פורסם בראשונה: 13.08.2012
עדכון אחרון: 13.08.2012
  • נטע חן ליבנה נטע חן ליבנה

איזה ספורט מתאים לי?

לקריאה נוחה
לפני שאתם יוצאים מהכורסה ומזיזים קצת את הגוף - תשאלו את עצמכם: האם אתם שחיינים או אצנים? קיקבוקס או יוגה? אוסיין בולט - או חוג בלט? תנו לנו לעזור לכם להחליט
בחורה רצה בחדווה

זהו זה. נגמר. לונדון 2012 כבר מאחורינו. שבועיים נצמדנו למסך, התרגשנו איתם, קינאנו בהם ושאלנו את עצמנו: איפה הם ואיפה אנחנו? אז את "התקווה" רובנו כנראה לא נזכה להשמיע באצטדיון האולימפי, ובכל זאת: איך אפשר להיות קצת יותר בכושר, וקצת פחות לסבול? איך, מבין שלל הענפים והקטגוריות שהציגו לנו בלונדון, נדע מה הכי מתאים לנו - במה יש לנו סיכוי טוב יותר להתמיד? 

 Sport_A4.jpg

כדי לענות על השאלה, אנחנו צריכים קודם להכיר את עצמנו. זה מזכיר לי חברה טובה, שהשנאה שלה לפעילות גופנית החלה כבר בבית הספר היסודי. היא אמנם ניחנה במבנה גוף אתלטי, אבל גם בחוסר קואורדינציה משווע. תמיד בשיעורי הספורט הייתה נבחרת אחרונה לקבוצה, וכל שיעור כזה רק גרר פגיעה נוספת בביטחון העצמי. בשנה שעברה נרשמה אותה חברה לחדר כושר, והפלא ופלא: היא מצליחה להתמיד באימונים שלוש פעמים בשבוע.

מה הסוד? היא פשוט נהנית! ברגע שגילתה את האימונים בחדר הכושר, היא הבינה שלא כל פעילות ספורטיבית מחייבת קואורדינציה. היא לא משתתפת בשיעורי אירובי, עיצוב או קיקבוקסינג - זה פשוט לא בשבילה. אבל תנו לה לרוץ או להרים משקולות - והיא פורחת.

אז איך בוחרים מה כן ומה לא? מתבוננים במראה וגם קצת לתוך תוככם, ושואלים בכנות: מי אני?

יש לכם קואורדינציה מופלאה ואתם מאוד נהנים לרקוד?

יש סיכוי טוב ששיעורי אירובי, בלט, מחול מודרני, קיקבוקסינג וזומבה הם פתרון מושלם עבורכם. כל השיעורים האלה כוללים בתוכם אימוני אירובי. הם מצוינים כמפתחי סיבולת לב־ריאה, ובו בזמן משלבים ריקוד והנאה. אלו שיעורים קצביים וסוחפים. אימונים מסוג זה מתאימים למי שלא נהנה מאימונים מונוטוניים.

אתם חסרי קואורדינציה ובכל זאת רוצים לשרוף קלוריות תוך כדי אימון מהנה?

ברוב חדרי הכושר מתקיימים שיעורי ספינינג וטרקינג - אימוני רכיבה מאומצת או ריצה, המלווים במוזיקה קצבית. האימונים עובדים על סיבולת לב־ריאה וכוח, והם מדמים אימון גופני עם קבוצה מחוץ לחדר הכושר. הם מתאימים בעיקר למי שנהנה להזיע המון במהלך האימון, תוך כדי שמנחים אותו ומשמיעים לו מוזיקה מקפיצה וסוחפת.

מעדיפים אימון רגוע ושקט, ועדיין רוצים להתחזק?

שיעורי פילאטיס, יוגה ופלדנקרייז יכולים להתאים לכם מאוד. בשיעורים אלה בדרך כלל לא מושמעת מוזיקה ועובדים על חיזוק שרירים עמוקים, תוך התמקדות בנשימות ובמודעות. אימונים מסוג זה עובדים על שרירי הליבה, השלד ובעיקר על המחשבה והריכוז.

אם לא יסחבו אתכם מהבית אין סיכוי שתתמידו?

אתם מהסוג שלא מזיז את עצמו לבד, אבל קופץ על כל הזדמנות לשבת עם חבר/ה בבית קפה? למה שלא תמירו את מקום המפגש למגרש הטניס, או לכל פעילות אחרת שניתן לבצע בזוג? לפעמים הכי כיף בשניים. זה יכול להיות הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים או אפילו שיעור סייף - כל אימון זוגי שיתרום למוטיבציה יהיה יעיל באותה מידה. המטרה היא לעשות משהו, ולא כולם בנויים לרוץ מרתון.

אתם אוהבים פעילות מונוטונית שגורמת לכם לפרוק לחצים?

שחייה היא מסוג האימונים שאו שממש אוהבים - או שממש לא מצליחים להבין מה יש בו. יש מי שיגיד לכם ש"אין על זה" - שחייה דורשת אמביציה, מוטיבציה, התמדה ויכולת להתמיד באותן התנועות שוב ושוב. לאחדים זה אפילו סוג של מדיטציה. לעומתם, אחרים מתקשים להבין מה הפואנטה בלצלוח שוב ושוב את אותה הבריכה בין אותם שני קירות. מי צודק? לא תדעו אם לא תנסו.

בכל מה שקשור לבריאות שלכם, הפיזית והנפשית - זה לא באמת משנה איזה טיפוס אתם ואיזה ספורט תבחרו לעשות. כל עוד תבחרו לעשות! ברגע שתמצאו את הפעילות המועדפת עליכם, אין סיבה שלא תתחילו, תתמידו ואפילו תגיעו להישגים. והאמת? אפילו שופינג הוא סוג של פעילות גופנית - התרוצצות של חצי שעה בין חנויות ותאי מדידה שורפת יותר קלוריות מרביצה על הספה.

אז מה שלא תעשו - תיהנו!

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מיוחד ללקוחות כללית מושלם

בדיקות תקופתיות לספורטאים - לחצו כאן לפרטים נוספים

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל