פורסם בראשונה: 28.10.2009
עדכון אחרון: 12.02.2012
  • מלי קושא מלי קושא
  • רחל ורנר רחל ורנר

מוקד אחיות אונקולוגי:

לקריאה נוחה
מתמודדים עם מחלת הסרטן? מחלימים מהמחלה? יש לכם בן משפחה חולה? אתם מוזמנים לפנות למוקד התמיכה של כללית ולקבל סיוע מקצועי ותמיכה מאחיות אונקולוגיות מנוסות
אחות

​​​​כללית מפעילה מוקד טלפוני אונקולוגי בתמיכת האגודה למלחמה בסרטן. פשוט מחייגים 9585*.

במוקד תקבלו ייעוץ מקצועי, מהימן ועדכני וגם תמיכה אנושית מאחיות אונקולוגיות, שיסייעו לכם בהתמודדות עם כל בעיה או שאלה בשעות שבהן המרפאות סגורות.

שעות הפעילות:

• בימים א' עד ה', בשעות  24:00-18:00.
• בימי ו' וערבי חג, בשעות 24:00-13:00.
• בשבתות ובחגים, בשעות 24:00-08:00.

מה יכולה האחות במוקד לעשות בשבילי?

1. לסייע בהתמודדות רגשית עם המחלה.
2. להעניק כלים להתמודדות עם האבחנה, עם השינויים הגופניים, עם ההתלבטות למי לספר.
3. לייעץ בהתמודדות עם הסימפטומים ותופעות הלוואי, כמו כאבים, אובדן תיאבון, בחילות והקאות, פצעים בפה, תשישות, נשירת שיער ועוד.

איך האחות יודעת מה המצב הרפואי שלי?

לאחיות במוקד האונקולוגי יש הרשאה רפואית לצפות בנתוני התיק הרפואי שלכם כגון: סיכומי אשפוזים, בדיקות מעבדה, בדיקות הדמיה.

הרופא שלי יקבל פרטים על הפנייה?

בהסכמת הפונה, כל פנייה למוקד האונקולוגי מתועדת ומועברת לתיק הרפואי ולרופא המשפחה, לשם הבטחת הרצף הטיפולי.

האם לא עדיף בעצם להתייעץ עם רופא? או לפנות ישר לחדר המיון הקרוב?

האחות מעניקה מענה מקצועי ומהימן על בסיס פרוטוקולים רפואיים שנכתבו על ידי מיטב המומחים במחלת הסרטן ומתעדכנים מעת לעת. השירות הוא טיפול משלים לשירותים הניתנים במרפאות ובבתי חולים ופועל בשעות הערב והלילה.

"אנו רואים במוקד את אחד משירותי הדגל של מוקד האחיות", אומרת רחל ורנר, מנהלת מוקד האחיות של כללית. "בשעות אחר הצהריים והערב הקשות, צוות האחיות האונקולוגיות נמצא מעבר לקו במצב הכן ונותן מענה מקצועי, מיומן ותומך ברמת שירות גבוהה ובסבלנות אין קץ".

מלי קושא, מנהלת פיתוח עסקי של מוקד האחיות: "אנו גאים להיות הראשונים לספק שירות זה. לאור חדשנות המוקד האונקולוגי וייחודו, לוותה שנת פעילותו הראשונה במחקר בתמיכת המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות. ממצאי המחקר הראו עלייה מובהקת בשיפור איכות החיים של החולים ובשביעות רצון הפונים".

יכולה להעיד על כך ממקור ראשון אורית סופר, אחות העובדת כרכזת ביחידה לטיפול בפצעים קשי ריפוי בכללית ומי שחלתה בעצמה בסרטן. "לא ידעתי על המוקד האונקולוגי, וכשגיליתי את קיומו זה פשוט הציל אותי", אומרת סופר.

"בתהליך הטיפול ליוו אותי חברים טובים שאף חלקו עמי מניסיונם, אבל לא לגבי כל דבר יכולתי להתייעץ עמם. לפעמים חששתי להפחיד את הסובבים אותי ולהקשות, ולכן ברגע שאחד החברים סיפר לי על פתיחת המוקד האונקולוגי, מייד יצרתי קשר ומאז ועד היום אני נעזרת בשירות הזה בעתות מצוקה וכאב ומקבלת ייעוץ מקצועי, אישי וסבלני.

"האחיות במוקד הדריכו אותי לגבי דברים שאף אחד לא נתן לי את המידע עליהם, לא בבית החולים ולא בקהילה. המענה שקיבלתי במוקד האונקולוגי גרם לי להבין שיש עם מי לדבר ושיש כתף תומכת. קרה פעם שבכיתי בשיחה עם המוקד והאחות נתנה לגיטימציה לרגשות שלי, מה שאף אחד אחר לא עשה".

מתברר שאפשר לקבל מהמוקד הרבה יותר מכתף תומכת. סופר מספרת שבאיזשהו שלב היא החלה לסבול מבעיות נשימתיות. היא התקשרה שוב למוקד והאחות הפנתה אותה למומחה לריאות שגילה אצלה סרטן ריאה בשלב מוקדם. "הרגשתי שבזכות המלצת האחות במוקד ניצלו חיי", היא מתרגשת.

המוקד ליווה אותה גם אחרי האבחון: "בערבים ובלילות הייתי ממש נחנקת מקוצר נשימה. האחות במוקד האונקולוגי הדריכה אותי לבצע אינהלציה להקלת הנשימה, וכך נמנע ממני הצורך להגיע למיון".

חשוב לציין שהמוקד היווה חלק משלים לטיפול שקיבלה סופר במסגרות שונות, כמו היחידה לטיפולי בית. "לאחר שחרורי מהאשפוז קיבלתי טיפולים מצוינים מצוות רב מקצועי שכלל רופאים, אחים ואחיות ופיזיותרפיסטים שהגיעו אליי הביתה. אבל בשעות שבהן הייתי לבד, או בשעות הלילה, האופציה היחידה שעמדה לרשותי בלי לפנות למיון היא המוקד – מקור אמיתי של ידע מקצועי ואנושי".

עלון מידע על המוקד - בעברית, בערבית וברוסית - וגם מגנט נוח לתלייה על המקרר ועליו שעות הפעילות ניתן לקבל במכונים האונקולוגיים ובמרפאות כללית

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל