פורסם בראשונה: 30.03.2009
עדכון אחרון: 30.05.2016
  • ענת בלוגן ענת בלוגן

מדריך הזכויות שלי

לקריאה נוחה
במסגרת המחויבות לשקיפות מלאה בפעילותנו מול הלקוחות שלנו אנו גאים להציג מידע חשוב ועדכני על זכויות ועל הטבות ללקוחות
הזכויות שלי בכללית

תוכן העניינים
1. איפה אוכל לקבל מידע על הזכויות הרפואיות שמגיעות לי?
2. טיפולי חירום ועזרה ראשונה
3. הסדרי בחירה
4. תרופות וחיסונים
5. תשלומים ואגרות
6. זכויות ערעור
7. שירותים בלעדיים ללקוחות כללית מושלם
8. ביטוח סיעודי
9. חיפוש שירותים
10. מידע ממשרד הבריאות
11. זכאויות מתוקף חוקים אחרים
12. זכאויות על־פי מצב רפואי
13. קישורים לעמותות חולים וארגוני סיוע
14. חוק חופש המידע
15. החלפת רופא יועץ בטרם חלפו שלושה חודשים
16. איך הורים גרושים או לא נשואים מקבלים מידע על ילדיהם?

1​​​​. איפה אוכל לקבל מידע על הזכויות הרפואיות שמגיעות לי?

 פורטל השירותים והמידע הממשלתי מציע מידע מפורט על ביטוח הבריאות הממלכתי ובו מידע חיוני לתושבים חוזרים. מידע חיוני נוסף מופיע גם באתר של ביטוח לאומי.

​מגיע לכם לדעת!

משרד הבריאות והאגודה לזכויות החולה בישראל מגישים לכם את המידע על הזכויות בעלון אחד - ובארבע שפות (עברית, ערבית, רוסית ואמהרית).ידע זה כח, האגודה לזכויות החולהלצפייה והדפסה של העלון לחץ/י כאן

2. טיפולי חירום ועזרה ראשונה

 - חדר מיון - לקוחות הכללית זכאים לפטור מתשלום בעבור שירותים בחדר מיון, על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. למידע בנושא נא להיכנס לטבלה המתאימה בדף המידע שירותים בתשלום.

 - לקחות כללית זכאים לפטור מתשלום בעבור הסעה באמבולנס על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און ליין, יכולים לקבל פרטים נוספים במערכת סל השירותים.

• למידע עשיר ומפורט בנושאי עזרה ראשונה, היכנס/י למדריך לעזרה ראשונה.

3. הסדרי בחירה

כללית מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של שירותים רפואיים בפריסה גאוגרפית הרחבה ביותר במדינה - יותר מכל קופה אחרת. לפרטים לפרטים לחץ/י כאן.

נוסף על כך, לקוחות כללית זכאים לקבל החזרים והנחות על שירותים בתשלום, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לפרטים לחץ/י כאן.
בחזרה למעלה

4. תרופות וחיסונים

מדיניות התרופות של שירותי בריאות כללית מושתתת על עקרונותיו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי ורשימת התרופות והקריטריונים המצורפים לחוק. בנוסף, בכללית פועלת ועדת תרופות מוסדית, המרחיבה לעתים את מדיניות התרופות אל מעבר לדרישות החוק בהתאם לצרכים רפואיים. כללית גם מציעה ללקוחותיה מגוון גדול של תרופות ללא מרשם בהנחות משמעותיות.

 - לקבלת טבלה ובה רשימת התרופות מחוץ לסל הממלכתי, הניתנות בהנחה לחץ/י כאן

 - במצבים יוצאים מן הכלל נדרש אישור מנהלי מקדים לקבלת תרופות. במקרים אלה יש לפנות לרופא או לרופאה המטפלים. לרשימת התרופות שבעבורן נדרש אישור מנהלי, לחץ/י כאן. (רשימת התרופות נכונה לשנת 2010 והרשימה החדשה תתפרסם בקרוב).

 - כללית מושלם מציע ללקוחותיו הנחות ברכישת תרופות וציוד רפואי. לקבלת הרשימה המלאה, לחץ/י כאן.

 - למידע והסברים על ההבדלים בין תרופה גנרית לתרופה אתית, לחץ/י כאן.
בחזרה למעלה

5. תשלומים ואגרות

 - לקוחות כללית משלמים בעבור שירותים רפואיים ותרופות, בהתאם לתוספת השנייה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. לקבלת מידע על השירותים בתשלום ועל ההנחות, הפטורים והתקרות הניתנים לאוכלוסיות הזכאיות על־פי חוק, לחץ/י כאן​

 - לקוחות כללית זכאים לסיוע בניידות במסגרת סל השירותים, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים​.

 - אם שילמת בעבור שירות שלא ניתן לך בפועל, באפשרותך לפנות למשרד המרפאה ולבקש החזר כספי עבור שירות זה.
בחזרה למעלה

6. זכויות ערעור

 - כללית מעמידה לרשות לקוחותיה ערוצים לפניות שונות. לבחירת הערוץ המתאים, היכנסו לפניות הציבור כאן באתר. בנוסף, לקוחות כללית זכאים גם לפנות לנציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות

 - כללית מציעה ללקוחותיה ועדות בירורים בשתי ערכאות מחוזית ועליונה, וזאת לשם יישוב סכסוכים וחילוקי דעות. הוועדות מופעלות על ידי נציגי ציבור הנבחרים. למידע נוסף, לחץ/​​י כאן.

 - כללית מפעילה ועדת חריגים - ועדה לבחינת טכנולוגיות ותרופות מחוץ לסל במקרים דחופים וחריגים. הוועדה תדון בבקשה בנסיבות בהן הטיפול הרפואי נדרש להצלת חיים, או שנועד להארכת תוחלת חיים חציונית העולה על שישה חודשים, או שהטיפול הרפואי נדרש בנסיבות בהן קיימת סכנה כי תיגרם ללקוח כללית נכות חמורה בלתי הפיכה, או פגיעה משמעותית באיכות חייו ובתפקודו של הלקוח, אם לא יינתן לו הטיפול המבוקש על ידיו. להורדת טפסים לפנייה לוועדה, לחץ/י כאן. את טפסים ניתן לשלוח בפקס (03-6923376) או בדואר (ועדת חריגים, אגף רפואה בחטיבת הקהילה, ארלוזרוב 101 תל אביב). נא לצרף לטפסים מכתב מהרופא המטפל ובו שיקולים ונימוקים לפנייה.
בחזרה למעלה

7. שירותים בלעדיים ללקוחות כללית מושלם

 - כללית מציעה לכם את התוכנית המקצועית והמשתלמת ביותר בישראל - כללית מושלם​. התוכנית כוללת מגוון רחב ומקיף של שירותים, שאינם כלולים בסל השירותים במסגרת החוק. השירותים הנוספים מותאמים לכל קבוצת גיל, מתקופת הילדות עד גיל הזהב. ​​

- לחץ/י כאן, למידע מלא ומפורט על זכויותיהם של לקוחות המושלם ולקבל הסבר למימוש הזכויות.

- כללית מושלם מציעה ללקוחותיה הנחות ברכישת תרופות וציוד רפואי. לקבלת הרשימה המלאה, לחץ/י כאן.

- לחץ/י כאן, לקבלת מידע על הביטוח הסיעודי שכללית מציעה ללקוחותיה.

- מושלם פלטינום מציע: כיסוי רפואי מורחב למשפחה שלך במחיר שכל אחד יכול, ללא צורך בהצהרת בריאות  וללא הגבלת גיל. לקבלת מידע מלא ומפורט על התוכנית, לחץ/י כאן​.

- לקוחות פלטינום נהנים מטיפולי שיניים משמרים חינם עד גיל 18. מעל גיל 18 הלקוחות זכאים להנחה של 70 אחוזים בטיפולים משמרים. בנוסף, ניתנת נחה של 50 אחוזים לטיפולים אורתודנטים וטיפולים נוספים לכל הגילאים.

אפשר לקבל דוגמאות למחירים הנמוכים ללקוחות פלטינום?
בהחלט. להשוואת מחירים עבור טיפולי השיניים המהווים את הטיפולים הנפוצים ביותר לחצו כאן. בנוסף, לרשימת הטיפולים המלאה לחצו כאן.
בחזרה למעלה

8. ביטוח סיעודי

לחץ/י כאן, לקבלת מידע על הביטוח הסיעודי שכללית מציעה ללקוחותיה. לחץ/י כאן למידע על זכויות אשפוז לקשיש הסיעודי. לחץ/י כאן למידע מאתר האינטרנט של משרד האוצר.
בחזרה למעלה

9. חיפוש שירותים

איתור רופאים 
איתור מרפאות ומכונים
איתור בתי מרקחת
איתור רופא לילה
איתור מר"מ (מוקד לרפואה דחופה)
בחזרה למעלה

10. מידע ממשרד הבריאות

אתר האינטרנט של משרד הבריאות מציע מידע חיוני ובין השאר ניתן למצוא בו:

- חוזרים ונהלים

- חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

- מדריך זכויות וזכאויות.
בחזרה למעלה

 11. זכאויות מתוקף חוקים אחרים

אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי מציע מידע חיוני ובין השאר ניתן למצוא בו:

- מידע לנפגעי תאונות עבודה.

- זכויות נפגעי תאונות עבודה לטיפול רפואי.

- מידע לנפגעי תאונות.

- מידע לנפגעי פעולות האיבה.

- מידע חיוני לנפגעי רדיפות הנאצים - למידע על זכויות ניצולי השואה באתר כללית, לחץ/י כאן.​

- מידע על רפואה תעסוקתית - לקבלת מידע על שירותי כללית ברפואה תעסוקתית, היכנס/י לדף הייעודי בספר השירות. לקבלת מידע כללי על רפואה תעסוקתית, כפי שפורסם באתר של משרד הכלכלה והתעשייה, לחץ/י כאן.
בחזרה למעלה

12. זכאויות על־פי מצב רפואי

חוק זכויות החולה
לחוק המלא והמפורט, כפי שמופיע באתר של משרד הבריאות, לחץ/י כאן.

סוכרת
- לקוחות הכללית שחולים בסוכרת זכאים לטיפולים שונים במסגרת סל השירותים, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לקבל מידע על הזכאויות, במערכת של סל השירותים​.

- מידע עשיר ועדכני בנושאי סוכרת מופיע ב​​ערוץ הסוכרת באתר.

- לשאלות ותשובות - מפעילה כללית את פורום סוכרת.

בריאות העור
- לקוחות כללית זכאים לקבל שירותים שונים למחלות עור וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים.

- למידע על זכויותיהם של חולים במחלת פסוריאזיס, כפי שהן מופיעות באתר של האגודה לזכויות החולה בישראל, לחץ/י כאן.

מחלות כליות
לקוחות כללית הסובלים ממחלת כליות, זכאים לטיפולים שונים במסגרת סל השירותים, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים​.

טיפולי שיניים
-
שירותי שיניים מסויימים ניתנים ללקוחות כללית במסגרת סל השירותים, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים.

- לקוחות כללית פלטינום נהנים מטיפולי שיניים משמרים חינם עד גיל 18. מעל גיל 18 הלקוחות זכאים להנחה של 70 אחוז בטיפולים משמרים. בנוסף, ניתנת הנחה של 50 אחוז לטיפולים אורתודנטיים וטיפולים נוספים לכל הגילאים. 

טיפולי פוריות
לקוחות כללית זכאים לטיפולי פוריות במסגרת סל השירותים, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים​.

חוק זכויות החולה
לחוק המלא והמפורט, כפי שמופיע באתר של משרד הבריאות, לחץ/י כאן.

סרטן
-
לקוחות כללית שחולים בסרטן זכאים לטיפולים שונים במסגרת סל השירותים, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים. בנוסף, לקוחות כללית שחלו בסרטן זכאים לבחור את המוסד הרפואי הציבורי, שבמסגרתו יקבלו טיפול.

- מידע עשיר ועדכני על מחלת הסרטן לסוגיה ועל דרכי הטיפול מופיע בערוץ סרטן באתר כללית.

- מידע מרוכז על זכויות של חולים אונקולוגיים בכללית ניתן למצוא בחוברת כללית לידיעתך כי מגיע לך. למעבר לחוברת לחץ/י כאן

- למידע מפורט על זכויותיהם של חולי סרטן באתר האגודה למלחמה בסרטן לחץ/י כאן.

לקויי שמיעה
- לקוחות כללית שאובחנו כלקויי שמיעה זכאים לקבל שירותים שונים במרפאות ובמרכזים הרפואיים של הכללית, וזאת על־פי המלצה של הרופא המטפל. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים.

- למידע על זכויותיהם של לקויי שמיעה מאתר האגודה לזכויות החולה בישראל, לחץ/י כאן.

לקויי ראייה
- לקוחות כללית שאובחנו כלקויי ראייה זכאים לקבל שירותים שונים במרפאות ובמרכזים הרפואיים של כללית, וזאת על־פי המלצה של הרופא המטפל. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים​.

- מידע עשיר ועדכני על רפואת עיניים מופיע בערוץ בריאות העיניים באתר כללית. 

​- לשאלות ותשובות - מפעילה כללית את פורום בריאות העיניים.

זכויות נשים בהריון
- למידע על הזכויות של נשים עובדות בתקופת ההריון.
- למידע על הזכויות של נשים עובדות בזמן חופשת לידה.​
- למידע על הזכויות של נשים עובדות לאחר חופשת לידה.

מידע על השירות הדיאטני בכללית
השירות הדיאטני מטפל באנשים הזקוקים להכוונה לתזונה נכונה ובאנשים שעליהם לרזות, או להשמין, עקב מצבם הגופני או הבריאותי. לקבלת מידע מפורט, לחץ/י כאן.

מידע על השירות הפיזיותרפי בכללית
שירות הפיזיותרפיה של כללית מטפל באנשים הלוקים במגבלות גופניות (פיזיות) ובנכויות זמניות, או קבועות, בתפקוד התנועתי. לחץ/י כאן למידע מפורט על זכויותיהם של לקוחות כללית.

אשפוז בית
לקוחות כללית זכאים לקבל שירותים שונים במסגרת אשפוז ביתי, וזאת על־פי המלצה של הרופא המטפל. לקוחות שיש להם סיסמה לשירותים און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים​.

הסעות
לקוחות כללית זכאים לקבל החזר בעבור הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו על־יד משרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לשירותים און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים​.

מכשירי עזר וניידות
לקוחות כללית זכאים לקבל החזר או דמי השתתפות בעבור מכשירי עזר וניידות, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו על־ידי משרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים.

מזון רפואי
לקוחות כללית זכאים לקבל החזר או דמי השתתפות בעבור רכישת מזון, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו על־יד משרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים​.

מידע על סיוע בניידות
לקוחות כללית זכאים לסיוע בניידות במסגרת סל השירותים, וזאת על־פי קריטריונים שנקבעו במשרד הבריאות. לקוחות שיש להם סיסמה לכללית און־ליין, יכולים לברר את המידע המפורט במערכת של סל השירותים​.

זכאות לאספקת תותבות, נעליים אורתופדיות ואורטזות
נפגעתי תאונות עבודה שבעת פגיעתם היו לקוחות של כללית, זכאים להזמין דרך מכון לואיס: תותבות, ​​מכשירים לגפיים עליונות ותחתונות ונעליים אורתופדיות.

- לנוהל ההזמנה

- לרשימת הרופאים המורשים, לחץ/י כאן.

- לרשימת הספקים המורשים, לחץ/י כאן.
בחזרה למעלה

13. קישורים לעמותות חולים וארגוני סיוע

האגודה למלחמה בסרטן
עמותת אחת מתשע
אגודת הפסוריאזיס הישראלית
האגודה הישראלית לסוכרת
האגודה לסוכרת נעורים
עמותת צליאק בישראל
העמותה לתמיכה בחולי קרוהן וקוליטיס כיבית
האיגוד הקרדיולוגי בישראל
הפורום הישראלי למניעת מחלות לב וכלי דם
המרכז הלאומי לבקרת מחלות
ארגון הבריאות העולמי
הספרייה הלאומית האמריקנית לרפואה
מוטק'ה - נקודת מפגש לאוכלוסיה המבוגרת
אשל - האגודה לפיתוח שירותים למען הזקן
העמותה לחקר בריאות העין ומניעת עיוורון בישראל
עמותת אס"ף - חולי סי.אף.אס ופיבורמיאלגיה
איגוד סיסטיק פיברוזיס בישראל
האגודה לזכויות החולה בישראל
עזרים - מאגר המידע הישראלי לטכנולוגיה מסייעת ואביזרי עזר
עמדא - עמותה לחולי דימנציה אלצהיימר
מכון גרטנר למחקר
יד שרה
חברים לרפואה - עמותה לסיוע בתרופות מצילות חיים
עמך - המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי שואה
בחזרה למעלה

14. חוק חופש המידע

לקוחות כללית זכאים לקבל מידע מסוגים שונים, וזאת על־פי חוק חופש המידע וכחלק ממהפכת השקיפות בפעילות הרשויות הציבוריות. החוק קובע כי "לכל אזרח ישראלי או תושב הזכות לקבל מידע מרשות ציבורית", באמצעות הממונה על חוק חופש המידע. החל מינואר 2004, החוק הוחל גם על קופות החולים. למידע נוסף על אודות נהלים והנחיות בלבד, לחץ/י כאן​.
בחזרה למעלה

15. החלפת רופא יועץ בטרם חלפו שלושה חודשים

לקוח של כללית שביקר אצל רופא יועץ, זכאי להיות בטיפולו של אותו רופא, ואינו יכול להחליפו ברופא יועץ אחר בטרם חלפו שלושה חודשים. התקנה הזאת נועדה לאפשר לרופא לקיים רצף טיפולי ומעקב רצוף אחר תהליך הריפוי. עם זאת, במקרים הבאים הלקוח זכאי להחליף רופא יועץ: היעדרות הרופא בגלל מחלה, חופשה בלתי מתוכננת של הרופא, יציאה למילואים של הרופא או סיום עבודתו של הרופא.

במקרים מסוימים, בהתקבל דרישה מנומקת של הלקוח, רשאית כללית להפעיל שיקול דעת ניהולי ומקצועי - ולאשר באופן חריג את הבקשה.

במקרים הבאים החלפת הרופא היועץ ברופא יועץ אחר תתבצע מיידית, ללא צורך בהמתנה:                
1. ביקורים שנועדו לפעולה שהרופא שאליו הלקוח משויך אינו מבצע.
2. במקרים של טראומה (תאונות שונות).
3. בייעוץ לילדים בפסיכיאטריה ובאונקולוגיה.
4. ברפואת נשים - במרכזי בריאות האישה בלבד.
5. במרפאות מקצועיות המקיימות מיון באותו המקצוע.
בחזרה למעלה

16. איך הורים גרושים או לא נשואים מקבלים מידע על ילדיהם?

משרד הבריאות כינס ועדה מקצועית שהעבירה המלצות על הזכויות של הורים לקבל מידע רפואי על ילדיהם, גם אם הם הורים גרושים ולכן לא חיים עם ילדיהם באותו בית.

רוצים לדעת עוד? הנה החוזר המלא של משרד הבריאות 
בחזרה למעלה

לידיעתך – במקרים רבים טיפולים​ בכללית רפואה משלימה עשויים לסייע ולעזור. לפרטים לחץ/י​ כאן

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל