פורסם בראשונה: 14.11.2017
עדכון אחרון: 14.11.2017

עכשיו באמת מחסלים עודפים!

לקריאה נוחה
כן, אנחנו יודעים שבכל סוף שבוע אתם מבטיחים לעצמכם שמחר דיאטה. אבל הפעם, התזונאית שלנו תעזור לכם גם לקיים. איך? עם הטיפים שהכי הצליחו לטיפוסים כמוכם
דיאטה אחרי החגים

בקיצור

1.

אתם שותים מספיק? לועסים היטב? מפנים זמן לאכול בשקט? בכל אחד מאלה טמון המפתח האישי שלכם לדיאטת "אחרי החגים".

2.

בחרו שני תחומים שיהיה לכם קל יחסית לשפר, ונסו לשלב אותם בלו"ז היומי. רק לא לקפוץ מעל הפופיק: יעד ריאלי קל יותר להשיג.

3.

פישלתם? לא אסון! אל תבזבזו אנרגיה על הלקאה עצמית, שרק מחריפה את המצב. להפך, תנו לעצמכם חיבוק ונסו שוב.

זהו, זה הביס האחרון, מילה שלי! זה הכול בגלל החג, בגלל החתונה  הזאת. נו. עוד ארוחה ועוד ארוחה ועוד בצק ו...זהו, נגמר. חלאס! ביום ראשון מפסיקים לזלול וחוזרים לאכול שפוי. זוכרים את ההבטחה הזאת? שחוזרת על עצמה כל פעם? ומה קרה בסוף, זה באמת עבד?

נניח שהייתי מבקשת מכם לבחור בשני הטיפים הכי אפקטיביים שעזרו לכם להגיע ליעד, במה הייתם בוחרים?

אם אין לכם כאלה בשלוף, לא צריך לשבור את הראש. ריכזתי בשבילכם את הטיפים הכי נפוצים ויעילים שבחרו המטופלים שלי - קחו לכם רגע ובדקו. האם אתם:

• פורסים את הארוחות שלכם לאורך היום?
• שותים מספיק מים?
• לועסים היטב את האוכל?
• אוכלים בצורה מאוזנת - מכל אבות המזון במהלך היום?
• אוכלים בכמויות שמספקות אתכם, מבלי לסיים ארוחה בתחושת כבדות ובטן מתפוצצת?
• עוצרים ומקדישים זמן לארוחה, בלי לנשנש על הדרך?
• נותנים לתחושת הבטן שלכם להחליט מה כדאי לאכול, ולא למצב הרוח?

אם עניתם "לא" על חלק מהשאלות, אלה בדיוק הדברים שבהם כדאי לכם להתמקד. בחרו את השניים שנראים לכם הכי רלוונטיים ואפשריים ליישום, וצאו לדרך.

אולי זה בדיוק מה שאתם צריכים
270722183.jpg

1. בונים תכנית פעולה.
אם למשל החלטתם להתחיל לפרוס את הארוחות לאורך היום, התוכנית יכולה להתמקד בלהחליט על זמני הכנת האוכל שישמש אתכם בעבודה, ואת הרכב רשימת הקניות שלכם (שאולי תכלול גם כמה קופסאות חדשות לאחסון אוכל).

אם בחרתם לעצור ולהקדיש לארוחה את הזמן המגיע לה (בעצם, לכם), תחשבו איך לעשות את זה: לקום משולחן העבודה שלכם ולאכול בחברת אחרים? לכבות את כל המסכים ולהתרכז בצלחת במקום במשימה הבאה?

2. מתחילים ליישם.
מתרגלים להקדיש 10 דקות לפני השינה להכנת האוכל - או לקום מעט יותר מוקדם. מחליטים מראש איפה תאכלו את ארוחת הצהריים, ומה תאכלו לארוחת ערב.

3. מתקנים ומעדכנים.
תנו לעצמכם יומיים-שלושה של הסתגלות, ואז כדאי לעצור ולבחון אם התוכנית אכן מתאימה לכם. אם לא, עדיף לשחרר חבל פה ושם איפה שלוחץ ולהתאים אותה אליכם כמיטב יכולתכם. גם אם זאת נראית לכם התפשרות, לעיתים קרובות זה עדיף על לא כלום.

איך עושים את זה נכון?
למשל, אם ניסיתם לאכול לאט במהלך יום העבודה שלכם, או להתרכז בתחושות הבטן בזמן שאתם עסוקים עם הילדים אחה"צ - אולי עדיף שתחליטו לשמור את האכילה האיטית והמודעת לזמן ביום שבו אתם פנויים יותר, למשל בערב או בשעות הבוקר.

חשש טבעי, במיוחד למי שכבר צבר ניסיונות ואכזבות. אז מה עושים?
מעבר לטיפים הטכניים שהבאתי כאן, חשוב לחבר את היעד שהצבתם לכם לצרכים העמוקים שלכם.

למשל, משקל. עבור רבים המשקל הנכון נתפס כמטרה עליונה, בעוד שבפועל זה רק חלק מהתמונה. משקל היעד משקף את מה שחשוב לכם להשיג דרכו – האם זו תחושה טובה יותר כשמסתכלים במראה? קלילות? בריאות?

כשתעמדו על הסיבות העמוקות, תוכלו לחתור אליהן גם בדרכים אחרות (למשל, פעילות גופנית לחיזוק הבריאות ודימוי הגוף) כדי לשפר את התחושה הכללית. כשאנחנו מרגישים טוב יותר, יש לנו יותר כוחות פנימיים ומוטיבציה לעשות את הבחירות הנכונות, ולעמוד בהן.

לא יכולים לפנות לעצמכם זמן? לא צריך!
ספורט על הדרך

 

אל ייאוש. רוב האנשים מועדים, וזה חלק מהעניין. הפוקוס צריך להיות לא על עצם הנפילה, אלא על איך מתייחסים אליה. מי שכבר עשה כמה ניסיונות לדיאטה יודע: מכל נפילה אפשר להתרומם, החיים חזקים וממשיכים הלאה. זוהי אחת הגדולות שלנו. נפלתם? תמיד תוכלו לחזור לתלם. איך? קודם כל לזכור שאנחנו רק בני אדם, וחלק מהייחוד שלנו הוא היכולת ללמוד מטעויות ומכישלונות, לחשב מסלול מחדש ולהסתער שוב על היעד.

מזכירה שוב: חשוב מאוד להציב מטרות ריאליות, שמפחיתות את סיכויי הנפילה. אצל 80% מהמטופלים שלי הנפילות מתחילות בקטן - רק התגובה אליהן מחריפה את המצב. אם לא תיבהלו, זה יהיה הרבה יותר קל. אז זה הזמן להתחבר לחמלה שבכם, ולהפנות אותה למי שהכי זקוק לה כרגע: אתם.

תמי אדיב היא תזונאית קלינית בכללית, מתמחה בסוכרת, בהשמנה, בניתוחים בריאטריים ובטבעונות

היא הגיעה!

אפליקציית כללית החדשה

כל השירותים הדיגיטליים של כללית במקום אחד. הורידו כבר עכשיו את האפליקציה החדשה שלנו

חשוב לדעת

מתחילים לחיות נכון

​סדנאות אורח חיים בריא בכללית מושלם

ניוזלטר כללית

אני מסכים לקבל הודעות במייל