כולנו להיערך בהתאם, אז הכנו מדריך מידע שיענה לכם על השאלות שאולי מטרידות אתכם. איך מוודאים שהמרפאות פתוחות, איפה אני מברר מידע אם מישהו שאני מכיר נפגע, איזה שירותים של כללית עובדים כשהמרפאות אינן עובדות ועוד
לאן פונים בשעת חירום?

​​​​​​​אין מה לעשות, אנחנו חיים במדינה עם ניסיון עשיר בכל הנוגע להתמודדות עם מצבי חירום. מצבים אלה עלולים לגרום ללחץ ולחרדה, בעיקר אם לא יודעים למי לפנות ומה לעשות.

אנשים אמנם שונים זה מזה, אבל כשמדובר במצבי לחץ - יש לכולם הרבה מאפיינים דומים: ביטויי כעס וחוסר שקט, פעלתנות יתר, קושי להתרכז, עיסוק מתמיד בחששות או שינויי התנהגות אחרים. יש כאלו שחשים דיכאון או עצבנות, דריכות יתר, או בהלה מכל גירוי. מה עושים כדי להתמודד עם מצבי לחץ אצל מבוגרים ומה אומרים לילדים? קראו במדריך המלא.
אם אתם או הקרובים לכם חשים חרדה, אתם מוזמנים לפנות ולהתייעץ עם המומחים של כללית בפורום חרדות וסיוע נפשי.

מוקד כללית 2700* להתייעצות בנושאי חרדה ומידע בריאותי

גם בחזרה לשגרה, כללית ערוכה למתן שירותים במרפאות, במסגרת היחידות למשך טיפול ולמרותקי בית.

ולמקרה שנזדקק לו שוב, הכנו לכם מדריך מקיף לשעת חירום, שיענה לכם על שאלות שאולי מטרידות אתכם.

רפאות כללית נפתחו וחזרו לעבודה רגילה. בכל מקרה, תוכלו ליצור איתנו קשר לפני שאתם מגיעים כדי לוודא שהמרפאה פועלת כרגיל:

ליצירת קשר עם המרפאות לחצו כאן

הילדים מודאגים? התקשרו למרכז שניידר לרפואת ילדים

צוות המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים נערך, ומעניק מענה טיפולי לילדים בזמן המבצע: טיפול עזרה ראשונה פסיכולוגי לילדים מכל רחבי הארץ ניתן בחינם.

ליצירת קשר עם המומחים בשניידר: 03-9244955

את השירות יזמו ד"ר אורית קריספין, מנהלת השירות הפסיכולוגי במרכז שניידר, והפסיכולוג דני לוטן, מנהל מרפאת החרדה.

לאן עוד אפשר לפנות בשעת חירום או בשעות שבהן המרפאה סגורה? 

גם בשעות הערב, בסופי השבוע או בימי חג אפשר כללית מעמידה שירותים שונים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות גם ליד הבית, גם בטלפון וגם כאלה שבעזרתם לא צריך לצאת מהבית:

• רשת מר"מים בפריסה ארצית הכוללת מרפאות שבת וחגים, ביקור בית ורפואת שיניים דחופה.

• שירות רופאי ילדים און־ליין בליווי מקצועי של מומחי שניידר - שירות ייחודי לכללית המספק מענה רפואי מקצועי להורים שרוצים להתייעץ עם רופא בשעות שבהן המרפאות סגורות. השירות ניתן ללא תשלום באמצעות המחשב הביתי או עם הסמארטפון שלכם.

• מוקד אחיות - צוות האחיות שלנו עומד לשירותכם 24 שעות ביממה וישמח לסייע בכל שאלה או בעייה בריאותית המטרידה אתכם, פשוט מחייגים 2700*.

ומה לגביי בתי החולים של כללית? האם הם ערוכים לפעילות בשעת חירום?

כן. בתי החולים מתרגלים מדי שנה תרחישים שונים, ועד כה עמדו בהצלחה רבה במבדקי הפתע שערך להם משרד הבריאות ובביקורות שנתיות מתוכננות מראש.

האם הטיפול בשעת חירום עולה כסף?

לא. את הטיפול בשעת חירום מממנים בהתאם לסיבת הפגיעה אחד משלושת הגופים הבאים:
1. קופת החולים של המבוטח.
2. המוסד לביטוח לאומי.
3. משרד הביטחון.

מהי בכלל שעת חירום?

"שעת חירום" מוגדרת כאחד מהמצבים הבאים:

• מלחמה – אזורית או כוללת
• אסונות טבע – שריפה/רעידת אדמה/ שיטפונות
• אר"ן – אירוע רב־נפגעים כגון תאונות דרכים המוניות
• אט"ה – אירוע טוקסיקולוגיה (הרעלה) המוני
• מגפות

בשעות חירום ייתכנו שינויים הן בפעילות הסדירה של בתי החולים (מרפאות, מכונים, אשפוזים, ניתוחים) והן בדרכי הגישה אליהם.

מה עליי לעשות אם אני או קרוב משפחה שלי נפגענו בזמן של מצב חירום?

יש לפנות לאחד מבתי החולים לקבלת טיפול רפואי.

​מה התהליך שאעבור בבית החולים?

תחילה יש לנהוג כרגיל ולפנות לחדר המיון. במצבים מיוחדים, יינקטו פעולות מיוחדות (כמו למשל בחשיפה לחומר כימי – הצוות הרפואי ישטוף את הנפגע על מנת לטהר אותו פיזית מהחומר הפוגע).​​

במידה וחלילה מישהו שאני מכיר נפגע ואני רוצה לברר מה מצבו, למי ניתן לפנות?

ניתן לפנות למספרי הטלפון הקבועים של מוקדי החירום בבתי החולים.
אם אתם לא קרובי משפחה מדרגה ראשונה של הנפגע, עדיף להתעדכן מהאנשים במשפחה הראשונית שלו, ולא לפנות למוקדי החירום, כדי לא להציף אותם בפניות מיותרות.

מוקדי החירום של בתי החולים של כללית

בית חולים

טלפון

העמק ​

1255-165​

כרמל

1255-142​

בילינסון

1255-134​

שניידר

1255-134​​

השרון

1255-132​

מאיר

1255-199​

קפלן

1255-181​

סורוקה

1255-177​

יוספטל

1255-175​​


 מוקדי החירום של כלל בתי החולים

בית חולים​​

טלפון​​

איכילוב​

1255-133

אסף הרופא

1255-188

ביקור חולים​

1255-123

בילינסון​ ושניידר

1255-134

בני ציון​

1255-145

ברזילי​

1255-171

הדסה הר הצופים​

1255-121

הדסה עין כרם​

1255-122

הלל יפה​

1255-166

העמק​

1255-165​​

השרון​

1255-132

וולפסון​

1255-135

יוספטל​

1255-175

כרמל​

1255-142

לניאדו​

1255-191

מאיר​

1255-199

נהריה​

1255-141

נצרת איטלקי​

1255-163  

נצרת אנגלי​

1255-167

נצרת צרפתי​

1255-164

סורוקה​

1255-177​​

פוריה​

1255-162

קפלן

1255-181

רבקה זיו

1255-161

רמב"ם​

1255-144

רמב"ם רעלים​

1255-143

שערי צדק​

1255-125

שיבא תל השומר​

1255-131​

אילו פרטים יכולים למסור לי במספרי החירום?

ניתן למסור האם המטופל מאושפז והיכן. למוקדנים אסור לספק כל פרט מידע אחר בטלפון.

האם ניתן לבקר מאושפזים בשעת חירום?

כן, אבל רצוי להימנע מביקורים בשעת חירום. בית החולים יכול להיות מלא באזרחים שפנו לקבלת טיפול, והצוותים עסוקים בטיפול בנפגעים. עקב כך ייתכן שהביקורים ייאסרו. 

ד"ר ניר רונן הוא רופא מומחה במיילדות וגניקולוגיה, בעל תואר שני במינהל מערכות בריאות ומנהל את המחלקה לשעת חירום בהנהלה הראשית של כללית

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל