חיפוש

dsdsdsd
שירותי כללית

 

 

 

 

פינוי באמבולנס של מד"א/ אט"ן/ נט"ן ללא אשפוז

תחומי שירות:

אישורים, החזרים, תרופות

  • סל השירותים
  • קוד שירות: 95043
  • קוד משרד הבריאות: K1461

מהו השירות?

החזר הוצאות על הסעה באמבולנס של מד"א (מגן דוד אדום), אט"ן (אמבולנס טיפול נמרץ), נט"ן (ניידת טיפול נמרץ) או כל אמבולנס אחר (שמלווה ברופא או פרמדיק) ששייך לחברה שמאושרת על־ידי משרד הבריאות לפי קריטריונים.

מה צריך לדעת על השירות?

מהו ההחזר שניתן?
החזר של 100% על התשלום בעבור ההסעה באמבולנס - על־פי תעריפי מד"א.

למי מגיע ההחזר?
ללקוחות כללית שהגיעו לחדר מיון כללי או לחדר מיון פסיכיאטרי בבית חולים פסיכיאטרי באחד מהאמבולנסים שמפורטים למעלה, ולא נזקקו בסוף לאשפוז.

 

ההחזר ניתן רק אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים שתחת הסעיפים 1, 2 ו־3:

1.  הפינוי למיון באמבולנס נעשה לפי ‎דרישת רופא באחד מהמקרים הבאים:
א. לאחר שהמטופל קיבל טיפול רפואי במרפאה של כללית, ושם הוחלט על־ידי הצוות הרפואי לפנות אותו למיון באמבולנס.

ב. לאחר שהמטופל קיבל טיפול רפואי אצל רופא עצמאי במרפאה של כללית, או במרפאה של הרופא (בשעות קבלת חולים) והרופא החליט לפנות אותו למיון באמבולנס.

ג. לאחר שהמטופל קיבל טיפול רפואי במסגרת ביקור בית של רופא מכללית והרופא החליט לפנות אותו למיון באמבולנס (בתנאי שהמטופל רשום אצל הרופא או משויך למרפאה שבה הרופא עובד, ובתנאי שהביקור מתואם עם המרפאה).

ד. לאחר שהמטופל פונה למיון באמבולנס על־ידי רופא שמשמש כתורן במרפאה של כללית בימי חג ומועד.

ה. כשהמטופל נמצא במצב חירום רפואי ו/או סכנה חמורה (כמשמעותם בחוק זכויות החולה), והוא פונה באמבולנס על ידי רופא מר"מ/מלר"מ שנמצא בהסדר עם כללית.
ההחזר ניתן בכפוף לאישור המנהל הרפואי במחוז, למעט אם יש למחוז הסדר הסעות אחר עם המר"מ /מלר"מ.

ו. כשהמטופל נמצא במצב חירום רפואי ו/או סכנה חמורה (כמשמעותם בחוק זכויות החולה), והוא פונה למיון באמבולנס במהלך ביקור בית על־ידי הרופא המטפל.
שימו לב: מדובר בביקור בית שניתן על־ידי רופא ששייך לאחד משירותי החירום שנמצאים בהסכם תקשורת עם כללית, ובנוסף, שהביקור נעשה כשמרפאות כללית סגורות והמר"מ סגור. ההחזר ניתן בכפוף לאישור המנהל הרפואי במחוז.

ז. כשלמטופל יש הפניה מתועדת שניתנה לו משירות רופא ילדים און־ליין או משירות רופא משפחה און־ליין של כללית.

2. באחד מהמקרים החריגים הבאים:
א. אם המטופל נפטר בדרך לחדר מיון או בעת ההגעה לחדר מיון. הזכאות להחזר ההוצאה היא ליורשים וניתנת על־פי דו"ח רפואי שמתייחס למקום הפטירה או על־פי דו"ח של חדר המיון.

ב. אם האמבולנס הוזמן על־ידי עובר אורח ללקוח כללית שאיבד את ההכרה במקום ציבורי (גם אם המטופל סירב להתפנות למיון). ההחזר ניתן אם איבוד ההכרה תועד בדו"ח של מד"א.
* "מקום ציבורי" מוגדר: דרך, מבנה, שטח, מקום, אמצעי תעבורה וכדומה, שיש לציבור מסוים או לכל הציבור זכות או רשות של גישה אליהם, בתשלום או ללא תשלום.

ג. לקוח שנפטר בביתו והוזמן אמבולנס של אט"ן / נט"ן בליווי פראמדיק או רופא לצורך קביעת המוות.

ד. אם המטופל נפטר בבית במהלך הטיפול של הצוות הרפואי - שכלל ניסיון החייאה והוא מפורט בדו"ח רפואי - ולכן הוא לא פונה לבית החולים. במקרה כזה יש לצרף דו"ח רפואי המעיד על ניסיון ההחייאה.

ה. אם הפינוי באמבולנס נעשה במהלך ערב יום כיפור משעה 17:00 ועד צאת יום כיפור בשעה 19:00.

ו. אם הפינוי באמבולנס נעשה בעקבות איבוד הכרה כתוצאה מהתקף אפילפסיה. ההחזר ניתן על־פי דו"ח של מד"א או של חדר מיון המתעד את התקף האפילפסיה.

ז. אם הפינוי באמבולנס נעשה על־פי הפניית אחות ממוקד כללית CALL בצירוף הפניית מוקד אחיות לפינוי באמבולנס.
תוקף ההפניה הוא עד 8 שעות ממועד ההנפקה שלה ובתנאי שהיא נופקה לפני מועד הפינוי למיון.

ז. המטופל שהוסע באמבולנס היה אמור להתאשפז, אך סירב לאשפוז. במכתב השחרור מהמיון צריך להיות תיעוד של הסירוב לאשפוז.

3. במקרה הבא, ההחזר יהיה בשיעור של 50% על התשלום - על פי תעריפי מד"א:
אם המטופל קיבל טיפול רפואי בבית על־ידי רופא או פרמדיק של נט"ן / אט"ן ועל־פי החלטה של הצוות הרפואי הוא לא פונה לחדר מיון.

מה עליי לעשות כדי לקבל את ההחזר?
לקבלת ההחזר יש להעביר למרפאת האם את המסמכים הבאים:

• הודעת חוב ממד"א או של חברת אמבולנסים פרטית.

• חשבונית מס קבלה מקורית / קבלה מקורית.

• סיכום ביקור אצל אחד מהבאים שבו מצוין "מופנה למיון באמבולנס מהמרפאה":

א. רופא כללית.

ב. רופא עצמאי.

ג. רופא ביקור בית של הכללית.

ד. רופא מוקד רפואה דחופה שבהסדר.

ה. רופא ביקור בית שבהסדר.

ו. אישור מוקד אחיות על פינוי באמבולנס.

• דו"ח חדר מיון.

• דו"ח מד"א.

• אישור מנהל מרפאה.

* ניתן לשלוח את המסמכים דרך כללית און־ליין:

1. עוברים לעמוד הכניסה של שליחת בקשות למרפאה.

2. מזדהים.

3. בלשונית "המרפאה שלי" בוחרים באפשרות "סוג הבקשה" ואז "החזרים".

4. מפרטים את הבקשה ומעלים את הקבצים.

להנחיות נוספות יש לפנות למשרד מרפאת האם.

חשוב להדגיש: כללית בחרה לתת החזר בעבור השירות הזה, כפי שפורט בסעיפים למעלה, למרות שהשירות אינו כלול בתוספת השנייה בחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

לבדיקת זכאות אישית

מערכת סל השירותים נועדה לתת לכם את המידע המלא והמעודכן ביותר על השירותים המגיעים לכם בכללית. שימו לב, המידע המתפרסם במערכת עשוי להשתנות מעת לעת כתוצאה משינויים בשירות או בסל כללית. נא לקרוא את תנאי השימוש המלאים לפני השימוש במערכת סל השירותים

הצטרפות לכללית

הצטרפות לכללית

יש לנו ים של דברים לספר לך על כללית...

רוצה לשמוע טיפה?

צריך רק למלא את הטופס - אנחנו נעשה את השאר

הצטרפות לכללית - אתר חדש

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

שדות חובה

 

שימו לב שאתם מספקים בטופס זה מידע אישי ורגיש