פורסם בראשונה: 22.06.2014
עדכון אחרון: 17.10.2018
  • אלון שגיב אלון שגיב

איך עוברים לכללית?

לקריאה נוחה
כל כך קל ופשוט לעבור לכללית שאפילו לא צריך ללכת לדואר: ההרשמה און־ליין, כל הזכויות נשמרות, ומקבלים ליווי צמוד. אז איך עושים את זה הכי חלק ומה כדאי לזכור כשעוברים? המדריך המלא
איך אני עובר לכללית?

בקיצור

1.

נכנסים לאתר התשלומים של הביטוח הלאומי מהמחשב או מאפליקציית ביטוח לאומי בסמארטפון. בוחרים כללית, ממלאים פרטים ומאשרים. ניתן גם לבצע מעבר בדואר

2.

לפני המעבר בפועל לכללית מבקשים מרופא המשפחה הנוכחי סיכום מצב רפואי ודואגים לבקש מהמזכירות הרפואית של המרפאה אישור על הוותק בביטוח המשלים

3.

מסדירים את המשך הביטוח הסיעודי באמצעות פנייה לחברת הביטוח. נציגי כללית ישמחו ללוות אתכם ולהדריך בכל פרטי המעבר ובבחירת השירותים הרפואיים החדשים שלכם

לא מרוצים מקופת החולים שלכם? מרגישים שמגיע לכם יותר? אתם כנראה צודקים. וזה בדיוק הזמן לעבור לכללית וליהנות משירותי הבריאות הטובים בישראל. כמה זה  יעלה לכם? כלום ושום דבר: כל הזכויות הביטוחיות שצברתם בקופה הקודמת יישמרו ויעברו יחד אתכם. איך עושים את זה? ממש בקלות. תראו: 

אז איך מצטרפים לכללית?

כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר התשלומים של ביטוח לאומי מכל מחשב, או מאפליקציית ביטוח לאומי בסמארטפון, ולמלא את הפרטים האישיים הדרושים למעבר. באתר הזה תוכלו גם לעקוב אחר התאריך המדויק שבו יתעדכן המעבר. לחלופין אפשר לבצע את המעבר גם בסניפי הדואר.

מתי אפשר לעבור?

בישראל ניתן לעבור קופת חולים עד פעמיים בשנה, והמעבר מתבצע בשישה מועדים קבועים:

תאריך בקשת המעברתאריך המעבר בפועל
עד 15 בנובמבר1 בינואר
עד 15 בינואר1 במרץ
עד 15 במרץ1 במאי
עד 15 במאי1 ביולי
עד 15 ביולי1 בספטמבר
עד 15 בספטמבר1 בנובמבר

צריכים עזרה? רוצים לשאול שאלה את הנציגים שלנו? תשאירו פרטים כאן

 

למה כדאי בכלל לעבור לכללית?

כי כללית היא הקופה המובילה בישראל. היא מעניקה שירות ליותר מ־4.5 מיליון לקוחות, בפריסה הארצית הרחבה ביותר מבין קופות החולים. בבעלות כללית 14 בתי חולים, כ־1,400 מרפאות, למעלה מ־40 מרכזי בריאות הילד ומספר דומה של מרכזי בריאות האישה, ובנוסף מרפאות ספורט, מרפאות מטיילים, מרפאות נוער, מרפאות לרפואה משלימה, מאות מכונים, מעבדות, בתי מרקחת, מרפאות שיניים של כללית סמייל ומרפאות כללית אסתטיקה. כולם עומדים לרשות לקוחות כללית, ומאפשרים להם לקבל את מגוון השירותים הרפואיים הדרושים בקלות ובנוחות. 

מה תקבלו רק בכללית?

שירות רופאים און־ליין. רופא משפחה און־ליין ורופא ילדים און־ליין זמינים ללקוחות כללית מדי יום חול משעה 16:00 ועד 6:00 שלמחרת, ובסופי שבוע וחגים משעה 13:00 ביום שישי (או ערב חג) ועד 6:00 ביום ראשון שאחריו (או יום החול שאחרי החג). להגיע למרפאה? אין צורך - הרופאים המומחים שלנו יאבחנו, ינחו כיצד לטפל וישלחו מרשם דיגיטלי או הפנייה לפי לצורך.

שירות רופא עור און־ליין. רופא עור מומחה זמין לשיחת וידיאו בימי חול בין השעות 20:00־24:00, לטיפול במקרי פריחה, פצעים, פצעי בגרות, התפרצות של מחלות עור, פיגמנטציה, כתמי עור, עקיצות ונשירות שיער. חטפתם פריחה והמרפאה כבר סגורה? אתם לא לבד.

שירות TYTOואם כבר מדברים על רפואת העתיד, תכירו את Tyto (טייטו): מכשיר מהפכני בפיתוח ישראלי, היחיד בעולם שמאפשר לבצע בדיקות מהבית ולקבל אבחון של רופא מרחוק. Tyto מצויד בחיישנים ובמצלמות זעירות, הוא קומפקטי ופשוט לשימוש, וניתן  לבדוק בעזרתו מערכות שונות בגוף (אוזניים, גרון, דופק, לב, ריאות, חום, בטן ועור). התמונות וקבצי הקול מהמכשיר מועברים ישירות לרופא און־ליין ומאפשרים לו לאבחן ולהמליץ על טיפול מתאים. תוצאות המחקר הקליני הראו שבדיקה באמצעות TYTO דומה מאוד לבדיקה פיזית על־ידי רופא.

שירותי כללית און־ליין: איך זה חוסך לכם זמן?

לקוחות כללית נהנים משירותי הבריאות הדיגיטליים המתקדמים בעולם, באתר כללית ובאפליקציה, וחוסכים זמן וביורוקרטיה. זימון תורים, התייעצות עם מומחים, הגשת בקשות למרפאה, תוצאות בדיקות מעבדה ודימות, סיכומי אשפוז, הדפסת טופסי 17 ואישורי מחלה, מעקב אחר תשלומים וצפייה בהמלצות רפואיות אישיות, זימון בדיקות מעבדה עד הבית, בדיקת מלאי תרופות בבתי המרקחת, תיק ליווי הריון שמכיל הפניות, נתוני ההריון, תוצאות בדיקות, אבחנות, פענוחי אולטרסאונד, תרופות ועוד - הכול מחכה לכם און־ליין.

מה כדאי לעשות לפני המעבר?

קודם כל, מומלץ לבקש מרופא המשפחה סיכום מידע רפואי. זוהי בקשה שגרתית שניתנת ללא עלות לצרכים שונים, לאו דווקא למעבר קופה. אם יש לכם בעיה כרונית, עדיף כמובן להגיע עם סיכום עדכני שיאפשר את המשך הטיפול ללא כל עיכוב. בנוסף יש להביא מהקופה הנוכחית אישור ותק בביטוח המשלים לצורך העברת הזכויות. גם כאן מדובר בבקשה שגרתית שאותה מגישים לקוחות רבים - למשל למימוש זכויות שונות בביטוח רפואי פרטי. הבקשה מוגשת למזכירות הסניף.

נושא חשוב במיוחד שכדאי לשים לב אליו הוא הביטוח הסיעודי (אם אין לכם ביטוח סיעודי - חשוב מאוד לעשותו, וככל שמקדימים בגיל צעיר יותר, כך הפרמיה קטנה והכיסוי גדל במקרה הצורך). הביטוח הסיעודי הוא היחיד שלא עובר עם הלקוח באופן אוטומטי, כי הוא ניתן באמצעות חברות ביטוח חיצוניות לקופה. במקרה הזה יש משמעות רבה לוותק בביטוח - הן לאנשים מבוגרים והן לצעירים שחלילה נקלעים למצב רפואי סיעודי, זמני או קבוע. הפתרון הוא המשך הביטוח הסיעודי בחברה שנתנה את השירות דרך הקופה הקודמת, ולשם כך יש להתקשר אל חברת הביטוח ולהסדיר את הסוגייה הזאת באופן אקטיבי.

ניתן, כמובן, להצטרף לביטוח הסיעודי שמציעה הקופה החדשה, אבל יש להביא בחשבון שהתהליך כרוך בחיתום רפואי, ושיש חשיבות גדולה לגיל המבוטח - גם בשל גובה הכיסוי שלו זכאים הלקוחות בזמן אמת, וגם כי ככל שאנחנו צעירים יותר, אנחנו בדרך כלל בריאים יותר, ואז תהליך החיתום פשוט ומהיר. כאמור, לקוחות שמצטרפים לכללית מקבלים סיוע צמוד בתהליך ומונחים, בין השאר, איך להסדיר את המשך הביטוח הסיעודי.

מחכים לכם!

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

ניוזלטר כללית

אני מסכימ/ה לקבל הודעות במייל