פורסם בראשונה: 23.04.2012
עדכון אחרון: 19.04.2015
  • אורלי ויסייד אורלי וייסיד

אל תנפנפו את הטיפים שלנו ליום העצמאות

לקריאה נוחה
מה עדיף לאכול: כנפיים או סטייק? כמה קלוריות יש בכבד עוף? איזה סלט הוא התוספת המושלמת, מה נאכל לקינוח, ולמה ממש כדאי לכם לוותר על בירה? המדריך השלם ליום עצמאות טעים ובריא (ויש גם מתכונים)
אל תנפנפו את הטיפים שלנו ליום העצמאות

בקיצור

1.

עושים מנגל ביום העצמאות? מעולה. זיכרו שהבשר הקפוא הוא עתיר שומן וכולסטרול. אפשר להכין קבבים תוצרת בית המשלבים בשר בקר רזה עם בשר עוף או הודו

2.

כדאי להקפיד על תזונה מאוזנת של ירקות טריים עם שמן זית ולהימנע עד כמה שאפשר מסלטים עתירי מיונז. מומלץ גם להכין לבד טחינה או חומוס בריאים

3.

ביום שאחרי החג עדיף להקל על הקיבה שלנו, להסתפק בארוחות קטנות ומסודרות ולשתות הרבה מים. ניתן גם לנצל את היום לטיול כיפי (נטול פיקניק הפעם)

​​​​​​ביום העצמאות, יום המנגל הלאומי, המוני ישראלים יוצאים לפארקים, לשדרות ולמרפסות הבניינים ומתחילים לנפנף. זה כיף, זה טעים, אבל זה לא ממש עוזר לדיאטה.

כדי לעזור לכם לעבור את היום הזה בשלום - בלי למצוא את עצמכם מיוזעים, מאובקים, מפוצצים, מותשים או כבדים - ריכזנו בעבורכם כמה טיפים לברביקיו בריא, וטעים.​

בין שיפוד לשיפוד תנסו לזוז

מה בעצם כולל יום של פיקניק? פיתות, הרבה בשר, סלטים, בירות, שתייה מתוקה, פיצוחים, אוטו גלידה וקינוחים. מדובר בכמות לא מבוטלת של אוכל שנכנסת לגוף שלנו בפרק זמן די קצר. 

כדי שתוכלו ליהנות מכל זה בלי להתעלל יותר מדי במערכת העיכול הקטנטנה שלכם, כדאי לזכור לזוז מדי פעם. תסתובבו, תרוצו עם הילדים, תקפיצו כדורים ותתעסקו בדברים נוספים פרט לאכילה. לא תאמינו איזה הבדל זה יעשה.​

גם כשאוכלים בחוץ צריך לשמור על הניקיון

תמיד חשוב לשמור על ההיגיינה של האוכל, וביום שבו רבים מאיתנו אוכלים בחוץ - זה חשוב אפילו יותר. כדי למנוע מהאוכל להזדהם יש להקפיד לשטוף ידיים בסבון לפני כל מגע עם האוכל. 

חשוב מאוד להבחין בין הכלים המיועדים לבשר חי לאלה המיועדים לבשר צלוי ולא לערבב ביניהם. כדי להימנע מחיידקים הקפידו לצלות היטב את הבשר ולא להשאיר אזורים חיים. 

אל תאכלו אוכל שעמד בחוץ שעות רבות והקפידו לשמור על טמפרטורה מתאימה - גם למזון החם וגם למזון הקר.​

מה כדאי לכם לשים על המנגל, ומה קצת פחות

קבבים, המבורגרים, נקניקיות ויתר המזונות הקפואים עשירים בשומן רווי, בנתרן ובכולסטרול. הפתיעו את שאר הסועדים בקבבים תוצרת בית המשלבים בשר בקר רזה עם בשר עוף או הודו. כך גם תזכו למנה איכותית מבחינה תזונתית וגם תיהנו מטעם ביתי. כדאי להעשיר את הקציצה בירק, בתבלינים ובבצל. זה יתרום גם לטעם וגם למערכת העיכול שלכם.  

לבבות, כבדים ושאר האיברים הפנימיים אינם מומלצים מכיוון שהם עשירים בשומן רווי ובכולסטרול, ולכן כדאי להמעיט באכילתם. מ־100 גרם של כבד עוף אומנם תקבלו רק 5 גרמים של שומן, אבל תזכו לתוספת של 630 מ"ג כולסטרול.

ומה בנוגע לכנפיים? ובכן, הן אומנם נראות קטנות ותמימות, אבל כנפיים מכילות כמות גבוהה של שומן. 100 גרם כנפיים הנאכלות עם העור מכילות כ־16 גרם שומן. גם אם תוותרו על העור תקבלו כמות גבוהה של שומן שנספג בבשר בזמן הצלייה.​

אז מה כדאי לאכול? אוהבי העוף יכולים ליהנות מחזה עוף או מהודו, משיפודי הודו או מפרגית. אוהבי הסטייקים ישמחו לשמוע שפילה, פילה מדומה וכתף הינם חלקים דלים בשומן, כך שאתם בהחלט יכולים לפנק את עצמם באומצה (או בחצי).

הבשר מוכן, אבל מה בנוגע לכל השאר?

כדי שתוכלו ליהנות בלב שקט מן הבשר, כדאי להקפיד על תזונה מאוזנת בכל מה שנוגע לתוספות. אם תגדילו את נפח המנה שלכם בירקות, תוכלו ליהנות מיום המנגל בלי ייסורי מצפון. ​

סלטים: 

התנדבו להכין סלטי ירקות טריים (כמו סלט חסה ועלי בייבי מתובלים בשמן זית, מלח ולימון). ותרו מראש על סלטים שכוללים מיונז. במקום חצילים במיונז הכינו בבית חציל על האש. את סלט הקולסלו החליפו בסלט כרוב וגזר בתחמיץ, והעדיפו טחינה ביתית על זו שהוכנה במפעל (זה נכון גם לחומוס).​

פיתות: 

אתם יודעים: כמה שפחות. זה לא שחסר מה לאכול.

שתייה: 

את השתייה הממותקת כדאי להחליף בסודה. נסו לוותר גם על האלכוהול​: הוא עלול לגרום לאכילת יתר.

קינוחים, גלידה ופיצוחים: 

נו, באמת. יש לכם עוד מקום? יש לאכול כמה שפחות.​

מחר זה יום חדש

יום אחרי החג אתם תתעוררו שבעים במיוחד. הקשיבו לגוף שלכם, הוא יודע מה הוא צריך. אכלו ארוחות קטנות ומסודרות כמו שאוכלים כשאוכלים בריא ושתו הרבה מים. קומו מהספה, צאו לסיבוב ברגל ותכננו טיול בטבע (הפעם בלי הפיקניק).​

אורלי וייסיד היא דיאטנית קלינית בכללית

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכימ/ה לקבל הודעות במייל