פורסם בראשונה: 01.04.2015
עדכון אחרון: 01.04.2015
  • יעל משיח-ארזי יעל משיח-ארזי

5 דקות ויש לך פשטידה כשרה לפסח

לקריאה נוחה
אם האוכל הכבד וארוחות החג עושים לך כאבי בטן עוד לפני שהכנסת ביס אחד לפה, המתכון הזה בשבילך. מרכיבים שקל להשיג, הכנה פשוטה וקצרצרה ויש לך פשטידה משביעה, טעימה, קלילה וגם מלאה בוויטמינים
פסח שמח עם שירותי בריאות כללית

בקיצור

1.

האוכל החגיגי של פסח הוא ברוב המקרים מזון די כבד, גם על מערכת העיכול וגם מבחינה קלורית.

2.

כדי לגוון קצת הנה מתכון לפשטידת ירקות קלילה שיכולה לעבוד כארוחת ערב שפשוט מאוד להכין.

3.

המתכון גמיש ואפשר לשלב בו כמעט כל סוג ירקות שתרצו, להוסיף סלט בצד ואתם מסודרים לחג.

​​רוב המאכלים הטיפוסיים לליל הסדר ופסח כולו הם עתירי שומן וקלוריות: עוגות ועוגיות דחוסות, מצות מטוגנות, כל גרסה אפשרית של סלט תפוחי אדמה במיונז, כבד קצוץ, קנייעדלך ועוד.

לא חייבים להיות כבדים

אפשר ואפילו רצוי לגוון במשך החג ולאכול מזון קליל יותר בגרסה הכשרה למי ששומר. פשטידת ירקות היא אופציה מצוינת שעובדת כתחליף לארוחת ערב מהירה, משביעה וטעימה.

היא גם קלה להכנה, לוקחת רק חמש דקות עבודה והמתכון שלה פתוח לשינויים ושדרוגים לפי הטעם. 

הפשטידה מתאימה לשני סועדים ומספקת ירקות + מנת חלבון + מעט פחמימה. אפשר לשחק עם סוגי הירקות והגבינות וליצור אינסוף שילובים.

ומה אוכלים בשאר הימים? עוד טיפים לתזונה בריאה בפסח

מה צריך שיהיה בבית:

• 800 גרם ירקות או חבילה של ירקות קפואים (לקט נורמנדי/ ברוקולי/ כרובית/ קישואים/ בצל/ שילובים)
• 2 ביצים
• חבילת קוטג' 250 גרם/2 כפות כמויונז
• 2 כפות קמח תופח כשר לפסח
• 2 כפות גבינת פרמזן (לא חובה)
• תבלינים: מלח, פלפל, שום

יאללה לעבודה!

1. אם השתמשתם בירקות קפואים, מפשירים אותם.
2. מערבבים את על המרכיבים בקערה אחת.
3. מתבלים
4. משמנים תבנית שמתאימה לטוסטר אובן.
5. מפזרים למעלה את הפרמזן (לא חובה).
6. אופים בתנור שחומם ל-180 מעלות במשך 45 דקות.

 

 

אוכל ושתייה: מה גילו המחקרים ב־2015? | שירותי בריאות כלליתאוכל ושתייה: מה גילו המחקרים ב־2015? | שירותי בריאות כלליתhttps://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/food_studies_2015.aspxaspxhttps://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/food_studies_2015.aspx
מה משותף לעלי גפן, פלפל ממולא וטפיוקה? | שירותי בריאות כלליתמה משותף לעלי גפן, פלפל ממולא וטפיוקה? | שירותי בריאות כלליתhttps://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/dried_fruit_recipes.aspxaspxhttps://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/dried_fruit_recipes.aspx
המזון שנותן כוח למוח? | שירותי בריאות כלליתהמזון שנותן כוח למוח? | שירותי בריאות כלליתhttps://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/food_for_your_brain.aspxaspxhttps://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/food_for_your_brain.aspx

פשטידה היא ארוחה שלמה

את הפשטידה המוכנה תחלקו לשתי מנות, תוסיפו לידה סלט רענן ומתובל טוב טוב ויש לכם יופי של ארוחת ערב קלה וכשרה לפסח.
כמובן כשנגמר חול המועד אפשר לחזור לקמח מלא תופח, או כל קמח מלא אחר, ולהמשיך ליהנות ממנה. 

בכל מנה יש:

30 גרם פחמימה, 34 גרם חלבון, 17 גרם שומן וכ-400 קלוריות ושפע של ויטמינים (תלוי בסוג הירקות שנבחר לשלב) הערכים כוללים את הפרמזן.

ומה עם קינוח? הנה מתכון למאפינס בננה ושוקולד, כשרים לפסח!

בתאבון וחג שמח

יעל משיח-ארזי היא דיאטנית קלינית בכללית. היא מנחת קבוצות לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל