פורסם בראשונה: 03.05.2016
עדכון אחרון: 03.05.2016
  • דני טל דני טל

סובלים מכאבי גב? קבלו טיפים ותרגילים לשמירה על גב בריא​​

לקריאה נוחה
הסטטיסטיקה מספרת שיש סבירות גבוהה מאוד שסבלתם או שתסבלו מכאבי גב, לעיתים ברמה כזו שהם ישבשו לכם את חיי היומיום. חשבתם שהפיתרונות הם התרפקות על הספה או שכיבה במיטה? להיפך! ומה כדאי לעשות בנהיגה? ובזמן העבודה?
כאבי גב: טיפים להקלה

בקיצור

1.

הסטטיסטיקה נגדכם: 8 מכל 10 מבוגרים סובלים מהתקף של כאבי גב תחתון פעם לפחות בחייהם.

2.

בעבר היתה הגישה שמומלץ לנוח ולהימנע מתנועה אם כואב, כיום אנחנו יודעים שזו עצה רעה.

3.

יושבים 30 דקות רצוף? קומו ובצעו מתיחה של הגב, על־ידי הרמת הידיים ומתיחתן כלפי מעלה.

מי שלא סבל אי־פעם ממיחושים באזור הגב התחתון או מגב תפוס ברמה כזו או אחרת של עוצמה, שיקום! לא, באמת שיקום ויתחיל לזוז.

אם בעבר היתה הגישה שלסובלים מכאבי גב מומלץ לנוח ולהימנע מתנועה, כיום אנחנו יודעים שזו עצה רעה. שכיבה ממושכת עלולה דווקא לדרדר את המצב ולהחמיר את הכאבים.

מעבר להיבט הפיזיולוגי ולפיו היעדר תנועה גורם דווקא להקשחה של טונוס השרירים, שכיבה ממושכת עלולה להוביל למצב רוח ירוד, לעליה במפלס החרדה ולהתגברות הכאבים.

כאבי גב תחתון הם תופעה שכיחה אשר עלולה לעיתים לתקוף בעוצמה כה רבה עד שהיא משבשת את חיי היומיום. למעשה, 8 מכל 10 מבוגרים יסבלו מהתקף של כאבי גב תחתון פעם אחת לפחות בחייהם.

יש לכך כמה סיבות:
1. בעיות בעמוד השדרה
2. מחלות נוירולוגיות או מחלות שרירים
3. מחלה או ליקוי תפקודי של אברים פנימיים
4. סיבות פסיכולוגיות

​כאבי גב תחתון: המדריך המלא

מה גורם לכאבים האלו? מהם הסימפטומים? מהם גורמי הסיכון? כמה זמן זה עלול להימשך? איך מטפלים? מתי חייבים לפנות לרופא? האם יש צורך בבדיקות הדמיה? לחצו כאן למדריך המלא
כאבי גב תחתון

נו, אז מה לעשות???

החדשות הטובות הן שניתן להפחית את עוצמת הכאבים ואפילו למנוע כאבי גב על־ידי התנהגות בריאותית נבונה.

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על בריאות הגב:

1. מומלץ להימנע מישיבה ממושכת. מומלץ לקום לעמידה מדי כ־30  דקות של ישיבה רצופה, ולבצע מתיחה של הגב, על־ידי הרמת הידיים ומתיחתן כלפי מעלה.

2. בישיבה בכלל ובנהיגה בפרט, מומלץ להניח כרית קטנה או מגבת מגולגלת בין הגב התחתון למשענת. המטרה היא לזקוף את הגב ובכך למנוע ככל האפשר הופעת כאבי גב תחתון.

3. אם אתם נאלצים לעמוד בתנוחה מסוימת משך זמן רב בעבודה כלשהי, הניחו שרפרף תחת אחת הרגליים.

4. בזמן כפיפה והרמה של חפץ מהקרקע, ובעיקר חפץ כבד, חשוב לעשות שימוש מרבי ברגליים ולהימנע משימוש בשרירי הגב. כדי לעשות זאת נכון, יש לכופף את הברכיים כשהגב זקוף ולהתרומם בעת ההרמה באמצעות יישור הרגליים בלבד.

5. ההמלצה החשובה והיעילה ביותר: פעילות גופנית מתונה כהליכה או שחייה ותרגילי התעמלות שונים, עשויים לצמצם ואף למנוע כאבי גב!

​על רפואה משלימה חשבתם?

מחקרים גילו כי לדיקור הסיני ישנה השפעה נוגדת דלקת וממתנת כאב ויכול להיות יעיל בהפגת ובהפחתת כאבי הגב. לפרטים לחץ/י​ כאן

ובערוץ היוטיוב של כללית תוכלו למצוא הדגמות לתרגילי גב "קלאסיים", שמומלץ לבצע מדי יום (תרגילים 44-34).  הנה דוגמה:

תרגיל לגב התחתון

טיפול ברפואה משלימה

 

דני טל הוא מומחה לכושר גופני במחלקה לחינוך וקידום בריאות בכללית

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מיוחד ללקוחות כללית מושלם

בדיקות תקופתיות לספורטאים - לחצו כאן לפרטים נוספים

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל