פורסם בראשונה: 25.08.2015
עדכון אחרון: 13.02.2017
  • יעל משיח-ארזי יעל משיח-ארזי

יש דבר כזה פנקייק בריא!

לקריאה נוחה
מה לאכול בבוקר כשאין זמן? אפשרות קלה להכנה לארוחת בוקר מזינה שמתאימה גם למבוגרים, גם לילדים ואפילו לתינוקות שרק מתחילים לאכול היא פנקייקים. קראתם נכון, פנקייקים עם ערכים תזונתיים שטובים לכם
פנקייק בריא

מתכון לפנקייקס בריאים

מה כדאי שיהיה בבית:

• 1/3 כוס קמח כוסמין (קמח מלא אך עדין וקל לעיכול)
• מעט אבקת אפיה
• פירות כמו: בננה, תפוח עץ, צימוקים, חמוציות - לא צריך לשלב את כל הפירות יחד כמובן
• ביצה 
• כפית סילאן טבעי (ללא תוספת סוכר)
• כפית שומן בריא כמו טחינה גולמית או שקדיה (ממרח שקדים טחונים שעשוי אך ורק מהם)  
• 2 כפות גבינה 5% או 1/2 יוגורט טבעי או 1/3 כוס של תחליף חלב כמו חלב שיבולת שועל, חלב אורז או חלב שקדים.
• מעט קינמון

ועכשיו לעבודה: 

1. מערבבים 1/3 כוס קמח כוסמין עם 1/2 כפית שטוחה של אבקת אפיה.

2. מוסיפים ביצה, כפית שקדיה, כפית סילן, גבינה, חלב או יוגורט ופרי. 
אני מגוונת בין בננה מעוכה, תפוח עץ מגורד עם הקליפה, ומוסיפה לאחד מהם כף צימוקים או חמוציות.

3. מוסיפים מעט קינמון, מערבבים הכול.

4. עכשיו אפשר לבחור איך להכין את הפנקייקים:

לטגן עם מעט שמן במחבת בצורת חביתיות

או להשתמש במכשיר קייק פופס וליצור כדורי פנקייק (מאוד מתאים לילדים קטנים ותינוקות)

או למזוג את הבלילה לתבניות מאפין קטנות

מה יש לנו במנה?

בכל הכמות יש 500 קלוריות, והיא יכולה להספיק ל־2 סועדים. אם רוצים יותר, הכפילו את הכמויות.

בכל מנה נקבל: כ־250 קלוריות, 11 גרם חלבון, 36 גרם פחמימה, 7 גרם שומנים והמון סיבים וטעם טוב.


יעל משיח־ארזי היא דיאטנית קלינית בכללית. היא מנחת קבוצות לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל.


היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל