חיפוש

dsdsdsd
שירותי כללית

 

 

 

 

החזר עבור מזון יעודי (רפואי)

תחומי שירות:

אישורים, החזרים, תרופות

  • סל השירותים
  • קוד שירות: 95024
  • קוד משרד הבריאות: K1090

מהו השירות?

זכאות לקבלת מזון יעודי (רפואי) בתשלום מופחת. המזון ניתן על פי המחלה, גיל וסוג המזון‎.‎

מה צריך לדעת על השירות?

מה כולל השירות?
זכאות לקבלת מזון ייעודי (רפואי) בתשלום מופחת ועד לתקרה חודשית. המזון ניתן על פי המחלה, גיל המטופל/ת, סוג המזון והאבחנה לה הוא מותווה.

למי ניתן השירות ובאילו תנאים?
המזון הייעודי ניתן במקרים הבאים:

1. למטופלים שסובלים מהמחלות המטבוליות הבאות: 
• MAPLE SYRUP URINE DISEASE

• MITOCHONDRIAL ACETOACETYL-COA THIOLASE DEFIENCY

• PROPIONIC OR METHYLMALONIC ACIDEMIA

• HOMOCYSTINURIA

• TYROSINEMIA

• UREA CYCLE DISORDERS/GYRATE ATROPHY

• ISOVALERIC ACIDEMIA

• (ADRENOLEUKODYSTROPHY (ALD

• GLUTARIC ACIDURIA TYPE I

• GLUTARIC ACIDURIA TYPE II

• (SULFITE OXIDASE DEFICEINCY (SOD

• סיסטיק פיברוזיס CYSTIC FIBROSIS 

• FAMILIAL DYSAUTONOMY

• GLYCOGEN STORAGE DISEASE TYPE I

• GLYCOGEN STORAGE DISEASE TYPE III

• Glucose-galactose intolerance

• פנילקטונוריה

2. למטופלים שסובלים מבעיות של תת־ספיגה, בהתאם לגילים הבאים:
א. תינוקות עד גיל שנה:
- במקרים של חוסר ספיגה מכל סיבה שהיא.

- במקרים של אלרגיה קשה למזון.

- לצורך גמילה מ־TPN.

- לאחר כישלון טיפולי בנוטרמיגן ובפרגסטמיל.

ב. ילדים:
- חולי קרהון או IBD שנמצאים במצב של תת־תזונה או שסובלים מפגיעה בגדילה. במקרים אלו המזון הרפואי ניתן כטיפול בלעדי בזמן התלקחות, בעת אבחנה או כשהמחלה פעילה או מערבת את המעי הדק.

- חולי קרוהן או IBD הזקוקים לטפול חלקי במטרה לשמור על רמיסיה.

- ילדים או תינוקות הסובלים מתת ספיגה או מאלרגיה למזון.

ג. מבוגרים:
- חולי קרוהן שנמצאים במצב של תת־תזונה. המזון הרפואי ניתן  כטיפול בלעדי בזמן התלקחות, בעת אבחנה או כשהמחלה פעילה או מערבת את המעי הדק.

- חולי קרוהן הזקוקים לטיפול חלקי במטרה לשמור על רמיסיה.

3. למטופלים הסובלים מאי־ספיקת כליות לפי המקרים הבאים:
א. לתינוקות ולילדים הסובלים מאי־ספיקה כלייתית כרונית - המזון הרפואי ניתן כהשלמה לכלכלה רגילה או כהזנה מלאה.

ב. לילדים בגילי 10-0 הסובלים מאי־ספיקה כלייתית.

ג. לחולי אי ספיקה כלייתית סופנית שמטופלים בדיאליזה ובעלי ערך אלבומין שווה או נמוך מ־4 ג/דצ"ל.

4. לילדים עם מחלות כרוניות בהתאם לגילים הבאים:
א. גילי 4-0 שנים: חולים במחלות כרוניות, מטבוליות, נוירולוגיות או ילדים עם צנטר אנטרלי שלא יכולים לצרוך מזון רגיל, ושעונים על התנאים הבאים:
- הם תלויים בהזנה אנטרלית לאורך זמן באופן בלעדי.

- הם בעלי צרכים תזונתיים מיוחדים לאורך זמן.

ב. גילי 19-4 שנים: שמחוברים לצנתר אנטרלי וחולים במחלות כרוניות, מטבוליות, נוירולוגיות.

ג. ילדים חולי סרטן עד גיל 19 שנים המצויים בסיכון לתת תזונה.

5. לחולי אפילפסיה לאחר כישלון טיפולי בשלושה קווי טפול קודמים בתרופות אנטיאפילפטיות.

6. למטופלים שסובלים מבעיות של תת־תזונה לפי המקרים הבאים:
א. תינוקות עם דרישות תזונתיות מוגברות:
- לאחר אשפוז על רקע בעיות הזנה ולאחר תחילת שימוש בתכשיר במסגרת אשפוזית.

- לאחר כישלון של האכלה בפורמולה רגילה. המזון הרפואי ניתן עד להגעה למשקל של 8 ק"ג או עד לגיל שנה וחצי.

ב. לילדים הסובלים מתת־תזונה.

7. לחולים אונקולוגיים המועמדים לניתוח במערכת העיכול או באיזור ראש צוואר.
המזון הרפואי ניתן במשך 7 ימים עד למועד הניתוח.

8. לחולים במחלת AT (אטאקסיה טלנגיקטאזיה).

9. לחולים במחלת ALS.

10. במקרים הבאים ניתן תוסף התזונה VSL#3:
א. למניעת פאוצ'יטיס בחולי IBD.

ב. לשמירה על הפוגה בחולי פאוצ'יטיס כרונית.

ג. לשמירה על הפוגה בחולים עם התקפים חוזרים של פאוצ'יטיס כרונית.

11. להזנת מבוגרים בגילי 19 מעלה עם צנתר אנטרלי לצורך הזנה לאורך זמן.
ניתן רק לחולים שניזונים מפורמולות בלבד.

12. לטיפול במצבים של תת־ספיגה.

13. השלמה תזונתית למשך 90 יום עבור מבוגרים בגילי 65 ומעלה בתת־תזונה ולאחר ניתוח שבר בצוואר הירך.

מתי מקבלים את ההחזר?
ההנחה בעבור המזון ניתנת באופן אוטומטי במעמד הרכישה בבית המרקחת.

במקרים חריגים כאשר לא ניתנת ההנחה במעמד הרכישה ניתן החזר מעל לתקרה החודשית.

איך מקבלים את ההחזר?

1. יש להציג במרפאה מכתב מרופא מומחה המציין את האבחנה בגינה נדרש המזון.

2. יש להציג במרפאה חשבונית מס קבלה מקורית/קבלה מקורית.

3. יש לקבל אישור ממנהל המרפאה לאחר שהוא בדק ואישר את התאמת המזון הנדרש לאבחנה ולגיל המבוטח.

איך מקבלים אישור במקרים חריגים?
כדי לקבל אישור חריג מנהל המרפאה ישלח לבקר התרופות שבמחוז את כל המסמכים הדרושים כולל ההמלצות הרפואיות החתומות על־ידי הגורם המטפל שיזם את הדרישה.

לפרטים נוספים יש לפנות למשרד המרפאה שלך.

לבדיקת זכאות אישית

אם מופיע כפתור "בדיקת זכאות אישית", בלחיצה עליו תעברו לכניסה לאתר כללית און־ליין. הכניסה לאתר מחייבת קוד משתמש וסיסמה
מערכת סל השירותים נועדה לתת לכם את המידע המלא והמעודכן ביותר על השירותים המגיעים לכם בכללית. שימו לב, המידע המתפרסם במערכת עשוי להשתנות מעת לעת כתוצאה משינויים בשירות או בסל כללית.

הצטרפות לכללית

הצטרפות לכללית

יש לנו ים של דברים לספר לך על כללית...

רוצה לשמוע טיפה?

צריך רק למלא את הטופס - אנחנו נעשה את השאר

הצטרפות לכללית - אתר חדש

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

שדות חובה

 

שימו לב שאתם מספקים בטופס זה מידע אישי ורגיש