פורסם בראשונה: 10.03.2011
עדכון אחרון: 07.10.2015
  • צוות אתר כללית צוות אתר כללית

שבוע 29

לקריאה נוחה
שיער הראש מתחיל לצמוח - מה עובר עלייך, מה עובר על העובר ואילו בדיקות מומלץ לעשות בשבוע 29 להריון
שבוע 29

מה עובר עלייך?

אז איך את ישנה בימים אלה? אנחנו מקווים שבתנוחה הנכונה. על הבטן? לא מסוכן, אבל גם לא נוח מן הסתם... על הגב? לא כל־כך מומלץ, בייחוד בהריון מתקדם! כשאת שוכבת על הגב, הרחם יכול ללחוץ על כלי דם גדול שעובר מתחת לרחם, ולפגוע באספקת החמצן הסדירה ללב שלך ולרחם. אז איך הכי בריא? על הצד, עדיף על שמאל. שכיבה על צד שמאל משפרת את זרימת הדם לרחם.

אולי עבורך זה נשמע כמו חלום רחוק, אבל כדאי שתשני 8-7 שעות בלילה. הנה כמה טיפים שאולי יעזרו לעשות את זה:

• כאבי גב קלים אולי לא יעירו אותך, אבל הם עלולים להפריע לשלבי השינה העמוקה והנינוחה. פתרון "רך" הוא הכנסת כרית בין הרגליים כאשר שוכבים על הצד כדי לשפר את האיזון של הירכיים ולהפחית עומס על הגב התחתון. הכנו לך גם חמישה תרגילים (כולל תמונות) שיעזרו להקלה על כאבי הגב בהריון, אותם את יכולה לבצע ממש עכשיו.

​כל מה שאישה בהריון צריכה באפליקציה אחת!

"40 שבועות - אפליקציית ההריון האישית שלך בכללית" זמינה להורדה מכל מכשיר סלולרי. זהירות, זה ממכר!

להורדת האפליקציה חינם ב-iTunes

להורדת האפליקציה חינם ב-Google Play

אפליקציית ההריון של כללית 

פעילות גופנית קבועה משפרת את איכות השינה, כל עוד לא מבצעים אותה קרוב מדי למועד השינה. כדאי לסיים כל פעילות גופנית אינטנסיבית שלוש עד ארבע שעות לפני שהחלטת להניח את הראש על הכרית.

• חשוב להימנע מארוחות גדולות ומארוחות שמכילות מזונות כבדים בשעות המאוחרות של הערב. הסיבה: אלה עלולות להעיק על מערכת העיכול ולהקשות עלייך לישון שינה איכותית. יש אנשים שמסתדרים היטב עם ארוחות קלות שמכילות מזונות שמקלים על השינה, כמו פחמימות מורכבות ומוצרי חלב, למשל דגנים וחלב או קרקרים וגבינה.

רוצה עוד טיפים לשינה טובה? לחצי כאן
• רוצה להתייעץ עם תזונאית? לחצי כאן

תפוקת הלב מגיעה עכשיו לשיא, והיא גבוהה הרבה יותר מהתקופה שלא היית בהריון. למה זה קורה? שילוב של שלושה דברים: נפח הדם המוגבר, העלייה במשקל וחילוף החומרים המהיר - גם שלך וגם של העובר.

וחוץ מזה, אולי תרצי לדעת שהלב שלך זז למעלה ושמאלה. זה קורה מכיוון שהרחם שלך גדל ונוצר לחץ על הסרעפת - השריר שמסמן את הגבול בין הבטן לבית החזה - שמשפיע גם על הלב.

​רפואה משלימה? אפשר גם בהריון

דיקור, שיאצו, שיטת אלכסנדר ועוד שלל טיפולים, מלווים אותך לאורך כל שבועות ההיריון, מהקלה בבחילות ועד לעזרה בזירוז לידה. כל המידע כאן

מה עובר על העובר?

העפעפיים נפתחים עוד קצת, שיער הראש וגם הגבות מתחילים לצמוח, החושים חדים יותר, והוא מגיב חזק יותר לגירויים של אור ולרעשים שבתוך ומסביב לגוף שלך. גם חוש הטעם מתפתח בהתאם, ואם תאכלי משהו מתוק - אולי תרגישי את התנועות שלו הופכות ליותר נלהבות. מתוק מתוק.

שימי לב!

אנחנו ממליצים לך להזמין תור לבדיקת אולטרסאונד הערכת משקל עובר שאותה תוכלי לעשות בין השבועות 34-30. איפה ניתן להיבדק? איך קובעים תור? כמה עולה הבדיקה? ממי מקבלים הפניה? לחצי כאן למדריך שיענה לך על כל השאלות המנהליות ויחסוך לך זמן יקר.​

בדיקות מומלצות

1. חיסון נגד שעלת - מומלץ מאוד שתקבלי פעם אחת בין השבועות 36-27 להריון חיסון נגד מחלת השעלת. המטרה של החיסון היא ליצור נוגדנים שיעברו לעובר, וישמרו עליו כדי שלא יידבק בשעלת בחודשים הראשונים לחייו. שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה. הסיבוכים שלה קשים וכוללים: דלקת ריאות, ירידה במשקל, דלקת מוח חדה וחס וחלילה מוות.

החיסון נכלל בסל הבריאות לנשים בהריון, וכרוך בהשתתפות עצמית של 17 שקלים. במחוז דרום בלבד יש צורך במרשם רופא כדי לרכוש אותו.

ניתן לרכוש את החיסון בבתי המרקחת של כללית במרכזי בריאות האישה, ולגשת לחדר האחיות במקום כדי לקבל אותו. בחלק ממרכזי בריאות האישה שבהם אין בתי מרקחת יש חיסונים בחדר האחות, עליהם ניתן לשלם במשרד המרפאה.

חפשי בתיבת החיפוש שבקצה העליון של העמוד מרפאות ומרכזים לבריאות האישה באזור שלך שבהם תוכלי להתחסן נגד שעלת (לדוגמה: "חיסון נגד שעלת בירושלים")

רוצה לדעת עוד על החיסון? לחצי כאן.

< למעבר לשבוע קודם    למעבר לשבוע הבא >

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

בהריון?

כללית פלטינום מעניקה לך סל הריון בשווי של עד 8,000 ש"ח

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל