חיפוש

dsdsdsd
שיטת קגל לחיזוק שרירי רצפת האגן

לחיצות וכיווצים

שיטת קגל לחיזוק שרירי רצפת האגן נועדה במקורה לסייע במניעת בריחת שתן. אבל גם יש לה ערך מוסף: היא מעולה כהכנה ללידה ולאחריה - לזירוז קצב החזרת השרירים הנ"ל למצבם לפני ההריון

דני טל

דני טל

​בקרוב מאוד את צפויה ללדת וכדאי לך להתחיל להתאמן ולא רק בשאיפות ונשיפות בקורס להכנה ללידה.

להתאמן? עכשיו?

אף אחד לא שולח אותך לריצת מרתון. בסך הכל אנחנו ממליצים לך להשתמש בטכניקת קגל.

טכניקת קגל? מה זה בכלל?

קגל היא שיטת תירגול שקרויה על שם מי שהמציא אותה, ד"ר ארנולד קגל. היא נועדה במקורה לסייע במניעת בריחת שתן (בעיה המוכרת היטב גם לנשים בהריון). בנוסף, המטרה שלה לחזק את השרירים באזור הנרתיק ופי הטבעת כהכנה ללידה, ולזרז את קצב החזרת שרירים אלה למצבם טרם ההריון והלידה.

איך עושים את זה?

הטכניקה פשוטה יחסית והיא מתבצעת על ידי לחיצה על השרירים או כיווץ שלהם במקום שהנרתיק וצינורית השתן נפתחים. מחזיקים כמה שניות ומשחררים בהדרגה. יש לבצע 25 פעמים או יותר מדי יום.

בעמידה או בישיבה?

נוח יותר לבצע את התרגילים בישיבה, אך כעבור כמה ימי תירגול, ברגע שמרגישים נוח, ניתן לבצעם בעמידה ואפילו תוך כדי הליכה. אפשר להתחיל לבצע התרגילים זמן קצר לאחר הלידה, (אלא אם מדובר בניתוח קיסרי ו/או בהנחיה של הרופא לדחות את החזרה לפעילות גופנית שגרתית) זאת במטרה לחזק את השרירים שנחלשו ולזרז את קצב ההחלמה.

תרגיל אחר המכוון לאזור האגן מתבצע על ידי הטיית אגן הירכיים והמטרה שלו - לסייע לחיזוק שרירי הבטן והגב ולמנוע כאבי גב במהלך ההריון ואחרי הלידה.  תרגיל זה מתבצע בכריעה על הברכיים על מזרן או כרית, כאשר כפות הידיים מונחות על הירכיים מלפנים. הגב ישר ללא הקשתה. מכאן, מכופפים את האגן כלפי מעלה וכלפי מטה, תוך שהייה של כחמש שניות בכל כפיפה. ניתן לבצע את התרגיל גם בעמידה על ידי תנועת גלגול דומה של האגן מעלה ומטה ושהייה של חמש שניות. מומלץ לחזור על התרגיל שלוש עד חמש פעמים מדי יום. 

דני טל הוא מומחה לכושר גופני 

הצטרפות לכללית

הצטרפות לכללית

יש לנו ים של דברים לספר לכם על כללית...

רוצים לשמוע טיפה?

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם

הצטרפות לכללית - אתר חדש

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

שדות חובה

 

שים לב שאתה מספק בטופס זה מידע אישי ורגיש