פורסם בראשונה: 02.07.2015
עדכון אחרון: 02.07.2015
  • לירון סיני

מענה במוקד ובאתר כללית הציל למטופל עין

לקריאה נוחה
כשברוך ראה הבזקים הוא קבע תור לרופאת עיניים. כשהמצב החמיר הוא התייעץ עם המוקד ועם מומחה רפואת עיניים באתר כללית. התשובות הצילו את הראייה שלו. "אם הוא היה מחכה הייתה עלולה להיווצר סכנה ממשית לעיוורון", המומחה מסביר על החשיבות בשירות און־ ליין
שירותי בריאות כללית און ליין

בקיצור

1.

ברוך בן ה-68 התחיל לראות הבזקים מול העיניים. הוא קבע תור לרופאה, אבל גם התייעץ עוד לפני התור עם מוקד האחיות של כללית.

2.

הוא שלח שאלה למומחה לרפואת עיניים שמכיר את התיק הרפואי שלו במערכת ייעוץ המומחים באתר. גם במוקד וגם מהמומחה נמסר שיפנה למיון.

3.

במיון ברוך נבדק וטופל. המצב שלו היה עלול להידרדר לסיכון בעיוורון אם לא היה פונה לקבלת טיפול בזמן, בהמלצת המטפלים און־ליין.

​מה אתם עושים כשאתם לא מרגישים טוב: קובעים תור לרופא, או קודם כל מחפשים בגוגל ושואלים חברים בפייסבוק? ומה אם הסימפטום שלכם עלול להעיד על מקרה רפואי רציני, שמצריך בדיקה כאן ועכשיו?

כולנו מסתמכים היום גם על מידע ברשת, אבל כשמחפשים מידע רפואי צריך להיות זהירים מאוד, ולוודא שהוא מגיע ממקורות אמינים. עדיף שהמקור אכן יהיה מישהו שאפשר לסמוך עליו, ועוד יותר טוב אם הוא גם יכול לענות על השאלה הספציפית שלכם ולהמליץ על המשך טיפול.

זה מה שעשה ברוך (68) ביום ה' שעבר כאשר הרגיש שמשהו לא בסדר בראייה שלו. "התחלתי לראות הבזקים של אור בעיניים", הוא מספר בשיחה עם אתר כללית.

פרופסור דן געתון, מומחה לרפואת עיניים שנותן מענה לשאלות בייעוץ המומחים באתר הסביר את חומרת המצב: "אם הוא היה מחכה עוד כמה ימים ולא מגיע למיון הייתה עלולה להיווצר אצלו סכנה ממשית לעיוורון".

כשברוך המשיך להרגיש לא טוב הוא קבע תור לרופא עיניים. לא היה תור פנוי קרוב לפרופסור געתון, שאצלו הוא נמצא במעקב, אבל נקבע לו תור קרוב יותר לרופאת עיניים אחרת.

 

 

כללית און־ליין | שירותי בריאות כלליתכללית און־ליין | שירותי בריאות כלליתhttps://www.clalit.co.il/he/info/services/Pages/online_guide.aspxaspxhttps://www.clalit.co.il/he/info/services/Pages/online_guide.aspx
זימון תורים מהיר באינטרנט | שירותי בריאות כלליתזימון תורים מהיר באינטרנט | שירותי בריאות כלליתhttps://www.clalit.co.il/he/info/services/Pages/quick_appointments_smartphone.aspxaspxhttps://www.clalit.co.il/he/info/services/Pages/quick_appointments_smartphone.aspx
סיסמה לכללית און־ליין | שירותי בריאות כלליתסיסמה לכללית און־ליין | שירותי בריאות כלליתhttps://www.clalit.co.il/he/info/services/Pages/sismaonline.aspxaspxhttps://www.clalit.co.il/he/info/services/Pages/sismaonline.aspx

למחרת בערב, כשראה שהמצב רק מחמיר, הוא חיפש מענה שיסייע לו לקבל אבחון וטיפול עוד לפני מועד התור. "צלצלתי למוקד והאחות הפנתה אותי למיון. שם כבר חיכה לי טופס 17 שהיא העבירה".

במקביל, בזמן שחיפש מידע על המצב שלו באתר, גילה שהרופא שלו, פרופסור געתון, נותן מענה לשאלות אישיות של לקוחות כללית ברשת, בשירות ייעוץ המומחים.

"חיפשתי באתר פרטים על מה שיש לי, וראיתי שהרופא שלי עונה לשאלות מטופלים. אני בטוח שפרופסור געתון הוא איש עסוק אבל כבר בשבת בבוקר חיכתה לי תשובה ממנו, עם התייחסות למצב שלי והבהרה גם ממנו שאני צריך לפנות מייד לבית החולים".

מה נתן לך השירות במוקד ובייעוץ ברשת?

"היה מצוין לקבל מענה מפרופסור בכיר באופן אישי. הרגשתי שאני מקבל שירות ברמה גבוהה מאוד. כשאתה נתקל בסימפטום שאתה לא מכיר, ועוד בעיניים, זה מלחיץ. זה שיש אפשרות לתגובה מהירה גם במענה במוקד וגם ברשת זה מאוד חשוב".

"מצב שגורם לעיוורון אם לא מטפלים בו מייד" 

בינתיים ברוך טופל, מרגיש יותר טוב ונמצא במעקב. המענה שקיבל במוקד ובייעוץ המומחים פעל כטיפול ואבחון משלים בנוסף לטיפול שקיבל פנים אל פנים.

ייעוץ המומחים והמוקד זמינים גם למקרים פשוטים יותר ולשאלות על מידע כללי, וגם במקרים כמו של ברוך. אצלו מדובר במקרה היה חמור יחסית, שאם לא היה מטופל בזמן עלול להידרדר למצב שמצריך ניתוח מסובך.

פרופסור געתון נותן מענה לשאלות גולשים ומטופלים גם בייעוץ המומחים שמיועד ללקוחות כללית, וגם בפורום שפתוח לכולם. הוא מסביר על המקרה: "המטופל התלונן שהוא רואה כתמים בצורת סיב בעין ימין ומעין הבזק בהיר בצידי העין. זו תופעה שכיחה, שנגרמת בגלל שינוי במגע שבין הג'ל שבתוך גלגל העין - הוא נקרא זגוגית - לבין הרשתית".

זה אמנם מצב נפוץ אבל הוא מצריך בדיקה יסודית: "בדרך כלל מדובר בהתנתקות של הזגוגית מהרשתית. המצב הזה לא מדאיג, אבל לפעמים הניתוק גורר אחריו קרע או חור ברשתית, והוא כבר דורש טיפול מיידי בלייזר. אם לא מטפלים בו מייד הוא עלול לסכן את הראייה ולגרום לעיוורון. ברגע שקראתי תלונה מהסוג הזה, הפניתי אותו מיידית לבדיקה במיון".

קורה לעיתים קרובות שאתם מפנים אנשים למיון דרך ייעוץ המומחים או הפורום?
"זה קורה לעיתים נדירות, למרות שבפורום בריאות העיניים כשרק פתחנו אותו הייתה פנייה דומה, שגם אותה הפנינו למיון ולאחר מכן התברר שבזכותה הצילו למטופל את העין".

להתייעץ עם מומחים כהשלמה לטיפול במרפאה

גם אם המקרה של ברוך נדיר ברמת החומרה שלו, הוא מייצג את החשיבות שביכולת לדבר עם מישהו בנוסף לתור במרפאה. אנחנו כבר בעיצומה של מהפכה שרותית ודיגיטלית, ועולם הרפואה הולך ומצטרף אליה בצעדי ענק.

כמו שברוך אמר, הוא ואנשים נוספים מחפשים מידע ברשת, מתייעצים בפורומים ייעודיים ומצפים ממומחים שיהיו זמינים להם באמצעי תקשורת שונים, שמשלימים את הטיפול במפגש במרפאה.

פרופסור געתון מבהיר שמענה ברשת מחייב זהירות ואחריות רבה מצדו ומצד כלל המומחים: "מצד אחד אנחנו לא רוצים ליצור פחד ובהלה בתשובות שלנו ומצד שני חשוב לא ליצור שאננות במצבים כמו זה. הניסיון שלנו מראה שאנחנו 'מזהים' מצבים דחופים לעומת אלו שלא דחופים, ולעומת ייעוץ של מישהו שרק מבקש להרחיב את ההשכלה הכללית שלו".

​בואו לקבל מענה וטיפול גם כשהמרפאות סגורות

דברו עם המומחים בפורומים

קבלו תשובות אישיות בייעוץ מומחים

פנו למוקד האחיות 2700*

התייעצו בווידאו צ'ט עם רופאי ילדים און־ליין

וחדש - גם עם רופא משפחה!

ומה עם מי שמפחד להתייעץ באינטרנט?
"אנחנו תמיד מדגישים שהפנייה לא מהווה תחליף לבדיקת עיניים ישירה על ידי רופא. גם אם מדובר רק בייעוץ, יש צורך לתמוך בו עם תוצאות של בדיקות שונות. יחד עם זאת, הפנייה אלינו יכולה לתת למטופל את החיזוק שהוא צריך כדי להגיע לבדיקה מעמיקה יותר, גם אם זה מקרה דחוף וגם אם לא".

לדברים אלו מוסיף ברוך: "יש בעיה אחת בחיפוש מידע באינטרנט, אתה קורא ובטוח שיש לך את כל המחלות בעולם. יש כזו הצפה של מידע ואסור להישען על האינטרנט ככלי בלעדי לקבלת אינפורמציה רפואית. כשיש בעיה בגוף זה יכול מאוד להלחיץ וקשה לשמור על פרופורציות. שילוב של ידע באינטרנט עם תשובה פרטנית ממומחה זמין היא פתרון טוב. ובטח ובטח שככל שהאפשרות למענה היא מיידית יותר - העזרה מתקבלת יותר מהר".

אנחנו מזמינים גם אתכם לפנות ולדבר איתנו על כל שאלה וצורך. תנו לנו לעזור לכם לקבל את כל המידע שאתם צריכים ממקורות אמינים - מהרופאים והאחיות שלכם. הם מחכים לכם במרפאות - וגם במוקדים, בייעוץ המומחים, בפורומים וכשהמרפאות סגורות בשירותי רופאי ילדים און־ליין ורופאי משפחה און־ליין.  

העיקר הבריאות!

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל