החזר הוצאות במקרים חריגים - מטופל שהוסע ולא אושפז (נט"ן מד"א) ‎

תחומי שירות:

אישורים, החזרים, תרופות

  • סל השירותים
  • קוד שירות: 95043
  • קוד משרד הבריאות: K1461

מהו השירות?

החזר הוצאות על הסעה באמבולנס של מד"א/אט"ן/נט"ן או כל אמבולנס אחר (שמלווה ברופא או פרמדיק) ששייך לחברה שמאושרת על־ידי משרד הבריאות. כאשר הפינוי לא הסתיים באשפוז ובמקרים חריגים בלבד.

מה צריך לדעת על השירות?

מהו ההחזר שניתן?
החזר של 100% על התשלום בעבור ההסעה באמבולנס - על־פי תעריפי מד"א.

למי מגיע ההחזר?
ללקוחות כללית שהגיעו לחדר מיון כללי או לחדר מיון פסיכיאטרי בבית חולים פסיכיאטרי באחד מהאמבולנסים שמפורטים למעלה, ולא נזקקו בסוף לאשפוז. ההחזר ניתן רק אם התקיים אחד מהתנאים הבאים שתחת הסעיפים 1, 2 ו-3:

1.  הפינוי למיון באמבולנס נעשה לפי ‎דרישת רופא באחד מהמקרים הבאים:
א. לאחר שהמטופל קיבל טיפול רפואי במרפאה של כללית, ושם הוחלט על־ידי הצוות הרפואי לפנות אותו למיון באמבולנס.
ב. לאחר שהמטופל קיבל טיפול רפואי אצל רופא עצמאי במרפאה של כללית, או במרפאה של הרופא (בשעות קבלת חולים) והרופא החליט לפנות אותו למיון באמבולנס.
ג. לאחר שהמטופל קיבל טיפול רפואי במסגרת ביקור בית של רופא מכללית והרופא החליט לפנות אותו למיון באמבולנס. (בתנאי שהמטופל רשום אצל הרופא או משויך למרפאה שבה הרופא עובד, ובתנאי שהביקור מתואם עם המרפאה).
ד. לאחר שהמטופל פונה למיון באמבולנס על־ידי רופא שמשמש כתורן במרפאה של כללית בימי חג ומועד.
ה. כשהמטופל נמצא במצב חירום רפואי ו/או סכנה חמורה (כמשמעותם בחוק זכויות החולה), והוא פונה באמבולנס על ידי רופא מר"מ/מלר"מ שנמצא בהסדר עם כללית.
ההחזר ניתן בכפוף לאישור המנהל הרפואי במחוז, למעט אם יש למחוז הסדר הסעות אחר עם המר"מ /מלר"מ .
ו. כשהמטופל נמצא במצב חירום רפואי ו/או סכנה חמורה (כמשמעותם בחוק זכויות החולה), והוא פונה למיון באמבולנס במהלך ביקור בית על־ידי הרופא המטפל.

שימו לב: מדובר בביקור בית שניתן על־ידי רופא ששייך לאחד משירותי החירום שנמצאים בהסכם תקשורת עם כללית, ובנוסף, שהביקור נעשה כשמרפאות כללית סגורות והמר"מ סגור. ההחזר ניתן בכפוף לאישור המנהל הרפואי במחוז.
ז. כשלמטופל יש הפניה מתועדת שניתנה לו משירות "רופא ילדים און־ליין" של כללית.

2. באחד מהמקרים החריגים הבאים:
א. אם המטופל נפטר בדרך לחדר מיון או בעת ההגעה לחדר מיון. הזכאות להחזר ההוצאה היא ליורשים וניתנת על־פי דו"ח רפואי שמתייחס למקום הפטירה או על־פי דו"ח של חדר המיון.
ב. אם האמבולנס הוזמן על־ידי עובר אורח ללקוח כללית שאיבד את ההכרה במקום ציבורי (גם אם המטופל סירב להתפנות למיון). ההחזר ניתן אם איבוד ההכרה תועד בדו"ח של מד"א

* "מקום ציבורי" מוגדר: דרך, מבנה, שטח, מקום, אמצעי תעבורה וכדומה, שיש לציבור מסוים או לכל הציבור זכות או רשות של גישה אליהם, בתשלום או ללא תשלום.
ג. אם המטופל נפטר בבית שלו (בשעות שמרפאות כללית סגורות) וכדי לקבוע מוות הוזמן אמבולנס אט"ן או נט"ן בליווי רופא/פרמדיק.
ד. אם הפינוי באמבולנס נעשה במהלך ערב יום כיפור משעה 17:00 ועד צאת יום כיפור בשעה 19:00.
ה. אם הפינוי באמבולנס נעשה בעקבות איבוד הכרה כתוצאה מהתקף אפילפסיה. ההחזר ניתן על־פי דו"ח של מד"א או של חדר מיון המתעד את התקף האפילפסיה.
ו. אם הפינוי באמבולנס נעשה על־פי הפניית אחות ממוקד כללית CALL בצירוף הפניית מוקד אחיות לפינוי באמבולנס.
ז. אם המטופל נפטר בבית במהלך הטיפול של הצוות הרפואי - שכלל ניסיון החייאה והוא מפורט בדו"ח רפואי - ולכן הוא לא פונה לבית החולים. במקרה כזה יש לצרף דו"ח רפואי המעיד על ניסיון ההחייאה.

3. במקרה הבא, ההחזר יהיה בשיעור של 50% על התשלום - על פי תעריפי מד"א:
אם המטופל קיבל טיפול רפואי בבית על־ידי רופא או פרמדיק של נט"ן/אט"ן ועל־פי החלטה של הצוות הרפואי הוא לא פונה לחדר מיון.

חשוב להדגיש: כללית בחרה לתת החזר בעבור השירות הזה, כפי שפורט בסעיפים למעלה, למרות שהשירות אינו כלול בתוספת השנייה בחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

להנחיות מלאות יש לפנות למשרד המרפאה.

לבדיקת זכאות אישית

אם הכפתור "בדיקת זכאות אישית" מופיע, בלחיצה עליו, תעברו לכניסה לאתר "כללית און־ליין" המחייבת קוד משתמש וסיסמה. אם אין לכם קוד משתמש וסיסמה פנו למרפאה.
מערכת סל השירותים נועדה לתת לכם את המידע המלא והמעודכן ביותר על השירותים המגיעים לכם בכללית. שימו לב, המידע המתפרסם במערכת עשוי להשתנות מעת לעת כתוצאה משינויים בשירות או בסל כללית.

כללית לידיעתך כי מגיע לך! צפו במידע על השירות שחיפשתם - מהו השירות? האם הוא כלול בסל הבריאות או בכללית מושלם? למי הוא מיועד? איך אפשר לקבל אותו? אם דרוש לכם מידע נוסף על השירות, פנו למרפאה שלכם

ניוזלטר כללית

אני מסכימ/ה לקבל הודעות במייל